logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Api Group na jesiennych wydarzeniach branżowych

  PR 24.10.2018, przeczytano 590 razy
ilustracjastrzałka
Katarzyna Kozińska podczas prezentacji wygłoszonej w ramach konferencji Inkredible Printing World

Firma API Folie Polska wzięła aktywny udział w dwóch odbywających się w ostatnim czasie konferencjach branżowych, podczas których zaprezentowała swoje rozwiązania, dedykowane produkcji opakowań i etykiet – „Inkredible Printing World” oraz „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”. Pierwsze ze spotkań było też okazją do przedstawienia wyników badań rynkowych zleconych przez API Group, dotyczących opakowań premium i ich wpływu na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. Powyższe prezentacje wygłosiła Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-group-na-jesiennych-wydarzeniach-branzowych,379856,artykul.html

- Udział w wydarzeniach branżowych, takich jak targi czy konferencje, jest dla naszej firmy bardzo ważny, zarówno w wymiarze międzynarodowym jak też lokalnym. Stąd z jednej strony nasza obecność na wystawach w rodzaju Labelexpo, Packaging Innovations czy Luxe Pack, z drugiej – na konferencjach, organizowanych lokalnie przez innych dostawców czy wydawnictwa branżowe. Naszym zdaniem są one bardzo dobrym miejscem do bezpośrednich spotkań z drukarniami opakowaniowymi i etykietowymi, które są główną grupą docelową API jeżeli chodzi o branżę poligraficzną. Stąd decyzja o udziale w premierowej edycji konferencji „Inkredible World of Printing” oraz obecność na konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, która staje się już w naszym przypadku tradycją – mówi Katarzyna Kozińska.

Pierwsza z wymienionych imprez odbywała się w dniach 27-28 września br. w podwrocławskiej Ślęzie. Jej organizatorem była firma hubergroup Polska wraz z partnerami, wśród których znalazła się m.in. API Folie Polska. Katarzyna Kozińska przygotowała z myślą o tym wydarzeniu dwa wystąpienia. Pierwsze, wygłoszone w ramach panelu fleksograficznego, poświęcone było ubiegłorocznym badaniom zleconym przez API Group, dotyczącym wpływu opakowania i jego wyglądu na decyzje zakupowe konsumentów. Przeprowadziła je firma Package InSight we współpracy z Uniwersytetem Clemsona, wykorzystując metodę tzw. eye tracking – śledzenia ruchów gałek ocznych w zainscenizowanej na tę potrzebę, dedykowanej przestrzeni sklepowej. Tu umieszczono czekoladę w opakowaniach standardowych oraz uszlachetnionych folią metalizowaną.

- Okazało się, że nawet produkt średniej klasy, ale odpowiednio opakowany i „sprzedany”, może być uznany przez klienta za dobro luksusowe, za coś lepszego niż jest w rzeczywistości – mówiła Katarzyna Kozińska. – Wskazują na to liczne odpowiedzi badanych osób, które zaznaczały, że bardziej atrakcyjne opakowanie daje efekt świeżości, kojarzy im się z marką premium i sugeruje posiadanie produktu wyższej klasy. Konkluzja jest zatem jasna: warto zadbać, by – zwłaszcza w dobie coraz ostrzejszej konkurencji – produkt wyróżniał się na półce sklepowej, przyciągał uwagę niebanalnym wykończeniem czy efektami specjalnymi, tak by konsument niemal „kupił” go wzrokiem” – mówiła Katarzyna Kozińska.

Następnie przedstawiła przykładowy projekt zrealizowany z udziałem specjalistów API Group dla właściciela jednej z luksusowych wódek. Zastosowano tu kilka efektów specjalnych, m.in. z udziałem folii soczewkowej.

Druga z prezentacji, wygłoszona tym razem w ramach panelu offsetowego, była zatytułowana „Złoto czy srebro, czyli metalizowane folie do uszlachetniania druku i aspekty techniczne hot stampingu”. Katarzyna Kozińska przedstawiła podczas niej firmę API i jej ofertę, uwzględniającą zarówno różne rodzaje folii do tłoczenia na gorąco (m.in. metalizowane, holograficzne, pigmentowe) i na zimno (w tym najnowszą serię TU), jak i laminatów (m.in. Transmet, którego nowa wersja pojawiła się w ofercie firmy w tym roku). Prezentacja uwzględniała też studia przypadku, prezentujące zastosowanie materiałów marki API przy produkcji opakowań i etykiet kilku globalnych marek.

Na zakończenie Katarzyna Kozińska omówiła największe wyzwania stojące przed firmami zajmującymi się tłoczeniem na gorąco. Wskazywała też jak radzić sobie z poszczególnymi problemami technicznymi, występującymi podczas aplikowania folii.

W dniach 18-19 października w Mrągowie odbyła się kolejna  konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, organizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz. Podczas spotkania, które zgromadziło ok. 250 osób, dyrektor zarządzająca firmą API Folie Polska wystąpiła z prezentacją zatytułowaną „Jak stworzyć opakowanie premium”. W referacie omówiła firmę API Group i jej najważniejsze innowacje technologiczne, wprowadzane na rynek od lat 20. ubiegłego wieku. Podkreślała również kompleksowość działań przez nią oferowanych.

- Poza produkcją folii, laminatów i materiałów holograficznych, zapewniamy profesjonalne doradztwo w doborze podłoża i fachową pomoc przy trudnych projektach – mówiła Katarzyna Kozińska. – Systematycznie wprowadzamy nowe produkty i rozwiązania, inwestując w badania i rozwój. Z myślą o drukarniach i agencjach reklamowych stworzyliśmy unikalne narzędzie – Trends Folio, prezentujące najnowsze trendy w projektowaniu opakowań. Jesteśmy obecni na wielu imprezach branżowych, ale co jeszcze istotniejsze dla naszych obecnych i potencjalnych klientów – tworzymy lokalne oddziały, m.in. w Polsce, gdzie poza biurem i magazynem posiadamy zakład konfekcjonowania folii i laminatów.

Następnie Katarzyna Kozińska wskazała kluczowe segmenty, w jakich firma API jest obecna ze swoją ofertą, m.in. opakowania i etykiety na produkty tytoniowe, wyroby alkoholowe, napoje, kosmetyki, farmaceutyki i suplementy diety, chemia gospodarcza.

- Są wśród nich rzecz jasna produkty premium – mówiła – do opakowań których używane są m.in. stworzone przez nas, unikalne rozwiązania takie jak materiały holograficzne z serii Holonique czy folie soczewkowe Fresnel. Przykłady ich praktycznego zastosowania znajdują się we wspomnianej wcześniej publikacji Trends Folio. Wśród naszych klientów znajdują się największe globalne marki, także działające w sektorze dóbr luksusowych. Sądzę zatem, że – nieco przewrotnie odpowiadając na pytanie zawarte w tytule referatu – jesteśmy właściwym partnerem dla każdego, kto oczekuje opakowania niebanalnego, atrakcyjnego i zwracającego uwagę konsumenta. Zapraszamy do współpracy i do kontaktu z naszym podwarszawskim odziałem – podsumowała Katarzyna Kozińska.

Źródło: API Folie Polska Sp. z o.o.

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764