logo
WIEDZA

Animacje reklamowe – czy to się sprawdza?

  PR 13.02.2017, przeczytano 422 razy
ilustracjastrzałka

Jeszcze kilka miesięcy temu tylko nieliczne firmy decydowały się na reklamę opartą o animacje. W telewizji pojawiły się najpierw filmiki promujące pożyczki pozabankowe. Krótkie explores videos pokazywały jak w kilka chwil można otrzymać pieniądze na konto nie wychodząc z domu. Dziś animowane reklamy to już standard.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/animacje-reklamowe-%E2%80%93-czy-to-sie-sprawdza,31433,artykul.html

Promują produkty dostępne w sklepach sieciowych ale również biorą udział w kampaniach społecznych. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie: „Czy warto zainwestować w taką formę reklamy?”

Nowość

Animacje reklamowe są stosunkowo nową formą marketingową. Prosta a zarazem ciekawa forma sprawia, że zwracają na nie uwagę wszyscy widzowie niezależnie od wieku. Po okresie reklam filmowych, które zaczynały być uciążliwe a niekiedy nawet niezrozumiałe dla przeciętnego telewidza, reklamy animowane stanowią przyjemną odmianę.

Prostota

Prosta i niewymagająca w odbiorze forma jest ogromną zaletą tego rodzaju marketingu. Dzięki nieskomplikowanym obrazom firma lub organizacja przedstawia swój produkt lub usługę. Dodatkową zaletą są postaci, które biorą udział w animacji. Ich przyjazny wygląd przypada do gustu zwłaszcza dzieciom, które mają niemały wpływ na decyzje podejmowane przez rodziców w zakresie m.in. zakupów. Ponadto animacje przedstawiają świat w prosty sposób, dzięki czemu już kilkulatek potrafi np. skorzystać z reklamowanej usługi mobilnej lub korzystając z wiedzy z kampanii społecznych, opowiedzieć rodzicom, jakie produkty spożywcze warto kupować i dlaczego.

Koszty

Powiew świeżości w formach marketingowych oraz prostota w odbiorze to najważniejsze cechy dla odbiorcy animacji. Dla przedsiębiorcy, który wybiera taką formę reklamy dla siebie znacznie ważniejsze są koszty wykonania animacji oraz skuteczność jej działania. Zarówno jeden jak i drugi element w dużej mierze uzależniony jest od jakości wykonania animacji. Film trwający niecałą minutę może przygotować student. Koszt takiej animacji to od kilkudziesięciu złotych wzwyż. Niestety trudno za taką cenę spodziewać się wysokiej jakości. W przypadku korzystania z usług profesjonalisty takich jak np. firma Animates.pl film trwający ok. 30 sekund to koszt od 1000 zł w górę. Przy czym warto podkreślić, że zamawiając w agencji reklamowej film klient ma pewność, że usługa będzie fakturowana, oraz posiada gwarancję – czyli w razie problemów można liczyć na poprawki.

Animacja a spot filmowy

Animacje reklamowe są obecnie rzadsze aniżeli spoty filmowe, co sprawia, że odbiorcy są do nich nastawieni bardziej pozytywnie. Ponadto koszt animacji – wykonanej przez profesjonalistów, jest zazwyczaj niższy niż produkcja spotu. Animacja nie wymaga podejmowania współpracy ze znanymi aktorami, sportowcami czy celebrytami, którzy włączają się w akcję promocyjną produktu lub usługi. W zamian pojawiają się postaci animowane kojarzone z produktem, które z czasem stają się marką same w sobie.

Podsumowując należy stwierdzić, że animacje mają szansę na podbicie rynku marketingowego w najbliższym czasie. Już dziś można zauważyć, że jest ich coraz więcej w telewizji oraz w internecie. Łatwiej docierają do widza, ale również są tańsze w produkcji niż spoty filmowe, co jest ważne dla reklamodawcy. Może więc jest to idealny moment, aby podjąć decyzję o zmianie w dotychczasowym sposobie promocji swojej firmy?

Źródło: Corpicorn

www.corpicorn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

7 grzechów głównych w zarządzaniu cyfrowym produktem
Zarządzanie produktem nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w tak szybko zmieniającym się świecie. Szczególnie jeżeli chodzi o branże cyfrową, która z każdym rokiem zaskakuje nas czymś nowym. W zarządzaniu produktem potrzeba intuicji, która wyjdzie naprzeciw potrzebom oraz dostarczy uniwersalne rozwiązanie. Na co należy uważać chcąc osiągnąć sukces w...
Ikea po sąsiedzku

Złote Effie 2018: Ikea po sąsiedzku

Prezentujemy kolejną kampanię nagrodzoną podczas XIX edycji Effie Awards. Tym razem mowa o kampanii IKEA Po Sąsiedzku, która została laureatem złotej nagrody Effie w kategorii Brand Experience.  
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.
Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.
Case study: 10 lat Tchibo Cafissimo
10-lecie Tchibo Cafissimo w Polsce to idealna okazja, nie tylko do celebrowania urodzin marki, ale także ważny moment do wykorzystania w działaniach wizerunkowych. Dzięki zaangażowaniu marketingu rekomendacji oraz influencer marketingu, jubileusz brandu odbił się szerokim echem w social mediach, generując wynik w wysokości niemal 14 milionów kontaktów z marką. Za...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone