logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

API Folie Polska na Kongresie Etykiety Samoprzylepne 2023

  PR 12.06.2023, przeczytano 763 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Polski Drukarz - wydawca "Świata Druku"

„Gra w zielone – świat folii metalizowanych dla etykiet” – taki tytuł nosiła prezentacja wygłoszona przez Katarzynę Kozińską – dyrektor zarządzającą API Folie Polska podczas 18. Konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” w kołobrzeskim hotelu Aquarius Spa. Konferencja stanowiła część III Kongresu Etykiety Samoprzylepne, organizowanego przez wydawcę magazynu branżowego Świat Druku – firmę Polski Drukarz. API Folie Polska po raz kolejny była współorganizatorem wydarzenia – poza prezentacją miała też stoisko w ramach wystawy technologicznej, zlokalizowanej w przestrzeniach hotelowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-folie-polska-na-kongresie-etykiety-samoprzylepne-2023,400353,artykul.html

Prezentacja w dużej mierze dotyczyła kompleksowości oferty API Folie Polska (w kontekście szerokiego spektrum produkowanych przez firmę folii, ale przede wszystkim wszechstronności współpracy z klientami) oraz proekologicznych działań firmy API Foilmakers i jej właściciela – Aldus Group.

- Stąd jej nieco przewrotny tytuł, nawiązujący do coraz bardziej obecnej na każdym kroku tematyki „eko” – mówi Katarzyna Kozińska. – Tym razem chcieliśmy nieco szerzej pokazać API Foilmakers jako europejskiego producenta, w mniejszym stopniu skupiając się na aspektach technologicznych, jak to miało miejsce w poprzednich latach. Najlepszym odzwierciedleniem przyświecającego naszej firmie hasła „Bliżej klienta”, była obecność na tym najważniejszym w Polsce wydarzeniu branżowym, dedykowanym produkcji etykietowej. W tegorocznym kongresie wzięło udział ponad 260 osób, co bardzo nas cieszy jako współorganizatora i wieloletniego aktywnego uczestnika konferencji i towarzyszącej jej wystawy.

Na początku swojego wystąpienia Katarzyna Kozińska przedstawiła firmę API Foilmakers, sporo miejsca poświęcając polskiemu oddziałowi, który – co podkreślała – odgrywa coraz ważniejszą rolę w strukturach API Foilmakers, obsługując klientów z Polski i z krajów ościennych.

- Podobnie jak pozostałe oddziały, w Piasecznie dysponujemy obszerną powierzchnią magazynową i sprzętem do konfekcjonowania wszystkich rodzajów folii produkowanych w brytyjskiej fabryce. Nasi klienci korzystają z tego, że bazujemy na łańcuchu dostaw zamkniętym w obszarze Europy – mam na myśli pozyskiwanie surowców, procesy wytwórcze i dostawy. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć na czas każdy rodzaj asortymentu z naszej oferty. Zalety polskiego oddziału szybko docenili także klienci z innych obsługiwanych przez nas krajów m.in. z Niemiec, gdzie odpowiadamy za obsługę całego rynku w kontekście folii przemysłowych.

W kolejnej części prezentacji Katarzyna Kozińska omówiła folie do hot- i cold stampingu, koncentrując się na tych ostatnich w kontekście ich kompatybilności i z różnymi aplikacjami etykietowymi (na papierze, szkle, plastiku). Podkreśliła przy tym wszechstronność portfolio API Foilmakers:

- Mamy w swojej ofercie każdy rodzaj foli do uszlachetniania etykiet w dowolnej technice drukowania – mówiła. Zaprezentowała przykładowe aplikacje, w których znajdują one zastosowanie. Podkreślała, że folie API Foilmakers są od wielu lat wykorzystywane przez czołowe globalne marki działające na rynkach spożywczym, kosmetycznym czy alkoholowym. - Bardzo często są aplikowane na opakowania i etykiety produktów klasy premium – mówiła. – Klienci cenią sobie ich jakość i trwałość, a także szerokie spektrum kolorystyczne, pozwalające dobrać kolor i rodzaj folii do finalnej aplikacji, zwiększając atrakcyjność wizualną produktu eksponowanego na półce sklepowej. Można zatem powiedzieć, że nasze folie „sprzedają” po części sam produkt.

„Bliżej klienta” – hasło przyświecające działalności API Foilmakers – zostało rozwinięte w kolejnej części prezentacji.

- Poza oferowaniem szerokiego spektrum folii, staramy się być profesjonalnym doradcą i partnerem, co owocuje zaufaniem kolejnych drukarń, podejmujących z nami współpracę – mówiła Katarzyna Kozińska. – Kompleksowa, lokalna obsługa, a w zasadzie – opieka wykracza daleko poza standardowe działania firmy produkcyjnej czy handlowej. W jej ramach oferujemy m.in. doradztwo przy doborze folii (także specjalnych, w kolorze recepturowanym na życzenie klienta), pomagamy przy wdrożeniu technologii cold- i hot stampingu, organizujemy wszechstronne szkolenia, zapewniamy opiekę posprzedażową i serwis techniczny.

