logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Android 10: Nowy wygląd, nowe logo

  PR 23.08.2019, przeczytano 594 razy
ilustracja

W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć pewność, że Android jest dostępny dla wszystkich - i wiemy, jak możemy to zrobić jeszcze lepiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/android-10%3A-nowy-wyglad%2C-nowe-logo,383695,artykul.html

Android Q to teraz Android 10

Po pierwsze, zmieniamy sposób, w jaki będziemy nazywać nasze kolejne wersje Androida. Do tej pory nasz zespół inżynierów stosował zawsze swoje wewnętrzne nazwy, które oparte były na smakołykach lub deserach w kolejności alfabetycznej. Ta tradycja tytułowania stała się zabawną częścią corocznego udostępniania nowych wersji systemu, również wśród naszych odbiorców. Ale przez lata słyszeliśmy też opinie, że nazwy te nie zawsze są w pełni zrozumiałe dla wszystkich członków globalnej społeczności.

Na przykład kiedy mówiliśmy o Android Lollipop, nie dla wszystkich było jasne, że jest to kolejna po KitKat wersja systemu. Jeszcze trudniej jest nowym użytkownikom Androida, którzy nie zawsze znają konwencję tego nazewnictwa - ciężko im bez tej wiedzy ustalić czy na ich telefonie działa najnowsze oprogramowanie. Mamy też świadomość, że ciasto (Pie) nie jest we wszystkich miejscach deserem, a pianki (marshmallows), choć pyszne, nie wszędzie są popularnym przysmakiem.

Niezwykle ważne jest, aby nazwa systemu operacyjnego była jasna i zrozumiała dla wszystkich na świecie. Dlatego następna wersja Androida będzie używała numeru wersji i nazywała się po prostu Android 10. Uważamy, że ta zmiana uprości nazewnictwo i będzie bardziej intuicyjna dla naszych użytkowników. I choć jest wiele kuszących deserów na “Q”, jesteśmy przekonani, że nadszedł czas na dokonanie tej zmiany.

Odświeżony wygląd Androida

Design Androida ewoluował z czasem. W 2014 roku odświeżyliśmy logo i kolor, a w tym roku przedstawiamy bardziej nowoczesny i dostępny wygląd.

Projekt logo czerpie inspiracje z najbardziej rozpoznawalnego członka społeczności, który nie jest człowiekiem - robota Androida. Robot należy do całej społeczności i od dawna jest sercem Androida - symbolem zabawy i ciekawości. Teraz ma również specjalne miejsce w naszym logo.

Zmieniliśmy również kolor logo z zielonego na czarny. To niewielka zmiana, ale uznaliśmy, że zielony był trudny do odczytania, szczególnie dla osób z wadami wzroku. Opracowaliśmy też nowy zestaw kombinacji kolorów, które poprawiają kontrast.

W najbliższych tygodniach, wraz z udostępnieniem ostatecznej wersji Androida 10, oficjalnie zaczniemy używać zaktualizowanego logo. Dziękujemy całej społeczności za wspieranie Androida i inspirowanie nas przez lata.

W uzupełnieniu informacji Google przedstawiamy poprzednie wersje logotypu, poczynając od oryginału, poprzez wersję wprowadzoną w 2014 r, aż po rozwiązanie z 2019 r.:

ilustracjastrzałka

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Co to za font?

avatar użytkownika
,

Wygląda jak Gillroy.  

brak ikonki
,

Ten 1 font już widziałem, chyba na androidzie 2.3 :D

Najnowsze w tym dziale

Rema Congress – prelekcje z Krzysztofem Sarneckim
RemaCongress to okazja do poszerzenia wiedzy branżowej na targach RemaDays Warsaw. Podczas najbliższej edycji gościem specjalnym tego wydarzenia będzie Krzysztof Sarnecki – Przedsiębiorca, konsultant strategiczny, zawodowy negocjator, trener biznesu i coach.
Rusza zimowa kampania reklamowa marki Lech Premium
Leszek powraca w zimowej odsłonie, po raz piąty odkrywając przed konsumentami limitowaną edycję wyjątkowych puszek! Inspirowane górskim krajobrazem oraz zamarzniętym, krystalicznie czystym jeziorem, przywodzą na myśl tegoroczne hasło marki, które przekonuje, że nawet kiedy zimowe spotkania zapowiadają się chłodno, Leszek przełamuje lody.
Kampania edukacyjna poświęcona „Zrozumieć AZS”
Ponad 91%[1] pacjentów cierpiących na atopowe zapalenie skóry doświadcza przewlekłego  bólu, którego nie sposób uśmierzyć – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych wśród pacjentów z AZS. Rozdrapane do krwi, sączące się rany powodują, że boli całe ciało, a zwykłe nałożenie...
Wideo 360 stopni to już standard na rynku
Rynek kamer sportowych, nieruchomości czy amatorskiego fotografowania przeszedł już na filmowanie w 360 stopniach. Rejestrowanie obrazu dookoła pozwala na immersyjne przeżycia i zanurzenie się w przekazywanej treści. Handlowcom pomaga to przenieść klienta do oferowanej inwestycji, nawet jeśli nie zostały jeszcze wylane pod nią fundamenty. W tej chwili producenci skupiają się...
Bezpłatne szkolenie online z obsługi drukarki 3D Makerbor Method X
Dowiedz się, jak wykorzystać najnowszą drukarkę 3D MakerBot METHOD X w zastosowaniach przemysłowych. Sprawdź, jakie technologie odpowiadają za dokładność i powtarzalność druku z inżynieryjnych materiałów. Bezpłatne webinarium odbędzie się 17 grudnia o godz. 11:00.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764