logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Animacje reklamowe – czy to się sprawdza?

  PR 13.02.2017, przeczytano 937 razy
ilustracjastrzałka

Jeszcze kilka miesięcy temu tylko nieliczne firmy decydowały się na reklamę opartą o animacje. W telewizji pojawiły się najpierw filmiki promujące pożyczki pozabankowe. Krótkie explores videos pokazywały jak w kilka chwil można otrzymać pieniądze na konto nie wychodząc z domu. Dziś animowane reklamy to już standard.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/animacje-reklamowe-%E2%80%93-czy-to-sie-sprawdza,31433,artykul.html

Promują produkty dostępne w sklepach sieciowych ale również biorą udział w kampaniach społecznych. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie: „Czy warto zainwestować w taką formę reklamy?”

Nowość

Animacje reklamowe są stosunkowo nową formą marketingową. Prosta a zarazem ciekawa forma sprawia, że zwracają na nie uwagę wszyscy widzowie niezależnie od wieku. Po okresie reklam filmowych, które zaczynały być uciążliwe a niekiedy nawet niezrozumiałe dla przeciętnego telewidza, reklamy animowane stanowią przyjemną odmianę.

Prostota

Prosta i niewymagająca w odbiorze forma jest ogromną zaletą tego rodzaju marketingu. Dzięki nieskomplikowanym obrazom firma lub organizacja przedstawia swój produkt lub usługę. Dodatkową zaletą są postaci, które biorą udział w animacji. Ich przyjazny wygląd przypada do gustu zwłaszcza dzieciom, które mają niemały wpływ na decyzje podejmowane przez rodziców w zakresie m.in. zakupów. Ponadto animacje przedstawiają świat w prosty sposób, dzięki czemu już kilkulatek potrafi np. skorzystać z reklamowanej usługi mobilnej lub korzystając z wiedzy z kampanii społecznych, opowiedzieć rodzicom, jakie produkty spożywcze warto kupować i dlaczego.

Koszty

Powiew świeżości w formach marketingowych oraz prostota w odbiorze to najważniejsze cechy dla odbiorcy animacji. Dla przedsiębiorcy, który wybiera taką formę reklamy dla siebie znacznie ważniejsze są koszty wykonania animacji oraz skuteczność jej działania. Zarówno jeden jak i drugi element w dużej mierze uzależniony jest od jakości wykonania animacji. Film trwający niecałą minutę może przygotować student. Koszt takiej animacji to od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Niestety trudno za taką cenę spodziewać się wysokiej jakości. W przypadku korzystania z usług profesjonalisty takich jak np. firma Animates.pl film trwający ok. 30 sekund to koszt od 1000 zł w górę. Przy czym warto podkreślić, że zamawiając w agencji reklamowej film klient ma pewność, że usługa będzie fakturowana, oraz posiada gwarancję – czyli w razie problemów można liczyć na poprawki.

Animacja a spot filmowy

Animacje reklamowe są obecnie rzadsze aniżeli spoty filmowe, co sprawia, że odbiorcy są do nich nastawieni bardziej pozytywnie. Ponadto koszt animacji – wykonanej przez profesjonalistów, jest zazwyczaj niższy niż produkcja spotu. Animacja nie wymaga podejmowania współpracy ze znanymi aktorami, sportowcami czy celebrytami, którzy włączają się w akcję promocyjną produktu lub usługi. W zamian pojawiają się postaci animowane kojarzone z produktem, które z czasem stają się marką same w sobie.

Podsumowując należy stwierdzić, że animacje mają szansę na podbicie rynku marketingowego w najbliższym czasie. Już dziś można zauważyć, że jest ich coraz więcej w telewizji oraz w internecie. Łatwiej docierają do widza, ale również są tańsze w produkcji niż spoty filmowe, co jest ważne dla reklamodawcy. Może więc jest to idealny moment, aby podjąć decyzję o zmianie w dotychczasowym sposobie promocji swojej firmy?

Źródło: Corpicorn

www.corpicorn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764