logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Amica wśród sponsorów kampanii „Diagnostyka jajnika”

  PR 19.10.2018, przeczytano 470 razy

Grupa Amica od roku kampanie społeczne organizowane przez Ogólnopolską Organizację „Kwiat Kobiecości”. Ich celem jest popularyzacja zdrowego stylu życia wśród pań, profilaktyka najgroźniejszych chorób spośród tych potocznie zwanych kobiecymi – nowotworowych. 16 października rozpoczęła się kolejna kampania, pod hasłem „Diagnostyka jajnika”. Jej ambasadorką została Magda Gessler.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/amica-wsrod-sponsorow-kampanii-_diagnostyka-jajnika_,379805,artykul.html

Tylko 45% Polek zdaje sobie sprawę, że jednym z objawów raka jajnika są objawy gastryczne. Mimo teoretycznej świadomości związku objawów gastrycznych z rakiem, objawy te często są przez kobiety ignorowane. Powszechność objawów gastrycznych i łatwy dostęp do leków bez recepty reklamowanych na te dolegliwości mogą uśpić czujność, sprawić, że kobiety nie widzą potrzeby głębszej diagnostyki tego typu problemów, a jeśli, to często poprzestają na wizycie u internisty – wynika z badań, które przeprowadziła agencja badawcza IQS na zlecenie Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości”.

- Wiedza na temat roli genów BRCA w powstawaniu nowotworów ginekologicznych jest wciąż bardzo niska. Według badań IQS mniej niż co piąta Polka uważa, że wie, za co są te geny odpowiedzialne, a z tej grupy tylko co trzecia wiąże je z powstawaniem raka jajnika – stwierdza Ida Karpińska, prezes Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości”.

Organizacja już po raz czwarty organizuje kampanię „Diagnostyka Jajnika”, która ma na celu wzbudzenie w kobietach nawyku dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje organizm. Przypominanie im, że nowotwór jajnika jest bardzo trudny do wykrycia, więc oprócz cytologii, warto by pamiętały również o dopochwowym USG, dzięki któremu można wykryć zmiany na jajnikach.

Zaangażowanie do tej akcji tak znanej osobowości jak Magda Gessler – restauratorka, krytyk kulinarny, prowadząca znany program telewizyjny – ma służyć spopularyzowaniu idei wykonywania badań profilaktycznych przez kobiety, ale również zwróceniu uwagi na szczególnie ważny dla diagnostyki aspekt: „Rewolucje w brzuchu? – może to nie to, co myślisz” – zauważa w materiałach promujących kampanie Magda Gessler.

- Grupa Amica wspiera i popiera kampanie organizowane przez „Kwiat Kobiecości”, ale oprócz tego sami angażujemy się w działania na rzecz kobiet. Zwłaszcza naszych pracownic i mieszkanek Wronek, gdzie znajduje się fabryka sprzętu grzejnego i centrum dystrybucji Grupy Amica. Tematyka chorób nowotworowych regularnie goście w czasopiśmie wewnętrznym wydawanym w fabryce we Wronkach. Organizowane są spotkania edukacyjne dla młodzieży szkolnej, a także badania cytologiczne dla pań. Społeczną odpowiedzialność biznesu pojmujemy jako czynienie rzeczy ważnych i niekomercyjnych dla całego otoczenia firmy – klientów i interesariuszy – a także dla nas samych, dla naszej załogi, której prawie połowa to kobiety  – mówi Malwina Frydrychowicz, menedżer ds. komunikacji i CSR Grupy Amica.

W czasie trwania kampanii kobiety z całej Polski będą mogły skorzystać z darmowych badań – USG przezpochwowych. Lista placówek, które włączyły się w akcje, jest dostępna na stronie www.diagnostykajajnika.pl. Tam też znaleźć można informacje o równolegle przeprowadzanym  konkursie, w którym nagrodami jest 100 testów genetycznych w kierunku wykrycia obecności zmutowanego genu BRCA, każdy o wartości 250 zł.

Organizacja Kwiat Kobiecości po raz pierwszy rusza z cyklem podcastów video dotyczących zdrowia, w których prowadząca Katarzyna Pakosińska wraz zaproszonym gościem podejmuje tematy zdrowotne w lekki i przystępny sposób, przy okazji przygotowując potrawy w ciekawych miejscach w Polsce. Ponadto w ramach kampanii, w każdą pierwszą sobotę miesiąca organizowane są "Kobiece soboty w Galerii Północnej” (w Warszawie) w ramach których klientki Galerii mogą spotkać się ze specjalistami-położnymi Organizacji Kwiat Kobiecości. Położne odpowiadają na wszystkie pytania dotyczące profilaktyki ginekologicznej. Kobiety, które zasięgną porad położnych, będą miały możliwość otrzymania upominków.

Patronat merytoryczny nad kampanią sprawują: agencja badawcza IQS, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej, Polską Unię Onkologii oraz Narodowy Fundusz Zdrowia. Kampania potrwa do końca listopada br.

Źródło: Amica S.A.

www.amica.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764