logo
WIADOMOŚCI

API Folie Polska podsumowuje 2017 rok

redakcja  PR 09.01.2018, przeczytano 294 razy
ilustracjastrzałka

Przeniesienie części produkcji z Niemiec do zakładu w podwarszawskim Piasecznie, znacząca rozbudowa lokalnych struktur, systematyczne zwiększanie udziałów rynkowych, aktywny udział w wydarzeniach branżowych w Polsce i poza nią – to tylko niektóre aspekty działalności API Folie Polska w minionym roku. Firma osiągnęła w nim dwucyfrowy wzrost, realizując szereg udanych wdrożeń specjalistycznych folii, laminatów i materiałów holograficznych w rodzimych zakładach poligraficznych oraz przedsiębiorstwach reprezentujących inne gałęzie przemysłu. Plany na rok 2018 zakładają dalszy, dynamiczny rozwój, związany m.in. z sukcesywnym wzbogacaniem portfolio produktów konfekcjonowanych i dystrybuowanych przez podwarszawski zakład API Folie Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-folie-polska-podsumowuje-2017-rok,35057,artykul.html

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca firmy: „Rok 2016 był dla nas okresem przełomu i budowania struktur. Z kolei minione dwanaście miesięcy można nazwać czasem swego rodzaju krzepnięcia i stabilizowania pozycji na polskim rynku. Efektem tego jest bardzo duży, dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży, zrealizowany głównie dzięki dostawom na rynek lokalny. Sytuacja w kontekście obecnego roku i lat kolejnych uległa diametralnej zmianie z chwilą przeniesienia części działalności z niemieckich zakładów Rednitzenbach do Piaseczna. W udziale przypadła nam bowiem obsługa – w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji – znaczącej części wytwarzanych przez API folii pigmentowych, dedykowanych odbiorcom z Europy, ale też innych rynków, m.in. azjatyckich. Krok ten uznajemy za kolejny przełom w naszej działalności, a jednocześnie wyraz uznania dla pracy wykonanej przez polską filię API i jej rosnące znaczenie dla całej firmy”.

W efekcie zmian w strukturach produkcyjnych i handlowych zatrudnienie w API Folie Polska wzrosło w ub.r. o ok. 50%. „Na tym nie koniec – kontynuuje Katarzyna Kozińska – gdyż odnotowujemy stale rosnący popyt wewnętrzny na nasze wyroby. Nawiązaliśmy m.in. strategiczną współpracę z jednym z największych na świecie  producentów tablic rejestracyjnych (wywodzącym się z Polski), który wykorzystuje nasze folie przemysłowe przy wyklejaniu liter i cyfr. Mamy za sobą też szereg udanych wdrożeń folii i laminatów w rodzimych drukarniach opakowań i etykiet. Tu szczególną uwagę warto zwrócić na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami holograficznymi, co wiąże się m.in. z aktywnością działu kreacji, za który w naszej firmie odpowiada David Peters – Creative Development Manager”.

Zespół, którym kieruje, przygotował 2. edycję specjalnej publikacji dedykowanej najnowszym trendom rynkowym w obszarze opakowań – API Trends Folio. Wydawnictwo to miało swoją oficjalną premierę na jesiennych targach Luxe Pack Monaco – jednej z licznych imprez branżowych, w jakich firma API, jak również jej polski oddział – wzięła udział w ub.r.

Najważniejszą były rzecz jasna targi Labelexpo Europe w Brukseli, na których – poza okazją do  licznych spotkań z klientami z całego świata – zaprezentowaliśmy nasz nowy produkt: folię do tłoczenia na zimno TA+ – mówi Katarzyna Kozińska. – Firma API była też obecna z własnym stoiskiem na innych ważnych z naszego punktu widzenia wydarzeniach: targach Packaging Innovations w Londynie, PCD w Paryżu oraz obu edycjach Luxe Pack (w Monako i w Nowym Jorku), jak też na konferencjach, m.in. Spirits Summit w Edynburgu. Jako polska filia również byliśmy bardzo aktywni. Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w marcowych targach Packaging Innovations 2017 w Warszawie i już przygotowujemy się do ich tegorocznej edycji. Równie wysoko oceniamy dwie lokalne konferencje dedykowane etykietom, na których byliśmy obecni: Label Innovations w Warszawie (jej inicjatorem jest drukarnia Etykiety.pl Etigraf) i „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, jaką dla ponad 220 osób zorganizowała w Jastrzębiej Górze firma Polski Drukarz. Z myślą o uczestnikach pierwszej z nich „wirtualną” prezentację przygotował David Peters, natomiast podczas drugiej przedstawiłam wyniki sponsorowanych przez API badań poświęconych atrakcyjności wizualnej opakowań”.

