Ponad 100 pracowników Kompanii Piwowarskiej po raz kolejny wcieli się w rolę Ambasadorów Piwa i wyruszy w teren – tym razem będą promować aż 5 marek z portfolio firmy. W ciągu dwóch dni, między 16 a 17 maja, eksperci piwni KP dotrą do 1200 punktów sprzedaży i 150 punktów gastronomicznych na terenie kraju. Akcja obejmuje nowości KP - Książęce Ryżowe, Redd’s Grapefruit-Pineapple, Lech Shandy Dry Orange, Wojak Radler oraz dwa znane już warianty ulubionego piwa Polaków - Tyskie Gronie i Klasyczne.
Ostatnie tygodnie obfitowały w rynkowe debiuty nowych marek z portfela Kompanii Piwowarskiej. Firma wprowadziła do sprzedaży aż 4 letnie, orzeźwiające warianty popularnych piw - Wojaka Radler, Redds’a Grapefruit-Pineapple, Książęce Jasne Ryżowe oraz Lecha Shandy Dry Orange.
Akcja Ambasadorów Piwa ma charakter rekomendacyjny, a jej głównym celem jest budowanie świadomości marek Kompanii Piwowarskiej wśród konsumentów i klientów firmy oraz rozwijanie kultury piwnej. Firma chce też zbudować pełną dystrybucję wszystkich swoich produktów u progu letniego sezonu. Wszystko po to, by konsument mógł sięgnąć po ulubione piwo w wybranym przez siebie sklepie w całej Polsce.
Akcja będzie prowadzona w dwóch kanałach sprzedaży i w każdym z nich pracownicy KP będą mieli określone zadania. W gastronomii KP chce wykorzystać potencjał tego kanału do budowania szerokiej wiedzy na temat swoich piw i ich degustacji. Ambasadorzy wcielą się w rolę ekspertów od piwnej analizy sensorycznej, będą edukować konsumentów, zachęcając ich do wyboru ich ulubionego wariantu marki Tyskie. W handlu tradycyjnym Ambasadorzy będą zachęcać właścicieli punktów sprzedaży do wprowadzenia do oferty nowych wariantów.
Codziennie pracujemy dla naszych piwnych marek i śmiało możemy się nazwać Ambasadorami Piwa. Podczas akcji rekomendacyjnej, chcemy przybliżyć miłośnikom piwa w Polsce zarówno nasze nowe, letnie propozycje, jak i znane już im marki. Wierzymy, że zachęcimy w ten sposób do ich spróbowania i dalszego odkrywania bogactwa piwnego świata. - komentuje Marta Andreasik, Specjalista ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej.
Ambasadorzy Piwa w akcji
Przed rozpoczęciem akcji, pracownicy KP przeszli zróżnicowane szkolenia z zakresu wiedzy o piwach KP, piwnej sensoryki, technik degustacji oraz z prowadzenia rozmów z konsumentami i detalistami.
16 i 17 maja dwuosobowe zespoły wcielą się w rolę przedstawicieli handlowych i wyruszą zaś w teren. Ambasadorzy Piwa odwiedzą wytypowane wcześniej sklepy, w których brakuje nowości z portfolio KP. Podczas rozmowy z właścicielem punktu, pracownicy KP przedstawią nowe piwa, zachęcą do włączenia ich do oferty sklepu i zbiorą zamówienia.
W sytuacji, gdy na rynku ciągle pojawiają się nowe piwa, porada eksperta jest szczególnie ważna. Ambasadorzy Piwa będą odpowiadać na pytania i doradzać w wyborze idealnych piw dla ich smakoszy. Ważnym punktem akcji są degustacje w lokalach gastronomicznych. To miejsca, w których miłośnicy piwa mogą delektować się nim z zachowaniem wszystkich rytuałów. Dlatego będziemy wprowadzać ich w ten bogaty świat piwa, zachęcając do próbowania naszych piw i poznawania ich wszystkimi zmysłami. – dodaje Monika Wojnowska-Kubacka, Kierownik kanału sprzedaży gastronomia w Kompanii Piwowarskiej.
Oprócz wsparcia sprzedaży letnich nowości KP, zespoły Ambasadorów Piwa będą wprowadzać konsumentów w świat kultury piwnej. Celem tej części akcji jest obalenie piwnych mitów, wspólne odkrywanie piwnych ciekawostek i zachęcenie do dzielenia się zdobytą wiedzą z innymi. Z pomocą Ambasadorów, miłośnicy piwa poznają tajniki analizy sensorycznej na przykładzie ulubionego piwa Polaków – Tyskiego. Zaangażowane zostaną wszystkie zmysły – nie tylko smak, ale równie ważny w profesjonalnej ocenie piwa: wzrost, zapach, a nawet dotyk i słuch. Ambasadorzy zaproszą gości lokali gastronomicznych do wspólnej degustacji Tyskiego Gronia i Klasycznego, a na zakończenie wieczoru zachęcą do wyboru ulubionego wariantu tego piwa.
Kolejna taka akcja
Ambasadorzy Piwa to wewnętrzny program KP. Firma po raz pierwszy zaprosiła swoich pracowników do wzięcia udziału w nowatorskiej akcji rekomendacyjnej w październiku 2011 roku. Wówczas ponad 350 managerów i specjalistów promowało limitowaną serię Żubra Ciemnozłotego. W działaniach w terenie wspierał ich wtedy sam Rob Priday, prezes KP. Spotykał się on z konsumentami w punktach sprzedaży piwa na Śląsku i zachęcał do zapoznania się z nowościami produktowymi Kompanii, łamiąc tym samym stereotyp prezesa oddalonego od finalnego nabywcy. Latem ubiegłego roku pracownicy wyruszyli z kolei nad polskie morze, by promować orzeźwiającego Lecha Shandy. Ambasadorzy wcielili się w role przedstawicieli handlowych. Ich zadaniem było odwiedzenie wskazanych punktów sprzedaży i zachęcenie sklepów i pubów do wprowadzenia do oferty Lecha Shandy. W maju br. pracownicy działów odpowiedzialnych za różne marki z portfela KP po raz pierwszy zjednoczą swoje siły i wspólnie będą wspierać rynkowy rozwój nowych produktów w rynku.
Źródło: Kompania Piwowarska SA