logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Antybohaterowie w nowej kampanii cyberbezpieczeństwa Banku Pekao S.A. uczą i zaskakują

  PR 07.10.2022, przeczytano 944 razy
ilustracjastrzałka

Bank Pekao S.A. rzuca wyzwanie cyberprzestępczości i rusza z nową kampanią edukacyjną „CO W SIECI SIEDZI”. Co może nas spotkać w Internecie i co należy zrobić, aby nie dać się okraść – o tym opowiadają antybohaterowie stworzeni przez Pekao.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/antybohaterowie-w-nowej-kampanii-cyberbezpieczenstwa-banku-pekao-s.a.-ucza-i-zaskakuja,397516,artykul.html

Cyfrowy Polak spędza w Internecie nawet do 11 godzin dziennie.[1] Niemal każda nasza aktywność – praca, zakupy, bankowanie, nauka, zabawa – już została przeniesiona do sieci i może odbywać się zdalnie – bez wychodzenia z domu, czy też wręcz przeciwnie, z każdego miejsca na ziemi. Cyberprzestrzeń wciąż rozwija się w dynamicznym tempie, tak jak i dostęp do niej – coraz więcej darmowych, publicznych spotów WiFi, coraz większe pakiety danych w abonamentach komórkowych czy na kartach pre-paid, coraz bardziej wydajne telefony komórkowe i wciąż nowe aplikacje czy usługi mobilne. Korzystają z tego nie tylko uczciwi użytkownicy Internetu, ale także przestępcy. To oznacza, że nadążenie z rozwiązaniami dającymi nam zarówno „wolność w sieci”, jak i zapewniającymi odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla naszej aktywności, staje się rosnącym wyzwaniem.

Ataków na użytkowników Internetu z każdym dniem jest więcej, a cyberprzestępcy używają coraz bardziej wyrafinowanych metod. Wirtualna kradzież to nie abstrakcja – to realne zagrożenie, na które każdy powinien być przygotowany i wiedzieć jak reagować. Jak podają statystyki, od 85% do nawet 95% cyberataków spowodowanych jest błędem ludzkim – to my sami dajemy „klucze” czy wprost otwieramy drzwi do naszej wirtualnej przestrzeni. Dlatego tak ważna jest świadomość.

Bank Pekao S.A. postanowił w sposób nieszablonowy pokazać zagrożenia istniejące w sieci oraz uświadomić klientom, co mają robić, by się przed nimi ustrzec i nie stracić pieniędzy. Kampania edukacyjna „CO W SIECI SIEDZI” ciekawie i kreatywnie pokazuje metody działania złodziei internetowych oraz uczy odbiorców bezpiecznych zachowań w Internecie.

ilustracjastrzałka

– Niestety wciąż wielu z nas bagatelizuje cyberzagrożenia. Pomimo rosnącej liczby publikacji na ten temat, nadal bezrefleksyjnie klikamy w linki z nieznanych źródeł czy otwieramy niesprawdzone załączniki. Tym samym narażamy się na atak cyberprzestępców, którzy wykorzystują naszą niewiedzę i nieuwagę. Musimy być świadomi zagrożeń i dobrze zapamiętać, czym jest FRAUD, SCAM, PHISHING i inni, bo żeby pokonać wroga, musimy go poznać. Dlatego – stajemy z nimi twarzą w twarz w naszej kampanii – powiedziała Anna Baranek, kierownik zespołu mediów społecznościowych w Banku Pekao S.A.

Kampania Pekao zaskakuje i jednocześnie uczy bezpiecznego zachowania w sieci. Od teraz cyberzagrożenia mają konkretne twarze – Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Hary, Phish Kinga, Paula Icemana, Bad Sellera i MAL Ware’a. Za nimi kryją się znane nam pojęcia takie jak: fraud, scam, phishing, oszustwa na policjanta, oszustwa sprzedażowe czy malware. Dzięki kampanijnym postaciom przenosimy się w świat antybohaterów, obok których nie można przejść obojętnie. Celem kampanii jest zaintrygowanie odbiorców do tego stopnia, by byli skłonni dowiedzieć się więcej na temat przestępstw internetowych i sposobów ochrony własnych pieniędzy. Gra słów dała autorom kampanii ogromne pole do popisu.

W mediach społecznościowych Banku Pekao S.A. będzie można spotkać troje głównych antybohaterów internetowych: Zygmunta FRAUDa, SCAMlet O’Harę oraz Phish Kinga, którzy w ciekawy sposób, na przykładzie różnych formatów, informują o zagrożeniach w sieci oraz sposobach radzenia sobie z nimi.

ilustracjastrzałka

Kampania edukacyjna „CO W SIECI SIEDZI” została stworzona razem z agencją Insignia Sp. z o.o., która odpowiada za jej kreację i realizację oraz komunikację w mediach społecznościowych.

Źródło: Bank Pekao S.A.

www.pekao.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764