logo
WIADOMOŚCI

Amic zastąpi Lukoil: Przetarg na oznakowanie 115 polskich stacji

redakcja   21.06.2018, przeczytano 1286 razy
ilustracjastrzałka

Austriacki koncern AMIC Energy Management GmbH wykupił stacje marki Lukoil na Litwie, Łotwie i w Polsce już w 2016 r., ale dopiero teraz zdecydował się na rebranding polskich placówek. 22 czerwca upływa termin zgłoszeń do przetargu na produkcję i wymianę oznakowania zewnętrznego wiat oraz pylonów cenowych 115 polskich stacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amic-zastapi-lukoil:-przetarg-na-oznakowanie-115-polskich-stacji,36969,artykul.html

Amic nie zdradza szczegółów zlecenia. Wiadomo, że firmy, które zgłoszą się do przetargu, otrzymają szczegółową specyfikację 25 czerwca, a na przedstawienie oferty przetargowej będą miały czas do 9 lipca.

Umowa z 2016 roku pozwala AMIC Energy na używanie marki Lukoil przez pięć lat od momentu przejęcia, jednak sukces rebrandingu na Ukrainie miał ponoć zachęcić firmę do szybszej zmiany oznakowania polskich stacji.

Tymczasem sfinalizowana w 2015 roku transakcja zakupu stacji Łukoila na Ukrainie była u nas przedstawiania jako jeden z przykładów powiązań AMIC Energy z Rosją. W 2016 r. Puls Biznesu informował, że Amic, przedstawiająca się jako firma inwestycyjna i doradcza, która zarządza projektami z sektora energetycznego i paliwowego w Europie Środkowej i Wschodniej, ma w rzeczywistości na swoim koncie wyłącznie transakcje z Łukoilem. Wskazywano, że o powiązaniach z Rosją świadczy choćby obsada ważnych stanowisk w firmie, w której wielu menadżerów pracowało w przeszłości dla współpracującej z Rosją austriackiej OMV. To właśnie rosyjskie powiązania spowodowały konsumencki bojktot ukraińskich stacji Amic w 2016 r.

Decyzję o rebrandingu zapowiadano już dwa lata temu, jednak przetarg ogłoszono dopiero w połowie tego miesiąca.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

 

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
Liuendor, 21.06.2018

A jakie znaczenie dla kwestii reklamowych ma niejasność powiązań?
I wg jakiego prawa, powiązania spółek z różnymi krajami mają być jasne i jawne?
Które też prawo zabrania robić interesy wyłącznie z jedną firmą?

avatar użytkownika
redakcja, 21.06.2018

Kwestie reklamowe to takie same kwestie biznesowe jak każde inne, a jeśli firma przedstawia się oficjalnie w sposób z którego takie powiązania nie wynikają, to może to być przedmiotem zainteresowania potencjalnych kontrahentów - przynajmniej tych, którzy chcą wiedzieć z kim w rzeczywistości robią interesy.  

Liuendor, 21.06.2018

Żadna firma nie przedstawia się w sposób sugerujący jakieś powiązania, bo zwyczajnie nie musi, co więcej rzadko leży to w jej interesie.

Artykuł zawiera infantylne i zbędne insynuacje.  

avatar użytkownika
redakcja, 21.06.2018

Sęk w tym że wiedza o tym z kim robi się interes może leżeć - i zazwyczaj leży w interesie kontrahenta. Być może dla Ciebie nie ma znaczenia z kim się wiążesz biznesowo. Dla innych może być ważne czy mają do czynienia z podmiotem reprezentującym interesy austriackie, czy rosyjskie.

Artykuł nie zawiera żadnych insynuacji, bo też nie padają tam żadne zarzuty - jak słusznie zauważasz Amic nie łamie prawa wiążąc się biznesowo z Łukoilem. Pokazujemy za to gołe fakty. Amic robił interesy głównie z Łukoilem, do zarządzania swoimi biznesami w krajach bałtyckich używał spółek powiązanych z Łukoilem i zatrudnia personel zarządzający wywodzący się z innej austriackiej spółki powiązanej z Łukoilem. Jeżeli ktoś miałby zdecydować się na udział w przetargu w przekonaniu, że ma do czynienia z zupełnie nowym, austriackim właścicielem, nie związanym z Łukoilem, to w jego interesie jest te fakty znać - a w zakresie naszych obowiązków jest je ujawnić.  

Liuendor, 21.06.2018

Wiedza tak, ale nie insynuacje.  

avatar użytkownika
redakcja, 21.06.2018

A gdzie te insynuacje?  

Liuendor, 21.06.2018

Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: obrażliwa lub wulgarna forma wpisu  

Najnowsze w tym dziale:

Kolejny startup inwestuje w ploter Mutoh Valuejet 1624 X
Druk Komplex to firma z Kościana w fazie startupu. Po analizie dostępnych na rynku technologii druku wielkoformatowego, wybór padł na technologię żywiczną i ploter Mutoh ValueJet 1624 X.
Zintegrowana kampania suszarki Infinity marki Vileda
Marka Vileda, oferująca produkty w kategorii suszarek na pranie inwestuje w jej rozwój – właśnie rozpoczęła dużą, zintegrowaną kampanię 360. To pierwsza w Polsce kampania marketingowa asortymentu suszarek. Vileda promuje kategorię jednym ze swoich topowych produktów – suszarką Infinity.
Złota Loteria Frosty ze wsparciem reklamowym
Ile waży sztabka złota? Okazję do tego, aby sprawdzić to osobiście daje FRoSTA. Nie tylko złoto, ale wiele innych nagród pieniężnych czeka na uczestników jesiennej loterii firmy.
Agencja Clue PR członkiem IAB Polska
We wrześniu br. agencja Clue PR, działająca w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i specjalizująca się w komunikacji nowych technologii została przyjęta do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Prime Time PR z nowym Social Media Specialist
Wraz z początkiem września do zespołu agencji Prime Time PR dołączyła Paulina Kołodziej.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone