logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Apel organizacji branżowych w sprawie PKE

  PR 08.03.2021, przeczytano 280 razy

Zaproponowane zmiany w ustawie dotyczącej prawa komunikacji elektronicznej wywołały falę niezadowolenia przedsiębiorców. W świetle nowych przepisów firmy musiałyby w ciągu zaledwie 6 miesięcy uzyskać zupełnie nowe zgody na kontakty marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji. Stowarzyszenia branżowe związane z marketingiem oraz biznesem postanowiły jednogłośnie sprzeciwić się tym kuriozalnym i uciążliwym dla wszystkich uczestników rynku zmianom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/apel-organizacji-branzowych-w-sprawie-pke,390515,artykul.html

Wspólne pismo do Prezesa Rady Ministrów, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii wystosowały organizacje: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Business Centre Club. Podmioty branżowe podkreślają, że uzasadnienie dla nowego prawa może wprowadzić wysoki poziom niepewności odnośnie właściwego jego stosowania.

- Przyjęcie ustawy – Prawo komunikacji elektronicznej z proponowanym w uzasadnieniu zapisem w obecnym kształcie może oznaczać, że od przedsiębiorców wymagane będzie uzyskanie całkowicie nowych zgód na kontakt marketingowy – osobno na każdy kanał komunikacji. Dotychczas uzyskane zgody, zbierane nieraz przez wiele lat, mogą stracić ważność. – czytamy w piśmie.

Autorzy listu podkreślają, że proces pozyskiwania nowych zgód będzie również uciążliwy, irytujący i niejasny dla samych konsumentów. Stowarzyszenia zwracają się z apelem o wzięcie pod uwagę tych kwestii podczas prac legislacyjnych. Zmiany, jeśli weszłyby w życie, byłyby znacznym utrudnieniem dla przedsiębiorców, zwłaszcza w środku pandemii, kiedy kontakt z klientem jest głównie wirtualny. Doprecyzowania wymaga także sam termin „kanału komunikacji” w interpretacji propozycji zmian legislacyjnych.

- Pewność prawa oraz oczekiwań ustawodawcy wobec przedsiębiorców sprzyja stosowaniu przepisów i realizacji ich celów, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. – piszą w apelu do decydentów zaniepokojone organizacje branżowe.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jako przedstawiciel branży reklamowej sprzeciwia się proponowanym obostrzeniom, dołączając swój głos dla apelu. Konsolidacja wielu środowisk pokazuje jak ważna jest to sprawa dla szeroko pojętego biznesu.

  • Treść Apelu znajduje się TUTAJ[PDF]

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

90% Polaków rozumie podstawowy mechanizm inflacji – czyli fakt, że ich oszczędności warte są coraz mniej. Jednak co dziesiąty ankietowany uważa trzymanie pieniędzy w gotówce za skuteczną formę jej ochrony przed inflacją, a 7% wskazuje trzymanie pieniędzy na nieoprocentowanym rachunku bieżącym w banku jako skuteczne rozwiązanie – to główne wnioski...
Jak pandemia zmieniła zachowania polskich użytkowników Internetu?
Jak zmieniły się zwyczaje konsumentów jeśli chodzi o korzystanie z Internetu w trakcie pandemii? Czy w sieci pojawili się nowi użytkownicy? Jakie treści były najpopularniejsze wśród odbiorców? Które media straciły, a które zyskały?
Według zapowiedzi rządu w 2023 roku czeka nas dwustopniowa podwyżka płacy minimalnej: pierwszy raz w styczniu do wartości 3350 zł brutto, drugi raz w lipcu do 3500 zł brutto. Obecnie minimalne wynagrodzenie to 3010 zł, a więc docelowy wzrost wyniesie ponad 16%.
Złudny work-life balance Polek i Polaków
„Bez pracy nie ma kołaczy”. Polacy zdecydowanie zbyt mocno wzięli sobie do serca tę ludową mądrość i dzisiaj należą do jednych z najbardziej zapracowanych nacji świata. W pogoni za spokojną przyszłością, którą ma zapewniać stabilne zatrudnienie i ciężka praca, narażają zdrowie, a jednocześnie zaniedbują relacje społeczne i rodzinne. Coraz większej grupie trudno...
Przepisy naprawiające Polski Ład trafią pod obrady Senatu
Sejm przyjął w ubiegły czwartek nowelizację ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i niektórych innych ustaw, która od 1 lipca br. wprowadzi poważne zmiany w Polskim Ładzie. Najważniejsze z nich to m.in. obniżka stawki PIT z 17 do 12 proc. i likwidacja skomplikowanej ulgi dla klasy średniej. Chociaż naprawianie błędów reformy idzie, zdaniem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764