Austriacki koncern AMIC Energy Management GmbH wykupił stacje marki Lukoil na Litwie, Łotwie i w Polsce już w 2016 r., ale dopiero teraz zdecydował się na rebranding polskich placówek. 22 czerwca upływa termin zgłoszeń do przetargu na produkcję i wymianę oznakowania zewnętrznego wiat oraz pylonów cenowych 115 polskich stacji.
Amic nie zdradza szczegółów zlecenia. Wiadomo, że firmy, które zgłoszą się do przetargu, otrzymają szczegółową specyfikację 25 czerwca, a na przedstawienie oferty przetargowej będą miały czas do 9 lipca.
Umowa z 2016 roku pozwala AMIC Energy na używanie marki Lukoil przez pięć lat od momentu przejęcia, jednak sukces rebrandingu na Ukrainie miał ponoć zachęcić firmę do szybszej zmiany oznakowania polskich stacji.
Tymczasem sfinalizowana w 2015 roku transakcja zakupu stacji Łukoila na Ukrainie była u nas przedstawiania jako jeden z przykładów powiązań AMIC Energy z Rosją. W 2016 r. Puls Biznesu informował, że Amic, przedstawiająca się jako firma inwestycyjna i doradcza, która zarządza projektami z sektora energetycznego i paliwowego w Europie Środkowej i Wschodniej, ma w rzeczywistości na swoim koncie wyłącznie transakcje z Łukoilem. Wskazywano, że o powiązaniach z Rosją świadczy choćby obsada ważnych stanowisk w firmie, w której wielu menadżerów pracowało w przeszłości dla współpracującej z Rosją austriackiej OMV. To właśnie rosyjskie powiązania spowodowały konsumencki bojktot ukraińskich stacji Amic w 2016 r.
Decyzję o rebrandingu zapowiadano już dwa lata temu, jednak przetarg ogłoszono dopiero w połowie tego miesiąca.