logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Analiza medialnej siły marki w IMM

  PR 28.09.2024, przeczytano 415 razy
ilustracja

Miło nam poinformować, że oddajemy do Państwa użytku ulepszoną wersję narzędzia do badania medialnej siły marki na Platformie IMM. Dotychczasowy Moduł Analityczny zmienia nazwę na Analizy. Wejście do nowego panelu statystyk jest możliwe po zalogowaniu się do Platformy IMM oraz kliknięciu w przycisk Analizy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/analiza-medialnej-sily-marki-w-imm,405866,artykul.html

W nowych Analizach znajdziecie Państwo szereg użytecznych funkcji, które pozwalają na szybką ocenę pozycji medialnej wybranej marki na tle konkurencji na podstawie wyników monitoringu ze wszystkich rodzajów mediów. Szczególnie pomocna w tym jest zakładka Mapa medialna, w której, oprócz share of voice, prezentujemy także medialność marek na podstawie kontekstu wizerunkowego oraz zasięgu.

W tej zakładce udostępniamy także interaktywną chmurę słów. Dzięki tej statystyce można dokładnie analizować, które słowa opisujące markę były najbardziej eksponowane w treści publikacji w badanym czasie oraz przeglądać listę publikacji według wybranych słów.

Kolejną nowością dedykowaną do oceny pozycji medialnej jest zakładka Moc i ekspozycja, gdzie można zapoznać się z jakością wyszukanych przekazów według wskaźników pokazujących nasycenie treści słowami kluczowymi oraz ekspozycji publikacji w strukturze monitorowanego źródła, takimi jak pierwsza strona, strona główna portalu czy prime time.

ilustracjastrzałka

Poniżej przedstawiamy wykaz pozostałych zmian, które zostały wprowadzone w odpowiedzi na zgłaszane przez Państwa potrzeby:

  • Generowanie wykresów z wyników wyszukiwania na frazę.
  • Filtrowania źródeł danych wykresów live – teraz dostępne są wszelkie opcje filtrowania, czyli według źródeł, AVE, mocy, autorów itp., ale także wszelkich opcji wyszukiwania zaawansowanego. Do tej pory filtrowanie było możliwe tylko według katalogów, zakładek mediów i dat.
  • Ustawienia sposobu prezentacji serii związanych z social media w opcji skumulowanej, w której wszystkie social media są prezentowane na wykresie jako jedna seria.
  • Osadzanie wykresów w prezentacjach webowych za pomocą kodu osadzenia.

Reputacja oraz rozpoznawalność marki od zawsze miały bardzo ważną rolę w kształtowaniu postaw klientów obecnych i potencjalnych wobec produktów czy usług. Wiedza o tym, jak konsumenci postrzegają daną markę, jest niezbędna do skutecznego zarządzania nią oraz podejmowania odpowiednich działań w obszarze komunikacji marketingowej. Analiza medialnej siły marki to proces, dzięki któremu możliwe jest znalezienie mocnych i słabych stron percepcji brandu, a także wychwycenie trendów i zmian w opiniach klientów. Co ważne, takie badanie zawsze powinno się prowadzić w porównaniu do działań najbliższej konkurencji.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia
Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej.
Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów.
Badanie obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i rozgłośniach radiowych (Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz istotne portale internetowe.
Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach.
Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Jako kryterium decydujące o pozycji w rankingu przyjęto zasięg* danego tematu po rozpowszechnieniu go w innych mediach.

*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Kuba Wojewódzki” rośnie w siłę
Kuba Wojewódzki ponownie udowadnia, że nie ma sobie równych. Po bardzo dobrym otwarciu sezonu jesiennego autorski program najpopularniejszego showmana w Polsce nieustannie rośnie w siłę, notując z tygodnia na tydzień coraz lepsze wyniki oglądalności. Najnowszy – szósty – odcinek programu miał ponad 14% udziału w grupie docelowej, zapewniając stacji...
Nowe formaty wideo w ramówce Grupy DGP Infor
Z początkiem października Grupa DGP Infor wprowadza aż pięć nowych formatów wideo wzbogacających ofertę wydawanych przez nią serwisów internetowych. Pierwszym z nich jest „Polska - Europa - Świat”, cykl prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza, który debiutuje na gazetaprawna.pl. Wyjątkową ze względu na tematykę propozycją są...
Branża kryptowalutowa chce regulacji reklamy w social mediach
Polacy tracą pieniądze, ponieważ ufają reklamom przygotowanym przez oszustów. Pułapki zastawiane są głównie w mediach społecznościowych. Zdarza się, że do inwestycji zachęca znana osoba, ale jej wizerunek jest wykorzystany bezprawnie. Eksperci apelują do organów państwa, że pilnie potrzebne jest wdrożenie rozwiązań, które ograniczą ten problem....
Męskość na nowo: projekt Gazety Wyborczej i Wysokich Obcasów
Redakcje “Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” zainaugurowały projekt pod hasłem "Męskość na nowo". Akcja ma przełamywać stereotypy, otworzyć dyskusję o współczesnych aspektach męskości oraz oddać głos “nowym mężczyznom”, często pomijanym w debacie publicznej. Na projekt składają się: wideopodcast prowadzony przez...
Wszystkie trzy stacje nadające pod marką ESKA: Radio ESKA, ESKA2 i ESKA Rock odnotowały wzrost słuchalności rok do roku. Wyższe są zarówno udziały w czasie słuchania jak i zasięgi dzienne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764