logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

AMS zbadał efektywność kampanii marki Wawel na nośnikach Digital Indoor

  PR 13.09.2021, przeczytano 158 razy
ilustracjastrzałka

Kampania w outdoorze znacząco poprawia rozpoznawalność marki, a nowoczesne nośniki cyfrowe przyciągają uwagę konsumentów — takie wnioski płyną z badania efektywności kampanii marki Wawel, które przeprowadził AMS, lider reklamy out-of-home (OOH) w Polsce.     


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ams-zbadal-efektywnosc-kampanii-marki-wawel-na-nosnikach-digital-indoor,392971,artykul.html

Zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na nośniki cyfrowe. W przypadku galerii handlowych dotyczy to 70 proc. odwiedzających — tak wynika z badania przeprowadzonego w krakowskich galeriach Bonarka City Center i Galeria Bronowice. Pretekstem do badań była kampania marki Wawel, zrealizowana przez AMS w obu krakowskich galeriach.

Pre-testy i ankiety po zakończeniu emisji reklam pozwalają precyzyjnie ocenić skuteczność komunikacji z wykorzystaniem AMS Digital Indoor - to największe na rynku multimedialne rozwiązanie oparte na 65-calowych ekranach. Ich sieć obejmuje już kilkadziesiąt obiektów w największych aglomeracjach (w ostatnim czasie poszerzona została o Sadyba Best Mall oraz centra handlowe Plaza w Lublinie, Rybniku, Sosnowcu, Poznaniu i Rudzie Śląskiej). Aż 89 proc. klientów krakowskich galerii Bonarka City Center i Galeria Bronowice zwróciło uwagę na nośniki AMS Digital Indoor, a ponad połowa (51 proc.) odwiedzających je widziało reklamy marki Wawel. Połowie klientów Bonarka City Center i Galerii Bronowice spodobała się kampania (36 proc. wskazań „raczej tak” i 14 proc. „tak, bardzo”), co potwierdza, jak duży wpływ na efektywność komunikacji w outdoorze ma jej jakość, czyli kreatywna strona komunikacji.

— Format Digital Indoor pozwala precyzyjnie dopasować treść przekazu reklamowego do grupy docelowej oraz kontekstu miejsca i właściwego momentu emisji. Te rozwiązania, tak  atrakcyjne i zaawansowane technologicznie, dają markom i agencjom kreatywnym ogromne pole do popisu. Chcieliśmy nasze doświadczenia skonfrontować z twardymi danymi rynkowymi. Badania skuteczności kampanii marki Wawel potwierdziły efektywność komunikacji w tym kanale — zauważa Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

Badana kampania marki Wawel emitowana na ekranach Digital Indoor osiągnęła na tle konkurencji najwyższą świadomość kampanii marki. Ta okazała się bowiem wyższa o 250 proc. od średniej wartości wskazanej w obu testach marek. Czerwcowa kampania przewyższyła skutecznością również działania marek telekomunikacyjnych, które - ze względu na szeroką skalę komunikacji w różnorodnych mediach prowadzoną przez cały rok - zostały wybrane jako grupa porównawcza. W odniesieniu do średniej uzyskanej dla spontanicznie wymienianych, znanych marek z tego segmentu rozpoznawalność marki Wawel była wyższa o 62 proc.  

— W natłoku komunikatów marketingowych nawet największym markom trudno jest pozostać w pamięci konsumentów. Dlatego też wynik kampanii marki Wawel można uznać za spektakularny. Zwłaszcza że kampania była prowadzona punktowo, z wykorzystaniem monoformatowych działań w digital OOH — mówi Grażyna Gołębiowska.

— Słodycze często kupujemy pod wpływem impulsu, szukając chwili oderwania się i przyjemności. Stąd dla producenta bardzo dużą wartość mają te formaty i nośniki, które wyróżniają się w miejscu sprzedaży. Szczególnie cenne jest to, iż kupujący ma kontakt z komunikatem reklamowym bezpośrednio tam, gdzie ostatecznie podejmowana jest decyzja o wyborze określonego produktu i określonej marki — dodaje Monika Kowalewska, dyrektor marketingu w Wawel SA.

Przeprowadzona w lipcu przez AMS kampania pozwoliła zwiększyć wspomaganą rozpoznawalność kampanii marki Wawel aż o 88 proc. (z 10 w pre-testach do 19 proc. w post-testach).

Wyniki dotyczące komunikacji marki Wawel prowadzą do wniosku, że nowoczesne nośniki w outdoorze mają ogromny potencjał efektywnościowy. Z połączenia atrakcyjnego nośnika (multimedialny i w dobrych lokalizacjach) z chwytliwą kreacją otrzymujemy efekt przewyższający skutecznością całoroczne działania reklamowe dużych marek konsumenckich.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie widoczności nośników AMS Digital Indoor przeprowadzono na przykładzie kampanii reklamowej marki Wawel (czerwiec 2021 r.) w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Pre-testy zrealizowano w maju, a post-test w lipcu 2021 r. Badanie swym zasięgiem objęło klientów w wieku 15+, odwiedzających Bonarka City Center i Galerię Bronowice w Krakowie. W trakcie badania reklama marki Wawel nie była obecna na żadnych innych nośnikach OOH / DOOH.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

More Communications Agency powiększa zespół
Do zespołu more communications agency dołączyły dwie osoby – Marek Kubisiak, który objął nowo utworzone stanowisko Senior Communications Specialist oraz Jagoda Mówińska na stanowisko Account Executive.
Gospodarka obiegu zamkniętego wspiera rozwój biznesu przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystywaniu zasobów i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Firma Lexmark będąc członkiem Europejskiej Rady Regeneracji od lat skupia się na strategii zrównoważonego rozwoju. Będąc liderem rozwiązań firma wnosi duży wkład w C-SERVEES, projekt finansowany przez...
Seria konferencja o projektowaniu, pieniądzach i klientach. Rozmowy o praktycznej stronie pracy designerów w Polsce. Twarde fakty, trudne pytania, niepopularne opinie, przemilczane problemy, prawdziwe ceny. Bez taniego coachingu, PR-owego bełkotu i kreatywnych pogaduszek. Informacje, których nie znajdziesz w internecie.
Rebranding Terravita – nowa odsłona tradycji
Terravita - polska firma, której historia sięga 40 lat, stawia na zmiany. Już teraz czekolady mleczne i gorzkie Terravita są dostępne w zupełnie nowej odsłonie. Rebranding objął odświeżenie logo, zmianę opakowań, receptury, kształtu tabliczek i kostek. Oto nowa Terravita – słodkie skarby ziemi.
Agnieszka Sora Prezeską Zarządu IAA Polska, kadencja 2021-2023
W środę 22 września 2021 r. członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy na walnym zebraniu sprawozdawczo-wyborczym wyłonili nowe władze Stowarzyszenia na lata 2021 – 2023. Wybrany został Zarząd, Rada Nadzorcza i Sąd Dyscyplinarny IAA Polska. Nowym Prezesem Zarządu została Agnieszka Sora – Regional Consulting Lead NCE GfK.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764