Po trzech miesiącach rywalizacji ogłoszono zwycięzców Antalis Creative Power Awards (ACPA). Przeprowadzony po raz pierwszy w tym roku konkurs był organizowany przez Antalis, wiodącego europejskiego dystrybutora papieru, we współpracy z The Brand Identity – prestiżową platformą związaną z projektowaniem graficznym.
Skierowany do grafików, agencji komunikacji wizualnej, drukarzy lub właścicieli marek, konkurs Antalis Creative Power Awards, dał możliwość zgłoszenia projektów drukowanych na papierach ozdobnych Antalis. Jury składające się z przedstawicieli największych graczy światowego projektowania graficznego i druku, takich jak Chanel, Atelier Bulk, Creanog czy Monotype, wytypowali najbardziej kreatywne i twórcze projekty.
Niezwykły konkurs ukształtowany przez kreatywność i zrównoważony rozwój
Nagrody objęły cztery kategorie zastosowań, w których oceniono: projekt, wybór papieru i wykonanie wydruku. Ponadto przyznano cztery nagrody specjalne mające na celu podkreślenie kreatywności drukarń oraz projektantów, którzy przesłali swoje prace. Otrzymano 770 próbek od 48 finalistów z 30 krajów. Jakość otrzymanych prac spowodowała, że jury miało nie lada wyzwanie aby wybrać zwycięzców.
Amy Nelson-Bennett, członek jury i współdyrektor generalny Positive Luxury, stwierdziła: „Wspaniale było zobaczyć, ile pasji i przemyśleń kryło się za projektami, niezależnie od tego, czy było to praktyczne, czy dobre.”
Arkadiusz Chłopik, Dyrektor Marketingu CSEE podkreślił: „Antalis Creative Power Awards to była świetna okazja dla twórców do wyrażenia swojej kreatywności przy wykorzystaniu papieru. Zebrane przykłady pokazały nam jak ważnym elementem komunikacji biznesowej jest wciąż tradycyjny papier, która daje tak wiele kreatywnych możliwości profesjonalistom. Jesteśmy zachwyceni sukcesem wydarzenia, które zgromadziło projektantów aż z 30 krajów.”
Zwycięzcy w kategoriach głównych
Kategoria | Zwycięski projekt | Zwycięzca | Kraj |
Report & Publishing | Do końca pójdę za Tobą | Tina De Souter de Bookdesign Druk : Antilope De Bie Printing | Belgia |
Mailers & Invitation | Poetyckie pudełko pamięci | Camille Vignaud from La Chambre Graphique and Sylvain Guevel from In Fine l’Artisan Imprimeur | Francja |
Packaging & Professional | Dom z biegiem czasu | Lorenz Boegli | Szwajcaria |
Brand Identity & Stationery | Materiały papiernicze Elicyon | Regular Practice Druk: Dot Studio | Stany Zjednoczone |
Laureaci nagród specjalnych
Kategoria | Zwycięski projekt | Zwycięzca | Kraj |
Design for good | Plakat #KoloryDlaUkrainy | 39 różnych artystów i twórców | Litwa |
Paper stories | Sewfil – nić, która związuje na zawsze | Binds Caleta Studio | Hiszpania |
Eco conception | Opakowania matematyczne i naukowe | Miranda Printing | Litwa |
Print Escellence | Poetyckie pudełko pamięci | Camille Vignaud from La Chambre Graphique and Sylvain Guevel from In Fine l’Artisan Imprimeur | Francja |
Specjalne wyróżnienie dla francuskiej dyrektor artystycznej Camille Vignaud z La Chambre Graphique, która zdobyła 2 nagrody: Korespondencja &Innowacje oraz „Doskonałość druku” za projekt Coffret Mémoire Poétique.
Camille wyobraziła sobie kolektywną pamięć zmaterializowaną przez fotogramy kwiatów bezpośrednio wydrukowane na półprzezroczystym i tkanym papierze dystrybuowanym przez Antalis.
Wszyscy zwycięzcy otrzymali nagrodę stworzoną przez znaną francuską projektantkę Maud Vantours. Oprócz tego skorzystają z obszernych relacji medialnych, w tym wywiadów i artykułów stworzonych przez The Brand Identity.
Źródło: STGU, Antalis