Projekt ten został zrealizowany w 1. połowie ub.r. w USA, na tam tamtejszym Uniwersytecie Clemsona. Wykorzystując technologię tzw. eye-tracking, tj. śledzenia zachowań gałek ocznych, zbadano potencjalne zachowania konsumentów i ich wyborów, dokonywanych na podstawie wyglądu opakowań na czekoladę. „Wnioski były jednoznaczne: nawet produkt średniej klasy, „ubrany” w atrakcyjne opakowanie, uwzględniające elementy uszlachetniania, nabierał znamion wyrobu markowego; oczywiście w oczach konsumenta. Badania te, ich przebieg i rezultaty, spotkały się z bardzo dużym oddźwiękiem uczestników konferencji w Jastrzębiej Górze. Była ona jednocześnie okazją do spotkania z całą czołówką polskich drukarń etykietowych, bazujących na technologii wąskowstęgowej, więc już dziś deklarujemy udział w jej tegorocznej edycji” – mówi Katarzyna Kozińska.

Dyrektor zarządzająca API Folie Polska podkreśla, że aktywność na polu handlowym, techniczno-serwisowym i marketingowym wpłynęła na znaczący wzrost rozpoznawalności marki API na polskim rynku oraz w świadomości działających na nim drukarń: „Bardzo solidnie przepracowaliśmy ubiegły rok, zarówno w kontekście działań sprzedażowych i wdrożeniowych jak też pod względem obecności na wielu imprezach branżowych – mówi. – Targi czy konferencje to bardzo dobre miejsca do podtrzymywania obecnych i pozyskiwania nowych kontaktów oraz do spotkań, z których część owocuje udanymi wdrożeniami naszych folii i laminatów. Klienci z Polski z zainteresowaniem odnotowują też implementacje materiałów API w innowacyjnych opakowaniach światowych marek takich jak Tattinger czy Hennessy. Tu nieocenionym ekspertem pozostaje David Peters, który brał udział w wielu znaczących projektach związanych z wdrożeniem kreatywnych, innowacyjnych opakowań i etykiet, powstałych z udziałem materiałów API. Cieszymy się, że znalazły się wśród nich także produkty zaprojektowane i wytworzone w Polsce, będące pokłosiem jego spotkań z rodzimymi właścicielami marek, agencjami reklamowymi czy drukarniami”.

Katarzyna Kozińska z optymizmem patrzy także na rok 2018: „Liczymy na dalszy, znaczący wzrost sprzedaży i ekspansję na  kolejnych rynkach, m.in. w krajach, które od niedawna obsługujemy od strony dostaw. Nasze plany zakładają pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych z różnych branż i dalszą pracę nad wzmocnieniem pozycji i wizerunku całej grupy API, by – zgodnie z hasłem „Empowering Brands” – jak najlepiej wspierać naszych klientów”.

Źródło: API Folie Polska

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Meet Kodak Polska po raz dwunasty
Po raz dwunasty już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Obywało się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i było okazją do zapoznania się z najnowszymi informacjami na temat rozwoju firmy, jej produktów, a ...
Być albo nie być na rynku poligrafii: 5. edycja Akademii Liderów Biznesu
„Być albo nie być na rynku poligrafii, czyli czego oczekuje od nas klient” – tak brzmi motyw przewodni piątej edycji Akademii Liderów Biznesu organizowanej przez firmę Konica Minolta. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 23–24 maja w Hotelu Tiffi w Iławie. Podczas spotkania znani eksperci z branży i przedstawiciele świata biznesu będą inspirowali największe polskie drukarnie do...
Chroma.pl coraz bliżej przepięcia  na nowy serwis
Zbliża się planowana data zamiany starego serwisu na nowy. Aby mogło to nastąpić potrzebne są wszystkie produkty i funkcje.
Chroma znalazła pracownika: Finał kampanii
Zakończyła się ponad dwumiesięczna kampania marketingowa „Najpozytywniejsza praca świata” drukarni Chroma. Pierwszym etapem była rekrutacja na stanowisko menedżera gwarancji jakości. Zwycięzcą, wyłonionym spośród 1500 kandydatów został Michał Bajda. Swoim video „Jedenaście przytaknięć Michała” i jego aktywną promocją zapewnił sobie kontrakt z drukarnią o wartości 60 tys. zł. W ostatn...
„Lepsze pomysły” („Brighter Ideas”) – pod takim hasłem firma Sun Chemical pojawi się na tegorocznych targach Fespa, jakie odbywać się będą w Berlinie w dniach 15-18 maja. Na stoisku D20 w pawilonie 2.2 zaprezentuje ona portfolio swoich farb i atramentów (oraz technologii z nimi związanych), znajdujących zastosowanie przy różnych aplikacjach graficznych, tekstylnych i przemysłowych. Aby le...
 
piątek 20.04.2018, 62 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone