logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Api Folie Polska: podsumowanie roku 2018 i plany na rok 2019

  PR 08.01.2019, przeczytano 880 razy
ilustracjastrzałka

Miniony rok był dla API Folie Polska kolejnym, jak podaje kierownictwo firmy, ważnym okresem w jej dotychczasowej działalności. Zakres kompetencji przedsiębiorstwa – po przekształceniach w API Group – został rozszerzony o konfekcjonowanie i dystrybucję folii pigmentowych do klientów z wybranych krajów Europy Zachodniej. Jego obroty w skali globalnej wzrosły, także za sprawą pozyskania nowych odbiorców z Polski, o ok. 20%. Park maszynowy zakładu API Folie Polska w podwarszawskim Piasecznie został rozbudowany o kolejne urządzenia do cięcia folii. Na rok 2019 zaplanowane są dalsze inwestycje sprzętowe, firma przewiduje też systematyczny wzrost udziałów rynkowych. Jak zapowiada Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska, jednym z największych wyzwań będzie rozpowszechnienie w naszym kraju wytwarzanych przez API laminatów (tj. kartonów wzbogaconych o folię metalizowaną lub holograficzną), stanowiących jeden ze strategicznych segmentów firmę działalności biznesowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-folie-polska%3A-podsumowanie-roku-2018-i-plany-na-rok-2019,380712,artykul.html

- Portfolio API Group składa się z trzech działów – mówi Katarzyna Kozińska. – Dotychczas na polskim rynku koncentrowaliśmy się na popularyzacji wśród tutejszych drukarń i przedsiębiorstw przemysłowych różnego rodzaju folii produkowanych przez naszą firmę: metalizowanych do tłoczenia na gorąco i zimno, w tym pigmentowych, oraz holograficznych, podbijających serca właścicieli marek z całego świata. Dzięki wysokiej jakości samych produktów, jak też wszechstronnej aktywności, w obu przypadkach udało nam się zwiększyć udziały rynkowe, pozyskując nowych kontrahentów i rozszerzając współpracę z dotychczasowymi odbiorcami. Natomiast w roku 2019 jednym z naszych największych wyzwań będzie popularyzacja na polskim rynku produkowanych przez API laminatów, tj. kartonów pokrytych folią dekoracyjną. Mamy nadzieję, że zaawansowane technologicznie rozwiązania takie jak Fresnel Lens – pierwszy laminat soczewkowy, jaki pojawił się na rynku, czy też Transmet – nie zawierający folii laminat klasy high-end, przeznaczony do uszlachetniania opakowań tekturowych zadrukowanych w technice wklęsłodrukowej, spotkają się z dużym zainteresowaniem polskich drukarń.

Jak podkreśla Katarzyna Kozińska, potencjał API w zakresie laminatów jest bardzo duży, a firma – dzięki bezpośredniej obecności w Polsce z własnym oddziałem, ma tu przewagę nad konkurencją: - Wśród docelowych odbiorców tego typu podłoży są w zasadzie wszystkie arkuszowe drukarnie offsetowe, wyposażone w maszyny umożliwiające obsługę grubych kartonów wysokogramaturowych. W minionych latach do Polski trafiło wiele tego typu urządzeń, budując odpowiednio duży potencjał tego rynku. W naszym kraju działają też znaczące firmy zajmujące się usługowym uszlachetnianiem druków, m.in opakowań – to kolejna grupa ewentualnych użytkowników laminatów API. Dzięki kilkuletniej już, bezpośredniej obecności mamy dość solidne rozpoznanie tego rynku, teraz pora na popularyzację na nim kolejnych materiałów z naszej oferty.

Coroczne wzrosty i plany dalszej ekspansji, jak też obsługa rynków zagranicznych, wymuszają kolejne zakupy sprzętowe do zakładu produkcyjnego API Folie Polska. W związku z przejęciem znaczącej części biznesu związanego z foliami pigmentowymi, firma zakupiła dwie maszyny do ich cięcia i konfekcjonowania. Na rok 2019 planowana jest kolejna inwestycja, tym razem w maszyny do cięcia folii do tłoczenia na zimno i na gorąco.

