WIADOMOŚCI

Api Group sponsorem badań dotyczących atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych

Mateusz Zawiślak  PR - bezpłatny materiał PR | 18.05.2017, przeczytano 187 razy

Jak wynika z badań przeprowadzonych wspólnie przez firmę Package InSight i Uniwersytet Clemson z Karoliny Południowej (USA), zastosowanie atrakcyjnych wizualnie folii i laminatów do produkcji opakowań w dużym stopniu wpływa na finalne decyzje o zakupie, podejmowane przez konsumentów. Sponsorowany przez API Group projekt badawczy, zatytułowany „Wpływ opakowania na postrzeganie marki”, prezentuje preferencje konsumentów względem opakowań czekoladowych, które zostały uprzednio uszlachetnione folią bądź laminatem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-group-sponsorem-badan-dotyczacych-atrakcyjnosci-wizualnej-opakowan-luksusowych,32523,artykul.html

Badania przeprowadzone zostały na Uniwersytecie Clemson, w specjalnie zaprojektowanym „laboratorium zachowań konsumenta” – CUshop Consumer Experience Laboratory. Objęto nimi około 70 uczestników, oceniając wpływ na ich zachowanie zastosowanych w opakowaniach materiałów metalizowanych. W tym celu każdy z potencjalnych nabywców zakładał specjalne okulary śledzące ruch gałek ocznych podczas procesu wzrokowego „wybierania” produktów z wirtualnej półki sklepowej. Na tej podstawie grupa badawcza analizowała podświadome sygnały wysyłane przez konsumentów, oceniające ich zachowanie i decyzje zakupowe.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani wynikami uzyskanymi na podstawie przeprowadzonych badań. Znalazły się one w opublikowanych niedawno przez naszą firmę materiałach technicznych – mówi Richard Burnhouse, dyrektor handlowy API Group. – Rygor akademicki zapewniany przez Package InSight oraz zastosowana w badaniach metodologia sprawiły, że udało nam się uzyskać niezwykle wartościowe i wiarygodne informacje na temat preferencji zakupowych, dokonywanych przez konsumentów produktów klasy premium. To zarówno dla właścicieli marek, jak też projektantów opakowań, bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o stale rozwijającym się i coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Badania objęły wybrane marki czekoladowe z Belgii i Szwecji, do których opakowania dostarczono zarówno w wersji standardowej, jak też metalizowanej. Okazało się, że na te drugie konsumenci zwracali uwagę zdecydowanie częściej; co więcej – ich wzrok koncentrował się na uszlachetnionym produkcie przez dłuższy czas. Także w kontekście decyzji o wyborze finalnym tj. „zakupie” - opakowania metalizowane były wskazywane częściej niż ich identyczne, aczkolwiek nieuszlachetnione odpowiedniki.

Późniejsze rozmowy z uczestnikami badań dostarczyły kolejnych informacji o przesłankach dla dokonywanych wyborów. Okazało się, że opakowania wykonane z użyciem folii bądź laminatów postrzegane były jako produkty klasy premium, oferujące wyższą jakość. Przykładowe wypowiedzi badanych osób wskazywały, że „wersja z wytłoczoną folią wyglądała bardziej elegancko i ekspresyjnie” i świadczyła o tym, że mamy do czynienia z produktem wyższej klasy, w którym zadbano o każdy szczegół.

Richard Burnhouse
kontynuuje: - Badania dostarczyły nam wiarygodnych informacji o wpływie folii na postrzeganie marki oraz decyzje zakupowe konsumentów. Ich rezultaty są jasne: przy odpowiednim zastosowaniu folia może znacząco zwiększyć szanse wyrobów czekoladowych, eksponowanych na półce sklepowej. Co więcej, stwierdzenie to naszym zdaniem odnosi się także do innych produktów, w przypadku których znajdują zastosowanie opakowania luksusowe.

Źródło: API Folie Polska

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
piątek 26.05.2017, 139 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone