logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Anna Parada zwyciężczynią rekordowej 22. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS

   06.12.2021, przeczytano 2006 razy
ilustracjastrzałka
Anna Parada - nagroda główna

W konkursie Galerii Plakatu AMS, do którego zgłoszono rekordową liczbę prac, wyróżnieni zostali: Liliia Drahomaretska, Łukasz Mesjasz, Katarzyna Nachman, Julia Sikorska oraz Wiktoria Wojnarowska. Główną nagrodę zdobyła Anna Parada. Zadaniem uczestników konkursu, ujętym w haśle „(Nie)bezpieczne pasy”, było zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą pieszym na pasach oraz przedstawiającego zasady odpowiedzialnego zachowania się na nich. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest ŠKODA.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/anna-parada-zwyciezczynia-rekordowej-22.-edycji-konkursu-galerii-plakatu-ams,394011,artykul.html

– Zadanie nie było łatwe z powodów formalnych: oznakowane przejścia przez jezdnię mają bardzo wyrazistą strukturę, która wydawała się sama narzucać jako główny motyw kompozycyjny – mówi prof. Janusz Górski, kurator konkursu. - Drugim, obok pasów, motywem ikonograficznym najczęściej wykorzystywanym przez uczestników konkursu, był drogowy znak informacyjny lub ostrzegawczy „Uwaga! Przejście dla pieszych”. Anna Parada, zwyciężczyni 22. edycji, użyła go bardzo umiejętnie: wygięcie uderzonego przez rozpędzony samochód słupka i sylwetka przechodnia, siłą uderzenia wyrzuconego poza pole znaku, wskazują na tragedię, której jesteśmy świadkami. Zarazem umowna, zunifikowana forma przedstawienia człowieka pozwoliła autorce uniknąć dosłowności – epatowania krwią albo przedstawienia leżącego na pasach ciała. Za równie niedosłowne rozwiązanie pochwalić należy Łukasza Mesjasza: przedstawiony przez niego przechodzień prosto z pasów zmierza do nieba, metaforycznie zobrazowanego za pomocą gładkiej błękitnej płaszczyzny. Projekt Wiktorii Wojnarowskiej, sugestywnie przedstawiający wędrującą samopas w ciemnościach żółtą kamizelkę odblaskową, skłonił jurorów do dyskusji, że plakat porusza problem widoczności pieszych na drodze poza terenem zabudowanym. Z kolei pracę Lilii Drahomaretskiej („Maniery na pasach”) oraz przedstawienie rozmarzonej dziewczynki ze słuchawką w kształcie czaszki na uchu, którego autorką jest Julia Sikorska, jury pochwaliło za przemawiające do odbiorców, ładne ilustracje – dodaje.

Jurorzy, którzy wybierali zwycięskie prace spośród 1336 nadesłanych projektów, byli zgodni, że nagrodzony i wyróżnione plakaty łączą precyzja formy graficznej oraz czyste kontrastowe kolory. Podkreślali, że wszystkie świetnie obronią się w przestrzeni publicznej.

ilustracjastrzałka

Julia Sikorska - wyróżnienie

– Naturalnie, w ŠKODZIE bardzo dużo czasu poświęcamy tematowi bezpieczeństwa i to biorąc pod uwagę różne perspektywy – nie tylko perspektywę kierowców, ale też rowerzystów i pieszych – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska. – Myślałem więc, że trudno będzie mnie na tym polu zaskoczyć, ale przyznam, że obejrzenie i ocenienie ponad 1300 niezwykle kreatywnych, związanych z bezpieczeństwem na pasach prac sprawiło, że mogłem spojrzeć na temat z kilku zupełnie nowych punktów widzenia. To bardzo cenne doświadczenie – dodaje.

ilustracjastrzałka

Katarzyna Nachman - wyróżnienie

– Tegoroczna edycja konkursu Galerii Plakatów AMS była wyjątkowa – mówi Katarzyna Zasada-Jamróz, Senior Manager w Zespole Audytu, EY Polska. – Zbieranie zgłoszeń zostało przeprowadzone w sposób całkowicie cyfrowy. Dla konkursów artystycznych otwiera to zupełnie nowe możliwości. Cały proces audytowy jest nie tylko sprawniejszy, ale również bezpieczniejszy – dodaje.

ilustracjastrzałka

Liliia Drahomaretska - wyróżnienie

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
  • Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska
  • Dorota Stalińska, aktorka, Prezes Fundacji Doroty Stalińskiej „Nadzieja”
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU
  • Agnieszka Ziemiszewska – artystka graficzka, nauczycielka akademicka

ilustracjastrzałka

Łukasz Mesjasz - wyróżnienie

Zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2022 r.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji jest ŠKODA przy współpracy z Isobar Polska, partnerem merytorycznym - Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Partnerami zostali: Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi - Radio TOK FM, Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.

ilustracjastrzałka

Wiktoria Wojnarowska - wyróżnienie

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764