Kampania Funduszy norweskich i EOG nie zwolniła tempa w ostatnich tygodniach. Po kolorowych wizytach na dworcach w Warszawie i Gdyni, multimedialna scenografia przeniosła się najpierw do Krakowa, a kilka dni później do Wrocławia.
Mieszkańcy grodu Kraka, geograficznie najbardziej oddaleni od Norwegii, z dużym zainteresowaniem przyglądali się stoiskowemu miasteczku skandynawskiemu, rozstawionemu w hali Dworca Głównego. Ciekawość szybko przerodziła się w uczestnictwo w zabawie. Podobnie jak w Trójmieście, zrobiono wiele fotografii z monidłami tradycyjnych strojów norweskich i zjedzono mnóstwo muffinek z cukrowymi flagami Islandii, Liechtensteinu, Norwegii oraz Polski.
Kilka dni później norweskie miasteczko zainstalowało się na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Mieszkańcy miasta oraz podróżni szczególnie upodobali sobie fotobudki i, jak w pozostałych miastach, monidła. Wiele zabawnych zdjęć udekorowało okna scenograficznych kamienic, chwalono też smak muffinek.
Ten niecodzienny widok na głównych dworach kolejowych Krakowa i Wrocławia był elementem kampanii „TAKK dla Norwegii”, podsumowującej II edycję Funduszy norweskich i EOG w Polsce. Słowo takk w języku norweskim i islandzkim oznacza dziękuję. A dziękować jest za co – podczas wydarzeń można było zapoznać się z efektami wdrażania przykładowych projektów, dofinansowanych w ramach ww. instrumentów wsparcia.
Animatorzy wyjaśniali odwiedzającym stoisko, czym są Fundusze norweskie i EOG, zachęcając do poszerzenia swojej wiedzy również na internetowej stronie eog.gov.pl.
Apella przygotowała i opracowała całą kampanię „Takk dla Norwegii” na zlecenie Ministerstwa Rozwoju. Agencja reklamowa Apella odpowiada za koncepcję i kreację kampanii, copywriting, scenariusze spotów, przygotowanie poligrafii, opracowanie materiałów prasowych i kreacji na potrzeby Internetu, planowanie i zakup mediów, prowadzi też na potrzeby projektu biuro prasowe. Z kolei na potrzeby kampanii agencja MyPace opracowała i przygotowała flash mob na dworcach kolejowych oraz konferencję prasową.
Źródło: Apella