Gdyńska agencja reklamowa Apella uzyskała tytuł „Dobrego Pracodawcy” w konkursie „Dobre Praktyki Pracodawców” zorganizowanym w ramach akcji „Etat Tata. Lubię to”, który jest częścią projektu „Tata jak Mama – ogólnopolskiej kampanii informacyjnej na rzecz godzenia życia zawodowego i rodzinnego”.
Apella zdobyła tytuł „Dobrego Pracodawcy” w kategorii „średnie przedsiębiorstwa”. W konkursie wzięły udział firmy, które nadesłały ankiety zawierające opis stosowanych przez siebie udogodnień prorodzinnej polityki kadrowej. Kapituła konkursu nagrodziła przedsiębiorstwa, które oferują najlepsze – zarówno podstawowe, jak i dodatkowe – udogodnienia dla pracowników-rodziców małych dzieci.
– Okazuje się, że wielu polskich przedsiębiorców, organizacji, urzędów wspiera pracowników-rodziców małych dzieci w godzeniu życia zawodowego i rodzinnego – mówi Marianna Palider ze Stowarzyszenia „WAGA”, przewodnicząca Kapituły konkursu „Dobre Praktyki Pracodawców”.
W Apelli dobre praktyki związane z odpowiedzialnym biznesem wpisane są na stałe w kulturę organizacyjną.
– Uzyskanie tytułu „Dobrego Pracodawcy” jest dla nas dużym wyróżnieniem i potwierdzeniem, że obraliśmy właściwy kierunek działania. Stosujemy dobre praktyki w zakresie wspierania pracowników-rodziców małych dzieci. Sami jesteśmy rodzicami i wiemy, jak ważne jest harmonijne godzenie życia zawodowego i rodzinnego – mówi Zuzanna Kosecka, wiceprezes zarządu Apella. – Szanowanie tej potrzeby sprawia, że pracownicy czując akceptację otoczenia zawodowego dla swojego rodzicielstwa chętniej utożsamiają się z firmą, bardziej angażują się w swoje codzienne obowiązki, po prostu – lepiej pracują. Działa tu zasada wzajemności. Realizacja dobrych praktyk wpływa również na kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku.
Pracownicy Apelli doceniają rozwiązania proponowane przez firmę. Ważna jest dla nich organizacja pracy dostosowana do potrzeb małych dzieci, na przykład możliwość wykonywania obowiązków zawodowych w domu, jeśli zachodzi taka konieczność, umawianie spotkań wyłącznie w godzinach pracy, tworzenie przez firmę warunków do przyjaznego powrotu do pracy po urlopie macierzyńskim czy wychowawczym, ruchomy czas pracy dla mam karmiących. Rodzice małych dzieci mogą również skorzystać z dofinansowania do przedszkola położonego w sąsiedztwie firmy.
Podczas uroczystej Gali, 22 czerwca 2013 roku na pokładzie promu Stena Line laureatom konkursu „Dobre Praktyki Pracodawców” wręczone zostaną dyplomy z tytułem „Dobrego Pracodawcy”. Wszystkie firmy biorące udział w konkursie otrzymały bezpłatne karty rabatowe „Mozaika Rodzinna” na wiele produktów i usług, z których mogą skorzystać pracownicy-rodzice dzieci do 7 lat.
Warto wspomnieć, że wcześniej Apella otrzymała wyróżnienie w konkursie „Mama w pracy”. Nagradzane są w nim firmy, które wspierają kobiety łączące macierzyństwo z rozwojem zawodowym i angażują się w podnoszenie standardów pracy młodych mam.
Źródło: Apella