logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

AMS zbadał efektywność kampanii marki Wawel na nośnikach Digital Indoor

  PR 13.09.2021, przeczytano 471 razy
ilustracjastrzałka

Kampania w outdoorze znacząco poprawia rozpoznawalność marki, a nowoczesne nośniki cyfrowe przyciągają uwagę konsumentów — takie wnioski płyną z badania efektywności kampanii marki Wawel, które przeprowadził AMS, lider reklamy out-of-home (OOH) w Polsce.     


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ams-zbadal-efektywnosc-kampanii-marki-wawel-na-nosnikach-digital-indoor,392971,artykul.html

Zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na nośniki cyfrowe. W przypadku galerii handlowych dotyczy to 70 proc. odwiedzających — tak wynika z badania przeprowadzonego w krakowskich galeriach Bonarka City Center i Galeria Bronowice. Pretekstem do badań była kampania marki Wawel, zrealizowana przez AMS w obu krakowskich galeriach.

Pre-testy i ankiety po zakończeniu emisji reklam pozwalają precyzyjnie ocenić skuteczność komunikacji z wykorzystaniem AMS Digital Indoor - to największe na rynku multimedialne rozwiązanie oparte na 65-calowych ekranach. Ich sieć obejmuje już kilkadziesiąt obiektów w największych aglomeracjach (w ostatnim czasie poszerzona została o Sadyba Best Mall oraz centra handlowe Plaza w Lublinie, Rybniku, Sosnowcu, Poznaniu i Rudzie Śląskiej). Aż 89 proc. klientów krakowskich galerii Bonarka City Center i Galeria Bronowice zwróciło uwagę na nośniki AMS Digital Indoor, a ponad połowa (51 proc.) odwiedzających je widziało reklamy marki Wawel. Połowie klientów Bonarka City Center i Galerii Bronowice spodobała się kampania (36 proc. wskazań „raczej tak” i 14 proc. „tak, bardzo”), co potwierdza, jak duży wpływ na efektywność komunikacji w outdoorze ma jej jakość, czyli kreatywna strona komunikacji.

— Format Digital Indoor pozwala precyzyjnie dopasować treść przekazu reklamowego do grupy docelowej oraz kontekstu miejsca i właściwego momentu emisji. Te rozwiązania, tak  atrakcyjne i zaawansowane technologicznie, dają markom i agencjom kreatywnym ogromne pole do popisu. Chcieliśmy nasze doświadczenia skonfrontować z twardymi danymi rynkowymi. Badania skuteczności kampanii marki Wawel potwierdziły efektywność komunikacji w tym kanale — zauważa Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

Badana kampania marki Wawel emitowana na ekranach Digital Indoor osiągnęła na tle konkurencji najwyższą świadomość kampanii marki. Ta okazała się bowiem wyższa o 250 proc. od średniej wartości wskazanej w obu testach marek. Czerwcowa kampania przewyższyła skutecznością również działania marek telekomunikacyjnych, które - ze względu na szeroką skalę komunikacji w różnorodnych mediach prowadzoną przez cały rok - zostały wybrane jako grupa porównawcza. W odniesieniu do średniej uzyskanej dla spontanicznie wymienianych, znanych marek z tego segmentu rozpoznawalność marki Wawel była wyższa o 62 proc.  

— W natłoku komunikatów marketingowych nawet największym markom trudno jest pozostać w pamięci konsumentów. Dlatego też wynik kampanii marki Wawel można uznać za spektakularny. Zwłaszcza że kampania była prowadzona punktowo, z wykorzystaniem monoformatowych działań w digital OOH — mówi Grażyna Gołębiowska.

— Słodycze często kupujemy pod wpływem impulsu, szukając chwili oderwania się i przyjemności. Stąd dla producenta bardzo dużą wartość mają te formaty i nośniki, które wyróżniają się w miejscu sprzedaży. Szczególnie cenne jest to, iż kupujący ma kontakt z komunikatem reklamowym bezpośrednio tam, gdzie ostatecznie podejmowana jest decyzja o wyborze określonego produktu i określonej marki — dodaje Monika Kowalewska, dyrektor marketingu w Wawel SA.

Przeprowadzona w lipcu przez AMS kampania pozwoliła zwiększyć wspomaganą rozpoznawalność kampanii marki Wawel aż o 88 proc. (z 10 w pre-testach do 19 proc. w post-testach).

Wyniki dotyczące komunikacji marki Wawel prowadzą do wniosku, że nowoczesne nośniki w outdoorze mają ogromny potencjał efektywnościowy. Z połączenia atrakcyjnego nośnika (multimedialny i w dobrych lokalizacjach) z chwytliwą kreacją otrzymujemy efekt przewyższający skutecznością całoroczne działania reklamowe dużych marek konsumenckich.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie widoczności nośników AMS Digital Indoor przeprowadzono na przykładzie kampanii reklamowej marki Wawel (czerwiec 2021 r.) w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Pre-testy zrealizowano w maju, a post-test w lipcu 2021 r. Badanie swym zasięgiem objęło klientów w wieku 15+, odwiedzających Bonarka City Center i Galerię Bronowice w Krakowie. W trakcie badania reklama marki Wawel nie była obecna na żadnych innych nośnikach OOH / DOOH.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764