logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Amic zastąpi Lukoil: Przetarg na oznakowanie 115 polskich stacji

   21.06.2018, przeczytano 3320 razy
ilustracjastrzałka

Austriacki koncern AMIC Energy Management GmbH wykupił stacje marki Lukoil na Litwie, Łotwie i w Polsce już w 2016 r., ale dopiero teraz zdecydował się na rebranding polskich placówek. 22 czerwca upływa termin zgłoszeń do przetargu na produkcję i wymianę oznakowania zewnętrznego wiat oraz pylonów cenowych 115 polskich stacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amic-zastapi-lukoil%3A-przetarg-na-oznakowanie-115-polskich-stacji,36969,artykul.html

Amic nie zdradza szczegółów zlecenia. Wiadomo, że firmy, które zgłoszą się do przetargu, otrzymają szczegółową specyfikację 25 czerwca, a na przedstawienie oferty przetargowej będą miały czas do 9 lipca.

Umowa z 2016 roku pozwala AMIC Energy na używanie marki Lukoil przez pięć lat od momentu przejęcia, jednak sukces rebrandingu na Ukrainie miał ponoć zachęcić firmę do szybszej zmiany oznakowania polskich stacji.

Tymczasem sfinalizowana w 2015 roku transakcja zakupu stacji Łukoila na Ukrainie była u nas przedstawiania jako jeden z przykładów powiązań AMIC Energy z Rosją. W 2016 r. Puls Biznesu informował, że Amic, przedstawiająca się jako firma inwestycyjna i doradcza, która zarządza projektami z sektora energetycznego i paliwowego w Europie Środkowej i Wschodniej, ma w rzeczywistości na swoim koncie wyłącznie transakcje z Łukoilem. Wskazywano, że o powiązaniach z Rosją świadczy choćby obsada ważnych stanowisk w firmie, w której wielu menadżerów pracowało w przeszłości dla współpracującej z Rosją austriackiej OMV. To właśnie rosyjskie powiązania spowodowały konsumencki bojktot ukraińskich stacji Amic w 2016 r.

Decyzję o rebrandingu zapowiadano już dwa lata temu, jednak przetarg ogłoszono dopiero w połowie tego miesiąca.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

 

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764