logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

AMS i Citiesai rozszerzają program badań z użyciem sztucznej inteligencji

  PR 27.01.2023, przeczytano 542 razy
ilustracjastrzałka

Po sukcesie pilotażowego wdrożenia przyszedł czas na rozwinięcie przełomowej metodologii badawczej. AMS przeprowadził pomiar ruchu wokół nośników indoorowych w czterech kolejnych galeriach handlowych, wykorzystując innowacyjne rozwiązania autorstwa CitiesAI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ams-i-citiesai-rozszerzaja-program-badan-z-uzyciem-sztucznej-inteligencji,398773,artykul.html

Tym razem badaniem ruchu w otoczeniu nośników cyfrowych objęte zostały galerie Focus Mall w Zielonej Górze, Bonarka w Krakowie, Alfa Centrum w Białymstoku i Galeria Wołomin.

– Pomiar i jego wyniki upewniły nas, że metodologia wypracowana przez CitiesAI jest uniwersalna i skalowalna. Może być wykorzystywana we wszystkich galeriach handlowych, a większa liczba precyzyjnych danych to jeszcze wyższa skuteczność komunikacji – wyjaśnia Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS.

Przypomnijmy, że wiosną 2022 roku AMS, lider polskiego rynku reklamy OOH przeprowadził pilotaż badania, które objęło pięć obiektów handlowych w Polsce. Jego celem było przede wszystkim sprawdzenie w praktyce zupełnie nowego standardu pomiaru, wypracowanego przez CitiesAI we współpracy z AMS. Dzięki zastosowanej metodologii duże zbiory danych w postaci zdjęć są selekcjonowane i analizowane za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji oraz big data. Innowacja tkwi w samej technologii pozyskiwania danych: system otrzymuje nawet jedno zdjęcie na sekundę przedstawiające otoczenie wokół konkretnego nośnika w galerii. W ciągu jednej sesji badawczej wykonywanych jest do 60 tysięcy zdjęć. Analizując szczegółowe zasoby, można sprawdzić, jaka grupa konsumentów (z podziałem na wiek i płeć) znalazła się w pobliżu konkretnego nośnika danego dnia albo o danej porze dnia.

Z danych zgromadzonych podczas badania w czterech kolejnych obiektach wynika między innymi, iż:

  • najliczniejszą grupą wśród klientów są kobiety w wieku 15-30 lat;
  • im późniejsza pora dnia, tym wyższy udział młodych osób (15-30 lat) obojga płci, a wskaźnik ten rośnie kosztem starszych grup klientów (30-45 i 46-60);
  • grupa seniorów (60+ lat) najbardziej preferuje godziny poranne;
  • w weekend maksymalna największa frekwencja wokół cyfrowych nośników indoorowych przypada najczęściej na godziny 12-15 i 17-18

– Cieszy nas, że mogliśmy dołożyć kolejną cegiełkę do upowszechnienia nowej, tak przełomowej metody badania widowni nośników indoorowych. To twardy dowód, jak dobrą przestrzenią reklamową dla marek jest galeria handlowa. Zwłaszcza że w odniesieniu do decyzji zakupowych to właśnie galeria jest ostatnim punktem styku między konsumentem a reklamą – przekonuje Dominik Piwek – Head of Marketing & PR w NEPI Rockcastle Poland. Grupa NEPI Rockcastle jest właścicielem Focus Mall Zielona Góra, Bonarka City Center, Alfa Centrum i Galerii Wołomin.

– Blisko rok temu przeprowadziliśmy testowe badanie, które napawało optymizmem i potwierdzało skuteczność naszej metodologii. Teraz dokonaliśmy kolejnego, znaczącego kroku. Nasze założenia metodologicznie znów zostały pozytywnie zweryfikowane. Wspólnie z AMS stworzyliśmy unikalne rozwiązania optymalizujące kampanie w indoorze – wyjaśnia Robert Migas-Mazur, Data Scientist w CitiesAI.

AMS planuje rozszerzyć badania na kolejne galerie oraz docelowo wykorzystać pozyskane dane do przygotowania dedykowanych ofert i produktów w oparciu o zmienne demograficzne.

Szczegółową metodologię badań zespół CitiesAI zaprezentował 24 listopada br. podczas drugiego wydarzenia z cyklu konferencji Data Driven Digital OOH, organizowanego przez AMS

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Podcasty 2023”
Moc podcastów nie słabnie, o czym świadczą wyniki badania przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Okazuje się, że PODCAST JEST DOSKONALE ROZPOZNAWALNĄ FORMĄ TREŚCI I ZETKNĘŁO SIĘ Z NIM 85 PROC. WSZYST- KICH UŻYTKOWNIKÓW INTERNETU. Co więcej, niemal dwie trzecie internautów deklaruje, że słucha podcastów, a prawie...
Grupa Play nabyła 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o.o. z siedzibą w Żorach. Transakcja ta przyczyni się do poszerzania zasięgu usług internetu światłowodowego i telewizji cyfrowej, zapewniając klientom indywidualnym, jak i biznesowym, najwyższą jakość usług i wolność wyboru.
IMM: RMF FM, Wirtualna Polska oraz Onet na podium rankingu
Po miesiącu przerwy na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów powraca RMF FM. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), w kwietniu 2023 roku stacja była cytowana przez inne media ponad 2,2 tysiąca razy. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą tylko 17 odwołań mniej. Trzecią pozycję zajmuje Onet, na który powoływano się blisko...
Bazujący na sztucznej inteligencji program, przygotowany przez polskich naukowców, pomoże w pracy moderatorom, którzy czyszczą internet z nielegalnych treści. Program ma rozpoznawać wideo, obrazy i teksty o charakterze pedofilskim.
W czwartek, 1 czerwca o godz. 15:00, na stronie głównej Onet.pl ukaże się premierowy odcinek programu „Onet Europa”, którego autorką jest dziennikarka Dorota Bawołek. W cyklicznym programie poruszane będą ważne kwestie europejskie, istotne z polskiego punktu widzenia. Gośćmi programu będą europarlamentarzyści oraz unijni urzędnicy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764