logo
WIADOMOŚCI

Amic zastąpi Lukoil: Przetarg na oznakowanie 115 polskich stacji

redakcja   21.06.2018, przeczytano 969 razy
ilustracjastrzałka

Austriacki koncern AMIC Energy Management GmbH wykupił stacje marki Lukoil na Litwie, Łotwie i w Polsce już w 2016 r., ale dopiero teraz zdecydował się na rebranding polskich placówek. 22 czerwca upływa termin zgłoszeń do przetargu na produkcję i wymianę oznakowania zewnętrznego wiat oraz pylonów cenowych 115 polskich stacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amic-zastapi-lukoil:-przetarg-na-oznakowanie-115-polskich-stacji,36969,artykul.html

Amic nie zdradza szczegółów zlecenia. Wiadomo, że firmy, które zgłoszą się do przetargu, otrzymają szczegółową specyfikację 25 czerwca, a na przedstawienie oferty przetargowej będą miały czas do 9 lipca.

Umowa z 2016 roku pozwala AMIC Energy na używanie marki Lukoil przez pięć lat od momentu przejęcia, jednak sukces rebrandingu na Ukrainie miał ponoć zachęcić firmę do szybszej zmiany oznakowania polskich stacji.

Tymczasem sfinalizowana w 2015 roku transakcja zakupu stacji Łukoila na Ukrainie była u nas przedstawiania jako jeden z przykładów powiązań AMIC Energy z Rosją. W 2016 r. Puls Biznesu informował, że Amic, przedstawiająca się jako firma inwestycyjna i doradcza, która zarządza projektami z sektora energetycznego i paliwowego w Europie Środkowej i Wschodniej, ma w rzeczywistości na swoim koncie wyłącznie transakcje z Łukoilem. Wskazywano, że o powiązaniach z Rosją świadczy choćby obsada ważnych stanowisk w firmie, w której wielu menadżerów pracowało w przeszłości dla współpracującej z Rosją austriackiej OMV. To właśnie rosyjskie powiązania spowodowały konsumencki bojktot ukraińskich stacji Amic w 2016 r.

Decyzję o rebrandingu zapowiadano już dwa lata temu, jednak przetarg ogłoszono dopiero w połowie tego miesiąca.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

 

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
Liuendor, 21.06.2018

A jakie znaczenie dla kwestii reklamowych ma niejasność powiązań?
I wg jakiego prawa, powiązania spółek z różnymi krajami mają być jasne i jawne?
Które też prawo zabrania robić interesy wyłącznie z jedną firmą?

avatar użytkownika
redakcja, 21.06.2018

Kwestie reklamowe to takie same kwestie biznesowe jak każde inne, a jeśli firma przedstawia się oficjalnie w sposób z którego takie powiązania nie wynikają, to może to być przedmiotem zainteresowania potencjalnych kontrahentów - przynajmniej tych, którzy chcą wiedzieć z kim w rzeczywistości robią interesy.  

Liuendor, 21.06.2018

Żadna firma nie przedstawia się w sposób sugerujący jakieś powiązania, bo zwyczajnie nie musi, co więcej rzadko leży to w jej interesie.

Artykuł zawiera infantylne i zbędne insynuacje.  

avatar użytkownika
redakcja, 21.06.2018

Sęk w tym że wiedza o tym z kim robi się interes może leżeć - i zazwyczaj leży w interesie kontrahenta. Być może dla Ciebie nie ma znaczenia z kim się wiążesz biznesowo. Dla innych może być ważne czy mają do czynienia z podmiotem reprezentującym interesy austriackie, czy rosyjskie.

Artykuł nie zawiera żadnych insynuacji, bo też nie padają tam żadne zarzuty - jak słusznie zauważasz Amic nie łamie prawa wiążąc się biznesowo z Łukoilem. Pokazujemy za to gołe fakty. Amic robił interesy głównie z Łukoilem, do zarządzania swoimi biznesami w krajach bałtyckich używał spółek powiązanych z Łukoilem i zatrudnia personel zarządzający wywodzący się z innej austriackiej spółki powiązanej z Łukoilem. Jeżeli ktoś miałby zdecydować się na udział w przetargu w przekonaniu, że ma do czynienia z zupełnie nowym, austriackim właścicielem, nie związanym z Łukoilem, to w jego interesie jest te fakty znać - a w zakresie naszych obowiązków jest je ujawnić.  

Liuendor, 21.06.2018

Wiedza tak, ale nie insynuacje.  

avatar użytkownika
redakcja, 21.06.2018

A gdzie te insynuacje?  

Liuendor, 21.06.2018

Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: obrażliwa lub wulgarna forma wpisu  

Najnowsze w tym dziale:

Integart: 200 osobowe przedsiębiorstwo gotowe na kolejne wyzwania
Dekadę istnienia technologii HP Latex na rynku Integart chce w szczególny sposób podkreślić a na kolejne lata planuje wprowadzić nowe programy i być jeszcze bliżej swoich Klientów. Mamy świadomość, że dobra technologia to nie wszystko. Dobra technologia wymaga równie dobrego procesu wsparcia posprzedażowego oraz serwisu czyli zaplecza,...
Just Run App i Spicy Mobile: 400 tysięcy pobrań aplikacji w 6 miesięcy
Just Run App – nowy podmiot należący do agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, skierowany do szybko rozwijającej się branży m-commerce – pomaga firmom w pozyskaniu efektywnej instalacji aplikacji w modelu CPD (Cost Per Download). W ciągu pierwszego półrocza zrealizowano kampanie skutkujące 400 tysiącami pobrań aplikacji.
Kampania Sharp w sieci przychodni Lux-Med i Medicover
W lipcu w prywatnych przychodniach medycznych grupy Lux-Med oraz grupy Medicover rozpoczęła się kampania edukacyjna marki Sharp. Misją projektu jest edukacja Polaków z zakresu wpływu urządzeń gospodarstwa domowego na ich zdrowie i bezpieczeństwo.
„4Aktywni” - kampania contentowo-edukacyjna marki 4Flex
Nowa kampania contentowo-edukacyjna marki 4flex, realizowana pod hasłem „4aktywni”, wystartowała w połowie marca. Akcja to przedsięwzięcie edukacyjne, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na konieczność systematycznego uzupełniania kolagenu, który zanika w naszym organizmie po 30 roku życia. Kampania szczególny nacisk kładzie...
Summer Digital Signage: Konferencja pod patronatem Signs.pl
Zewnętrzna reklama cyfrowa to jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do osób prowadzących aktywny tryb życia. Digital OOH z roku na rok rozwija się coraz bardziej i coraz szybciej, jednak co czeka ją w przyszłości? Jakie są możliwości Digital Signage oraz najnowsze technologie? O tym i wiele więcej podczas konferencji organizowanej w Warszawie przez firmę Floweffect.
 
czwartek 19.07.2018, 168 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone