W poniedziałek, 28 października odbyła się dwudziesta, jubileuszowa gala konkursu Effie Awards. W gronie zwycięzców znalazła się Amundsen Vodka zdobywając złotą statuetkę w kategorii „Napoje alkoholowe” za kampanię Odkrywaj Więcej. Strategię stworzyła agencja The Digitals na zlecenie Stock Polska.
Odkrywaj nowy horyzonty. #OdkrywajWięcej
Amundsen Vodka powstała z myślą, aby inspirować, a pretekstem do jej stworzenia była jedna z najtrudniejszych wypraw, jakie podjął człowiek – zdobycie Bieguna Południowego. Amundsen to uhonorowanie historii nazywanej największą przygodą ludzkości i marka, która przekonuje, że każdy może stać się poszukiwaczem przygód. Kampania Odkrywaj Więcej zachęca do znalezienia w sobie pierwiastka odkrywcy – niekoniecznie poprzez organizację dalekich ekspedycji i ekstremalnych wypraw, lecz poprzez inspirowanie, poszukiwanie nowych doświadczeń i wrażeń w codziennym życiu.
- Możliwości komunikacji w kategorii alkoholi wysokoprocentowych są ograniczone: brak ATL/BTL, ograniczenia prawne… Jest to spore wyzwanie w naszej codziennej pracy. Tym bardziej jest mi niezmiernie miło, że nagrodę w tak istotnym konkursie branżowym otrzymała marka Amundsen, która mimo barier była w stanie swoją opowieścią przekonać do siebie ludzi. Nagle te wyzwania stały się naszą siłą napędową do nietuzinkowego sposobu myślenia, szukania kreatywnych rozwiązań i nauczyły, że jakość contentu i jego spójność w modelu 360 mają w tej branży ma większe znaczenie niż gdziekolwiek indziej. – mówi Ewelina Łukasiak, Junior Communication Manager w Stock Polska.
W ramach prowadzonych działań marka nawiązała współpracę z trzema ambasadorami – Łukaszem Nowickim – aktorem, dziennikarzem i podróżnikiem, Krzysztofem Starnawskim – nurkiem i pasjonatem fotografii głębinowej i Marcinem Dobasem – fotografem National Geographic. Zwieńczeniem kampanii był prestiżowy konkurs Amundsen Photo Awards, podczas którego wyłoniono autorów najlepszych fotografii w trzech wyjątkowych kategoriach: zwierzęta, ludzie i krajobraz oraz kategorii specjalnej nawiązująca do idei marki i jej historii - Zimowa Ekspedycja. O jego sukcesie świadczy liczba zgłoszeń - niemal 4 tysiące, czyli aż 14 tysięcy zdjęć.
Skuteczna komunikacja to nie tylko odpowiadanie na potrzeby konsumentów, prowadzenie działań zgodnie z panującymi trendami – liczy się również sam proces, czyli sposób prowadzenia interesującej narracji. Wszystkie ubiegłoroczne działania Amundsena kręciły się wokół platformy komunikacyjnej Odkrywaj Więcej. Miały one charakter 360° - realizowane w kanałach digitalowych, przez aktywacje PR-owe i obecność na eventach – zapewniając tym samym szerokie dotarcie.
Prestiżowy konkurs
Effie Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów w branży marketingowej, który docenia najlepsze kampanie i najbardziej efektywne działania komunikacyjne, które swoje odzwierciedlenie mają również w wynikach biznesowych. Jury wybierając zwycięzców uwzględnia wiele czynników takich jak: innowacyjność, interdyscyplinarny charakter projektu i skuteczność w odniesieniu do założeń strategicznych i celów. Oprócz złotych statuetek rozdano również nagrody dla najefektywniejszej agencji reklamowej, czy agencji mediowej. Poza Grand Prix wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.
Źródło: Stock Polska