logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Amic zastąpi Lukoil: Przetarg na oznakowanie 115 polskich stacji

   21.06.2018, przeczytano 1711 razy
ilustracjastrzałka

Austriacki koncern AMIC Energy Management GmbH wykupił stacje marki Lukoil na Litwie, Łotwie i w Polsce już w 2016 r., ale dopiero teraz zdecydował się na rebranding polskich placówek. 22 czerwca upływa termin zgłoszeń do przetargu na produkcję i wymianę oznakowania zewnętrznego wiat oraz pylonów cenowych 115 polskich stacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amic-zastapi-lukoil%3A-przetarg-na-oznakowanie-115-polskich-stacji,36969,artykul.html

Amic nie zdradza szczegółów zlecenia. Wiadomo, że firmy, które zgłoszą się do przetargu, otrzymają szczegółową specyfikację 25 czerwca, a na przedstawienie oferty przetargowej będą miały czas do 9 lipca.

Umowa z 2016 roku pozwala AMIC Energy na używanie marki Lukoil przez pięć lat od momentu przejęcia, jednak sukces rebrandingu na Ukrainie miał ponoć zachęcić firmę do szybszej zmiany oznakowania polskich stacji.

Tymczasem sfinalizowana w 2015 roku transakcja zakupu stacji Łukoila na Ukrainie była u nas przedstawiania jako jeden z przykładów powiązań AMIC Energy z Rosją. W 2016 r. Puls Biznesu informował, że Amic, przedstawiająca się jako firma inwestycyjna i doradcza, która zarządza projektami z sektora energetycznego i paliwowego w Europie Środkowej i Wschodniej, ma w rzeczywistości na swoim koncie wyłącznie transakcje z Łukoilem. Wskazywano, że o powiązaniach z Rosją świadczy choćby obsada ważnych stanowisk w firmie, w której wielu menadżerów pracowało w przeszłości dla współpracującej z Rosją austriackiej OMV. To właśnie rosyjskie powiązania spowodowały konsumencki bojktot ukraińskich stacji Amic w 2016 r.

Decyzję o rebrandingu zapowiadano już dwa lata temu, jednak przetarg ogłoszono dopiero w połowie tego miesiąca.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

 

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

A jakie znaczenie dla kwestii reklamowych ma niejasność powiązań?
I wg jakiego prawa, powiązania spółek z różnymi krajami mają być jasne i jawne?
Które też prawo zabrania robić interesy wyłącznie z jedną firmą?

avatar użytkownika
,

Kwestie reklamowe to takie same kwestie biznesowe jak każde inne, a jeśli firma przedstawia się oficjalnie w sposób z którego takie powiązania nie wynikają, to może to być przedmiotem zainteresowania potencjalnych kontrahentów - przynajmniej tych, którzy chcą wiedzieć z kim w rzeczywistości robią interesy.  

,

Żadna firma nie przedstawia się w sposób sugerujący jakieś powiązania, bo zwyczajnie nie musi, co więcej rzadko leży to w jej interesie.

Artykuł zawiera infantylne i zbędne insynuacje.
  

avatar użytkownika
,

Sęk w tym że wiedza o tym z kim robi się interes może leżeć - i zazwyczaj leży w interesie kontrahenta. Być może dla Ciebie nie ma znaczenia z kim się wiążesz biznesowo. Dla innych może być ważne czy mają do czynienia z podmiotem reprezentującym interesy austriackie, czy rosyjskie.

Artykuł nie zawiera żadnych insynuacji, bo też nie padają tam żadne zarzuty - jak słusznie zauważasz Amic nie łamie prawa wiążąc się biznesowo z Łukoilem. Pokazujemy za to gołe fakty. Amic robił interesy głównie z Łukoilem, do zarządzania swoimi biznesami w krajach bałtyckich używał spółek powiązanych z Łukoilem i zatrudnia personel zarządzający wywodzący się z innej austriackiej spółki powiązanej z Łukoilem. Jeżeli ktoś miałby zdecydować się na udział w przetargu w przekonaniu, że ma do czynienia z zupełnie nowym, austriackim właścicielem, nie związanym z Łukoilem, to w jego interesie jest te fakty znać - a w zakresie naszych obowiązków jest je ujawnić.
  

,

Wiedza tak, ale nie insynuacje.  

avatar użytkownika
,

A gdzie te insynuacje?  

,

Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: obrażliwa lub wulgarna forma wpisu  

Najnowsze w tym dziale

Rusza nowy cykl szkoleń online i warsztatów z drukowania 3D oraz pokrewnych technologii. CadXpert – wiodący dystrybutor drukarek 3D i skanerów 3D – przygotował serię bezpłatnych szkoleń online oraz szkoleń stacjonarnych, które mają przybliżyć technologie przyrostowe, urządzenia i materiały do druku 3D, a także ich zastosowania. Udział we...
Kampania Nałęczowianki z odświeżonym wizerunkiem
Nowoczesność zakorzeniona w tradycji – oto nowy, odświeżony wizerunek wody mineralnej Nałęczowianka. Rebrandingowi towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa.
PSPR wybrało nowe władze
Członkowie Polskiego Stowarzyszenie Public Relations na walnym zebraniu członków 8 lutego 2019 roku w Katowicach wybrali nowy zarząd i radę nadzorczą. Na czele PSPR stanęła Luiza Jurgiel-Żyła, wiceprezesami zostali Emilia Zakrzewska i Bartosz Milczarczyk. W zarządzie znaleźli się także Agnieszka Bednarczyk i Cyprian Maciejewski.
Badanie: Sport potrzebuje sponsorów
Ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że...
Ruszyła zimowa kampania reklamowa Frosty
FRoSTA wystartowała z nową kampanią, która potrwa do końca marca. Spoty, będące nową odsłoną kampanii „Mówimy jak jest”, emitowane są w stacjach telewizyjnych i radiowych. Podkreślają zalety produktów FRoSTY – brak dodatków do żywności oraz ich wysoką jakość. W kreacjach zobaczymy Mexican Chicken – kurczak z ryżem po...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764