W referacie wygłoszonym przez Katarzynę Kozińską znalazły się też wątki środowiskowe – to, jak podkreślała, efekt zmieniających się uwarunkowań prawnych, ale też oczekiwań i preferencji konsumentów.

- Wszystko to w dużym stopniu wpływa na rynek opakowań i etykiet – mówiła. – Zauważając te zmiany, decyzją centrali API Foilmakers w ramach naszej firmy został powołany do życia The Green Team. Jest to zespół specjalistów, którego zadaniem jest wytyczanie tzw. „mapy drogowej” w kontekście szeroko rozumianej polityki zrównoważonego rozwoju, realizowanej przez firmę.

W obrębie działań The Green Team znajdują się m.in. kwestie związane z efektywnym zarządzaniem łańcuchem dostaw; udoskonalaniem produkcji i finalnych wyrobów; optymalizacją procesów (m.in. w kontekście posiadanego przez firmę certyfikatu ISO 9001); odzyskiem i utylizacją odpadów; działaniami badawczo-rozwojowymi oraz audytami w dziedzinie gospodarki odpadami, przeprowadzanymi u dostawców i partnerów API Foilmakers. O ideach przyświecających działalności The Green Team opowiedziała uczestnikom konferencji – w specjalnie przygotowanym z tej okazji filmie – Florence Bowman, kierująca działem marketingu i będąca członkiem ww. zespołu.

- Efekty działań The Green Team są już widoczne – mówiła Katarzyna Kozińska. – Podnieśliśmy normy jakościowe w produkcji folii, co przekłada się na niższy ślad węglowy generowany w ich cyklu życia, także za sprawą redukcji odpadów powstałych na etapie produkcji. Wspomniany wcześniej krótszy łańcuch dostaw, zamykający się w obrębie Europy, również ma tu znaczenie, gdyż oznacza niższe koszty transportu i mniejszy wpływ na środowisko.

„Zielone” działania API Foilmakers dotyczą również obszaru odzysku folii produkowanych przez firmę.

- Od wielu lat dbamy o możliwie największą proekologiczność naszego asortymentu. Nasze folie metalizowane do opakowań kartonowych już w 2016 roku uzyskały certyfikat PIRA/FSEA potwierdzający ich odzyskiwalność. Oznacza to, że pokryte nimi podłoża kartonowe można przetwarzać w istniejących liniach do recyklingu, dedykowanych odpadom papierowym – podkreślała Katarzyna Kozińska, zapraszając jednocześnie do śledzenia działań API Foilmakers w mediach branżowych i społecznościowych.

- Dziękujemy wszystkim uczestnikom konferencji obecnym na naszej prezentacji i tym, którzy odwiedzili nasze stoisko w ramach wystawy technologicznej. Kołobrzeskie spotkanie było bardzo owocne i obfitowało w wiele ciekawych dyskusji, zarówno podczas części oficjalnej, jak w i kuluarach. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć aktywny udział w kolejnej w tym roku, ważnej dla branży imprezie i już dziś zapraszamy na nasze stoisko podczas targów Labelexpo Europe w Brukseli – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Źródło: API Folie Polska Sp. z o.o.

www.apifoilmakers.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Heidelberg pewny perspektyw finansowej 2024/2025
Udane zakończenie roku finansowego 2023/2024 sprawiło, że Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) osiągnął swoje cele. Zgodnie z planem sprzedaż pozostała stabilna na poziomie około 2,4 mld euro (w poprzednim roku: 2,435 mld euro). Osiągnieto też skorygowaną marżę EBITDA na poziomie 7,2%. Po bardzo udanym występie na...
Reorganizacja zarządzania w Koenig & Bauer Digital & Webfed
Trzyosobowy zespół zarządzający kontynuuje reorganizację portfolio produktów w segmencie Digital & Webfed.
Stora Enso i Altris planują „najbardziej proekologiczną baterię na świecie”
Stora Enso poinformowała o nawiązaniu współpracy ze szwedzką firmą Altris, specjalizującą się w produkcji baterii sodowo-jonowych. Celem, jak podają partnerzy przedsięwzięcia, jest rozwijanie i komercjalizacja łańcucha dostaw dedykowanego proekologicznym bateriom, obejmującego cały kontynent europejski. W ramach wspólnego projektu stworzony przez Stora Enso...
drupa 2024: Sun Chemical proekologicznie dla branży opakowań
Firma Sun Chemical, pomimo braku własnego stoiska, aktywnie włączyła się w różne inicjatywy podczas zakończonych niedawno targów drupa 2024. Większość z nich realizowała z kluczowymi partnerami biznesowymi, koncentrując się na rynku opakowań. Sun Chemical skupił się na aspektach proekologicznych, bazując i czerpiąc ze swoich wieloletnich doświadczeń...
drupa 2024: Konica Minolta świętuje ponad 200 sprzedanych maszyn
Olbrzymie zainteresowanie branży, silne partnerstwa biznesowe z klientami oraz prestiżowa nagroda – to wszystko przyczyniło się do sukcesu lidera transformacji cyfrowej Konica Minolta na targach drupa 2024.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764