logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Analiza: przedświąteczne zakupy w polskich sklepach online

  PR 24.11.2016, przeczytano 664 razy

Black Friday rozpoczyna szczyt sezonu przedświątecznych zakupów. Tego dnia znacząco wzrasta ruch w sklepach internetowych w Polsce, jednak wskaźnik konwersji pozostaje na stałym poziomie. Może to oznaczać, że klienci nie znajdują w polskich e-sklepach atrakcyjnych ofert wyprzedażowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/analiza%3A-przedswiateczne-zakupy-w-polskich-sklepach-online,30630,artykul.html

O czym powinni pamiętać właściciele sklepów online by zwiększyć przedświąteczną sprzedaż i jak najlepiej wykorzystać gorący sezon handlowy? Criteo przeanalizowało ponad 15 milionów transakcji realizowanych na desktopach, smartfonach i tabletach przez działające w Polsce e-sklepy. Oto główne wnioski z przeprowadzonej analizy: 

Zakupy online królują do połowy grudnia

Począwszy od ostatniego tygodnia listopada liczba zdarzeń w polskich sklepach online gwałtownie wzrasta, osiągając najwyższy poziom około 13 grudnia. W porównaniu do pierwszego tygodnia listopada, ruch w sklepach online  w połowie grudnia wzrasta aż o 38%. Od tej pory liczba zdarzeń  w e-sklepach zaczyna spadać, co może być interpretowane jako stopniowe przechodzenie klientów od zakupów online do offline. Co ciekawe – krótko po świętach ruch w e-sklepach zaczyna ponownie wzrastać, by 28 grudnia osiągnąć poziom zbliżony do przedświątecznego wyniku.

Cross-device ma kluczowe znaczenie

Badanie Criteo pokazuje, że w okresie przedświątecznym 40% osób korzysta z różnych urządzeń podczas procesu zakupowego. Klienci często przeglądają oferty na smartfonach lub tabletach, a kupują na przykład z poziomu desktopa. Marketerzy mają dziś twardy orzech do zgryzienia: muszą mieć pewność, że użytkownik, który wczoraj zobaczył reklamę w desktopowej wyszukiwarce, jest tym samym użytkownikiem, który dziś obejrzał reklamę graficzną na swoim smartfonie. Technologia cross-device pozwala na "dokładne dopasowanie" użytkowników pomiędzy urządzeniami i efektywne dotarcie z właściwym komunikatem do każdego odbiorcy. 

Zadbaj o pozytywne doświadczenie zakupowe klienta

Według analizy Criteo, 95% klientów wraca do sklepu internetowego po pozytywnym doświadczeniu zakupowym, a 82% klientów sklepów internetowych już korzysta lub chciałoby skorzystać z kodu promocyjnego podczas przedświątecznych zakupów. W myśl zasady, że jeden zadowolony klient przyprowadza do sklepu kolejnych sześciu kupujących, sprzedawcy powinni zadbać o wyjątkowość przedświątecznych zakupów: atrakcyjne, spersonalizowane oferty promocyjne, szybką i wygodną transakcję oraz ekspresową przesyłkę.

Źródło: Criteo

www.criteo.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na postrzeganie firm, zwłaszcza tych większych, zatrudniających od kilkudziesięciu po kilka tysięcy pracowników, od dawna nie wpływa już tylko wysoka jakość oferowanych usług i produktów czy poziom obsługi klienta. Ogromne znaczenie ma również relacja na linii pracownik – pracodawca.
W erze cyfrowej, gdy e-commerce staje się dominującym sposobem zakupów, personalizacja przesyłek odgrywa kluczową rolę w wyróżnianiu się na tle konkurencji i budowaniu lojalności klientów. Raport z badań przeprowadzonych w 2020 roku przez SW Research „Postrzeganie opakowań przez polskich konsumentów” spostrzega, że aż 57% polskich...
Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność w branży. Jeśli przyjrzeć się trendom to wyraźnie widać nacisk na zrównoważone opakowania, które łatwo poddać recyklingowi czy opakowania przedłużające trwałość...
Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich – o czym warto wiedzieć?
Podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego w ramach projektu Pro Arte Sztuka Przedsiębiorcza na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie jedna z młodych artystek stwierdziła, że gdyby wszyscy młodzi twórcy znali przepis ustawy, który właśnie omawiałam, twórcom zdecydowanie łatwiej byłoby rozmawiać z klientem o pieniądzach. Jaki przepis ustawy o prawie...
Kto aktualnie napędza e-commerce? Zdecydowanie millenialsi i Gen Z! To właśnie oni, wychowani w erze Internetu i smartfonów, kształtują nowe trendy w zakupach online. Jak zbudować z nimi relację klient – sprzedawca? Jakie oczekiwania ma każda z tych grup? Odpowiedzi na te pytania nie są jednoznaczne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764