- Ten drugi zakup związany jest z rosnącym popytem na nasze folie do cold- i hot-stampingu – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Na podstawie ubiegłorocznych wyników sprzedaży, kilka z nich można śmiało określić mianem przeboju rynkowego. Najpopularniejszą nieustannie pozostaje metalizowana folia do tłoczenia na gorąco MV-PLUS, często będąca – jako najbardziej wszechstronna –materiałem pierwszego wyboru klientów API przy licznych aplikacjach opakowaniowych. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także nasze inne folie do tłoczenia na gorąco np. ZR i JK, dedykowane trudnym podłożom, gdzie znajduje zastosowanie – także coraz powszechniej stosowany – druk UV.

Wśród folii do cold stampingu, które również są przetwarzanie w podwarszawskim zakładzie API Folie Polska, dyrektor zarządzająca firmy zwraca uwagę na znaną od lat serię TU (przeznaczoną do zastosowań arkuszowych) oraz relatywnie nowy produkt – TA+, dedykowany produkcji wąskowstęgowej.

- Ta druga została udoskonalona m.in. pod względem zadrukowywania i przylegania farby do podłoża – parametrów kluczowych przy realizowanych z jej udziałem aplikacji przemysłowych, np. produkcji etykiet czy opakowań. Swoją światową premierę miała na targach Labelexpo, natomiast w Polsce promowaliśmy ją m.in. podczas konferencji dedykowanej etykietom samoprzylepnym, zorganizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz.

Jak dodaje Katarzyna Kozińska, aktywny udział w wydarzeniach branżowych to jeden z ważniejszych aspektów działalności API w kontekście bezpośrednich spotkań z klientami i partnerami handlowymi firmy: - W skali globalnej bierzemy udział w licznych imprezach targowych i konferencyjnych i podobnie jest w Polsce. Spośród ubiegłorocznych warto wymienić m.in. targi Packaging Innovations czy jesienną konferencję Inkredible Printing World, zorganizowaną przez firmę hubergroup Polska wraz z jej partnerami. Obecność na tej drugiej imprezie okazała się strzałem w dziesiątkę. Konferencja była bowiem okazją do spotkania w jednym miejscu z przedstawicielami setek polskich drukarń offsetowych i fleksograficznych i zaprezentowania im naszej, wciąż rozbudowywanej oferty.

Ubiegły rok przyniósł ważne zmiany i nowości nie tylko w polskiej filii API Group, ale też w całej firmie. Zrealizowane zostały m.in. wielomilionowe inwestycje w rozbudowę i modyfikację działalności jej zakładów produkcyjnych w Lawrence (USA) oraz centrum dystrybucyjnego w Amsterdamie. Na rynku pojawiła się nowa wersja API Trends Folio – specjalnego wydawnictwa, uwzględniającego najnowsze trendy w branży opakowaniowej i prezentującego przykłady zastosowania materiałów API, zbieżne z oczekiwaniami klientów. Publikacja jest owocem pracy zespołu kreatywnego API Group, którym kieruje David Peters. Zakres jego kompetencji obejmuje m.in. spotkania z klientami firmy z całego świata, a także projektantami graficznymi, przedstawicielami agencji reklamowych czy właścicielami marek.

- Polska jest krajem, który David Peters odwiedza systematycznie. Podobnie będzie w roku bieżącym, kalendarz naszych wspólnych spotkań powoli się zapełnia – mówi Katarzyna Kozińska. – Co ciekawe, wiele z nich poświęconych jest nie tyle aspektom produkcyjnym czy przemysłowym, ale właśnie kreacji, tworzeniu nowych projektów opakowań, wdrażaniu innowacyjnych a zarazem niebanalnych pomysłów. W swoich działaniach API korzysta m.in. z kolejnych badań, zamówionych przez firmę w ubiegłym roku, tym razem związanych z takimi aspektami jak: postrzeganie opakowania w kontekście sprzedaży w handlu detalicznym online czy też pozycjonowanie zestawów podarunkowych w całym portfolio produktowym. Wnioski z nich są bardzo ważne, także w kontekście naszej dalszej działalności. Napawają przy tym optymizmem, rokując dobrze zarówno na właśnie rozpoczęty rok, jak też kolejne lata – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Źródło: API Folie Polska Sp. z o.o.

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sun Chemical o zrównoważonym rozwoju w poligrafii
„Od kołyski po grób…. zrozumienie celów zrównoważonego rozwoju opartych na nauce, które będą definiować naszą branżę w przyszłości. Analiza Cyklu Życia na poziomie pojedynczego produktu (Ślad Węglowy Produktu)” – to tytuł prelekcji Colina Smitha, European Product Manager w europejskim oddziale firmy Sun Chemical podczas tegorocznej edycji Konferencji Fleksografów....
Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764