logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

AMS ogłasza konkurs II edycji Bram Kraju

   01.03.2007, przeczytano 1268 razy
ilustracjastrzałka

Od 20 lutego można zgłaszać prace w konkursie na najlepszy istniejący i projektowany System Informacji Miejskiej (SIM) oraz promocyjne wykorzystanie USP (unique selling proposition). Konkurs organizowany jest w ramach drugiej edycji Bram Kraju, autorskiego programu AMS poświęconego kształtowaniu wizerunku i marki polskich miast.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ams-oglasza-konkurs-ii-edycji-bram-kraju,5207,artykul.html

„Zadaniem SIM jest opisanie przestrzeni miejskiej w sposób dostępny, czytelny i przyjazny zarówno dla mieszkańców jak i gości. Na SIM składają się między innymi tablice adresowe, słupy i tablice kierunkowe, piktogramy kierujące do obiektów i instytucji użyteczności publicznej, orientacyjne plany miasta, rozkłady jazdy transportu miejskiego czy też panele z informacją o firmach. Wszystko to jest niezwykle ważne dla wizerunku i budowy marki naszych miast. Dlatego też jest przedmiotem naszego konkursu” – mówi Marek Kuzaka, wiceprezes zarządu AMS.

W konkursie można wziąć udział w trzech kategoriach: najlepsza realizacja SIM, najlepsza koncepcja SIM, najlepsze wykorzystanie USP w promocji. Nagrody przyznaje profesjonalne jury, w którego skład wchodzi 6 sędziów i 3 zastępców: Mike Rawlinson, designer, współautor projektu Bristol Legible City, Agencja City ID – przewodniczący oraz Lech Kaczoń, dziennikarz, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, członek Zarządu IAA; Wojciech Kaczura, architekt, EPFL Lozanna, członek SIA, Biuro Planowania i Architektury; Grzegorz Kiszluk, dziennikarz, redaktor naczelny magazynu Brief, Wydawnictwo AdPress; Marek Pieniążek, geograf, adiunkt Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego; Jerzy Porębski, projektant, profesor ASP, współautor MSI Warszawy, Towarzystwo Projektowe; Agnieszka Sora, ekonomistka, przedstawiciel ESCOMAR, dyrektor Instytutu GfK Polonia; Bogna Świątkowska, dziennikarka, prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana, Fundacja Bęc Zmiana; Mateusz Zmyślony, trener marketingu, wykładowca, manager Grupy Eskadra.

Nagrody w konkursie to: ogólnopolska kampania promującą miasto lub gminę; dofinansowanie projektu SIM; opracowanie i druk plakatu promującego zwycięskie miasto lub gminę z wykorzystaniem nagrodzonego USP. Dodatkowo przewidziano nagrody pieniężne dla autorów najlepszych koncepcji.

Prace można zgłaszać do 27 kwietnia 2007 roku, a ceremonia rozstrzygnięcia konkursu i przyznania nagród odbędzie się 10 maja 2007 roku. Audyt konkursu i nadzór nad jego prawidłowym przeprowadzeniem prowadzi firma KPMG Audyt sp. z o.o.

Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program z dziedziny marketingu miejskiego. Jego podstawę stanowią trzy corocznie realizowane przedsięwzięcia: konferencja dla samorządów, konkurs na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz publikacja z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Nad całością projektu czuwa profesjonalna Rada Programowa – specjaliści z wielu dziedzin: architekci, urbaniści, marketingowcy, popularyzatorzy polskiego designu.
Konkursy organizowane w ramach projektu mają na celu zainspirowanie inicjatyw samorządów oraz mieszkańców miast i gmin polskich do podnoszenia standardów przestrzeni publicznej. Ich celem jest także promocja lokalnych osiągnięć i sukcesów w dziedzinie marketingu miejskiego w skali całego kraju.

Tematem wiodącym pierwszej edycji Bram Kraju były witacze, czyli konstrukcje ustawiane przy drogach na granicach miejscowości. Na konferencji rozmawiano ponadto o promocji miast i regionów, a także o sztuce w przestrzeni miasta. Wnioski i wiedza marketingowa zgromadzone podczas tej edycji znalazły się w wydawnictwie Miejskie Powitanie, pierwszej publikacji z serii Biblioteka Wizerunku Miasta.

Regulamin konkursu - www.bramykraju.pl

Źródło: AMS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764