logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Api Group sponsorem badań dotyczących atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych

  PR 18.05.2017, przeczytano 678 razy

Jak wynika z badań przeprowadzonych wspólnie przez firmę Package InSight i Uniwersytet Clemson z Karoliny Południowej (USA), zastosowanie atrakcyjnych wizualnie folii i laminatów do produkcji opakowań w dużym stopniu wpływa na finalne decyzje o zakupie, podejmowane przez konsumentów. Sponsorowany przez API Group projekt badawczy, zatytułowany „Wpływ opakowania na postrzeganie marki”, prezentuje preferencje konsumentów względem opakowań czekoladowych, które zostały uprzednio uszlachetnione folią bądź laminatem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-group-sponsorem-badan-dotyczacych-atrakcyjnosci-wizualnej-opakowan-luksusowych,32523,artykul.html

Badania przeprowadzone zostały na Uniwersytecie Clemson, w specjalnie zaprojektowanym „laboratorium zachowań konsumenta” – CUshop Consumer Experience Laboratory. Objęto nimi około 70 uczestników, oceniając wpływ na ich zachowanie zastosowanych w opakowaniach materiałów metalizowanych. W tym celu każdy z potencjalnych nabywców zakładał specjalne okulary śledzące ruch gałek ocznych podczas procesu wzrokowego „wybierania” produktów z wirtualnej półki sklepowej. Na tej podstawie grupa badawcza analizowała podświadome sygnały wysyłane przez konsumentów, oceniające ich zachowanie i decyzje zakupowe.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani wynikami uzyskanymi na podstawie przeprowadzonych badań. Znalazły się one w opublikowanych niedawno przez naszą firmę materiałach technicznych – mówi Richard Burnhouse, dyrektor handlowy API Group. – Rygor akademicki zapewniany przez Package InSight oraz zastosowana w badaniach metodologia sprawiły, że udało nam się uzyskać niezwykle wartościowe i wiarygodne informacje na temat preferencji zakupowych, dokonywanych przez konsumentów produktów klasy premium. To zarówno dla właścicieli marek, jak też projektantów opakowań, bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o stale rozwijającym się i coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Badania objęły wybrane marki czekoladowe z Belgii i Szwecji, do których opakowania dostarczono zarówno w wersji standardowej, jak też metalizowanej. Okazało się, że na te drugie konsumenci zwracali uwagę zdecydowanie częściej; co więcej – ich wzrok koncentrował się na uszlachetnionym produkcie przez dłuższy czas. Także w kontekście decyzji o wyborze finalnym tj. „zakupie” - opakowania metalizowane były wskazywane częściej niż ich identyczne, aczkolwiek nieuszlachetnione odpowiedniki.

Późniejsze rozmowy z uczestnikami badań dostarczyły kolejnych informacji o przesłankach dla dokonywanych wyborów. Okazało się, że opakowania wykonane z użyciem folii bądź laminatów postrzegane były jako produkty klasy premium, oferujące wyższą jakość. Przykładowe wypowiedzi badanych osób wskazywały, że „wersja z wytłoczoną folią wyglądała bardziej elegancko i ekspresyjnie” i świadczyła o tym, że mamy do czynienia z produktem wyższej klasy, w którym zadbano o każdy szczegół.

Richard Burnhouse
kontynuuje: - Badania dostarczyły nam wiarygodnych informacji o wpływie folii na postrzeganie marki oraz decyzje zakupowe konsumentów. Ich rezultaty są jasne: przy odpowiednim zastosowaniu folia może znacząco zwiększyć szanse wyrobów czekoladowych, eksponowanych na półce sklepowej. Co więcej, stwierdzenie to naszym zdaniem odnosi się także do innych produktów, w przypadku których znajdują zastosowanie opakowania luksusowe.

Źródło: API Folie Polska

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
Stora Enso poinformowała, że stworzona przez tę firmę pianka opakowaniowa Papira jest z powodzeniem stosowana nie tylko w różnych branżach przemysłu, jako materiał zabezpieczający transportowane produkty, ale też służy do ochrony dzieł sztuki. Baiba – artystka używająca w swojej twórczości szkła – wykorzystuje materiał Papira do bezpiecznego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764