logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

API Folie Polska na targach Packaging Innovations: Podsumowanie

  PR 20.04.2018, przeczytano 1007 razy
ilustracjastrzałka

Sukcesem zakończył się udział firmy API Folie Polska – lokalnego oddziału API Group (producenta specjalistycznych folii, laminatów i rozwiązań holograficznych dedykowanych m.in. branży opakowaniowej) w targach Packaging Innovations 2018. Odbywały się one dniach 17-18 kwietnia br. w Warszawie. Stoisko firmy, obfitujące w liczne próbki materiałów wytwarzanych przez API oraz przykłady ich praktycznych zastosowań, było pełne gości przez oba dni targowe. Dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród projektantów i innych osób odpowiedzialnych za kreację, cieszyła się 2. edycja API Trends Folio – publikacji prezentującej trendy w branży opakowań na lata 2018-2019. Z kolei przedstawiciele drukarń mogli poznać zalety nowej generacji folii do tłoczeń na zimno TA-Plus, jaka miała swoją polską premierę na targach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-folie-polska-na-targach-packaging-innovations%3A-podsumowanie,36226,artykul.html

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: - Na wystawie Packaging Innovations pojawiliśmy się z własnym stoiskiem po raz trzeci i kolejny raz bez zawahania mogę stwierdzić, że był to trafiony pomysł. Warszawskie targi, podobnie jak ich edycje odbywające się w innych krajach, to impreza idealna dla takiej firmy jak API. Jesteśmy bowiem nie tylko producentem specjalistycznych materiałów znajdujących zastosowanie w produkcji opakowań oraz etykiet, ale też proponujemy naszym klientom różnego rodzaju rozwiązania, doradzamy przy tworzeniu projektów, obrazujemy ścieżkę rozwoju, a za sprawą publikacji API Trends Folio – wskazujemy trendy, które będą obowiązywać w branży opakowań w najbliższych dwóch latach.

API Trends Folio to owoc pracy dedykowanego zespołu API Group, którym kieruje David Peters – Creative Development Manager w jej brytyjskiej centrali. W założeniach twórców publikacja ta ma być swego rodzaju przewodnikiem po świecie opakowań i ich projektowania, przy uwzględnieniu specyfiki docelowych produktów. Obecna, 2. edycja Trends Folio została podzielona na cztery części, obrazujące trendy, jakie mają obowiązywać na rynku w latach 2018-2019.

- Inspirowany naturalnymi zjawiskami przyrodniczymi Neon Storm zawiera wskazówki dla osób działających w branży opakowań, dedykowanych na rynek sprzedaży detalicznej, realizowanej m.in. w sklepach bezcłowych – mówi Katarzyna Kozińska. – Ethereal z kolei to część skierowana do firm działających na rynku produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych. Tu nasi eksperci wykorzystali stworzoną przez API technologię Holonique, pozwalającą na tworzenie efektów lustra i „miękkich” barw. Z myślą o segmencie opakowań na wyroby tytoniowe oraz e-papierosy powstał dział Primary Matrix, gdzie wykorzystano efekty specjalne, uzyskiwane dzięki manipulowaniu światłem. Zestaw zamyka Diamond Luxe – pakiet rozwiązań, mający uatrakcyjniać opakowania na dobra luksusowe (głównie napoje i prezenty klasy premium) za sprawą „diamentowych” elementów i wykończeń.

Nowa edycja Trends Folio zawiera przykłady wdrożeń przeprowadzonych z udziałem materiałów API oraz na bazie pomysłów jej zespołu kreatywnego. Znalazły się tu dwa studia przypadku, dotyczące wódki klasy premium – Ciroc oraz szampana Taittinger. Oba powstały w oparciu o idee zaprezentowane w pierwszym wydaniu API Trends Folio.

- Publikacja ta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem osób odwiedzających nasze stoisko – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Tym bardziej, że znalazły się też nim opisywane w niej opakowania oraz materiały służące do ich wykonania, których można było dotknąć, obejrzeć, a w przypadku Trends Folio – zabrać ze sobą własny egzemplarz. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza podłoża soczewkowe i holograficzne – wydaje się, że rynek zaczyna w pełni dostrzegać ich potencjał. Cieszy nas, że – zgodnie z ideą targów Packaging Innovations – spektrum gości było bardzo szerokie: studenci uczelni zajmujących się designem, projektanci, osoby z działów kreacji, właściciele marek oraz przedstawiciele drukarń. Taka różnorodność pozwoliła na pozyskanie wielu kontaktów oraz zebranie cennych opinii na temat naszej firmy, jej oferty i postrzegania na rynku. To z pewnością zaowocuje już w niedalekiej przyszłości.

Targi Packaging Innovations 2018 były też miejscem oficjalnej polskiej premiery nowej folii API do tłoczenia na zimno – TA-Plus.

- Produkt ten jest naszym zdaniem najbardziej zaawansowaną technologicznie folią do tego typu zastosowań, obecnie dostępną na rynku – podkreśla Katarzyna Kozińska. – Oferuje ona wyjątkowo wyraźne odwzorowanie detali, możliwość aplikowania na większych powierzchniach opakowania oraz właściwe parametry w kontekście zadrukowywania.

Na stoisku były obecne próbki zarówno TA-Plus, jak też innych podłoży wytwarzanych przez API i konfekcjonowanych m.in. w jej podwarszawskim zakładzie produkcyjnym.

- Odnotowujemy dynamiczny rozwój na polskim rynku, więc wykorzystaliśmy targi, by poinformować szerzej o tym naszych obecnych i potencjalnych klientów. API Folie Polska zatrudnia obecnie około 15 osób, a zatrudnienie u nas wciąż rośnie m.in. z uwagi na przejęcie działalności w zakresie folii przemysłowych, realizowanej do niedawna przez zakład w niemieckim Rednitzembach; także w kontekście obsługi klientów z innych krajów. To bardzo duże wyzwanie i odpowiedzialność, ale też docenienie roli polskiego oddziału w strukturach API Group.

- Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko podczas targów Packaging Innovations 2018. Zainteresowanych ofertą API zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszą firmą. Chcemy też zaanonsować naszą obecność na kolejnych tegorocznych wydarzeniach, dedykowanych branżom opakowań i etykiet. O każdym z nich będziemy sukcesywnie informować – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Źródło: API Folie Polska

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764