logo
WIADOMOŚCI

API Group z prezentacją w Zespole Szkół nr 31

  PR 07.10.2016, przeczytano 525 razy
ilustracjastrzałka

Nieodłączną częścią działań API Group – producenta specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. przy produkcji, uszlachetnianiu i zabezpieczaniu opakowań luksusowych, są od pewnego czasu spotkania o charakterze szkoleniowo-warsztatowym z jej klientami: agencjami reklamowymi, drukarniami, a także z właścicielami marek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-group-z-prezentacja-w-zespole-szkol-nr-31,30190,artykul.html

Na czele projektu, w ramach którego się one odbywają, stoi David Peters – Creative Development Manager. W ostatnim czasie przybył on po raz kolejny do Polski, by spotkać się z przedstawicielami kilku drukarń opakowaniowych i etykietowych, poszukujących nowych dróg rozwoju, m.in. poprzez wdrażanie niebanalnych i wyróżniających się na tle konkurencji rozwiązań. Ostatnim punktem jego wrześniowej wizyty w naszym kraju była specjalna prezentacja dla uczniów Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego w Warszawie.

Przed kilku laty w ramach działającego tu technikum uruchomiony został kierunek „Technik organizacji reklamy”. Integralną częścią zespołu jest też liceum ogólnokształcące, ukierunkowane m.in. na zagadnienia związane z projektowaniem plastycznym. W spotkaniu z Davidem Petersem wzięło udział kilkudziesięciu uczniów z obu tych szkół oraz przedstawiciele kadry pedagogicznej. Prelegentowi towarzyszyły Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska oraz Kinga Kusińska z działu handlowego firmy.

David Peters opowiadał o początkach swojej kariery w obszarze projektowania, reklamy i opakowań, przedstawiał kluczowe aspekty twórczego i wolnego od schematów myślenia designerskiego. Przede wszystkim wykorzystajcie czas, jaki macie teraz, będąc w szkole – przekonywał. – Chłońcie wszystko co was otacza, rejestrujcie, zapisujcie, notujcie, róbcie zdjęcia, aby móc po pewnym czasie wrócić do swoich własnych pomysłów czy zainteresowań. Takie „zbiory z przeszłości” mogą być nieocenione, gdy podejmiecie pracę zawodową. Ja tego rodzaju materiały zbieram do dzisiaj, gdyż każde miejsce, które odwiedzam, może stanowić inspirację.

David Peters zdradził również tajniki swojego warsztatu, prezentując specjalne tablice tematyczne, uwzględniające nie tylko najnowsze trendy w projektowaniu opakowań, materiały używane w swojej pracy i efekty specjalne dzięki nim generowane, ale też jego własne pomysły projektów. Spotkanie było dla uczniów okazją do zadawania pytań, jak również do zapoznania się z licznymi próbkami opakowań autorstwa prelegenta, wykonanych z udziałem specjalistycznych materiałów API. David Peters zaprezentował m.in. zaprojektowany przez siebie magazyn poświęcony opakowaniom luksusowym – Formes de Luxe, przygotowany z myślą o odbywających się niedawno targach Luxe Pack Monaco. Zaproponował też pomoc uczniom warszawskiej placówki, którzy byliby zainteresowani jego konsultacjami przy tworzonych projektach, a także nieformalną współpracę, podobną do tej, jaką firma API Group podjęła swego czasu z jedną z brytyjskich uczelni kształcących przyszłych projektantów czy grafików.

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: Było nam bardzo miło zawitać w gościnne progi warszawskiego Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego i spotkać się z uczniami kierunków związanych z branżami, w jakich działa nasza firma. Cieszymy się, że prezentacja Davida Petersa spotkała się z dużym zainteresowaniem i odzewem, o czym świadczą pytania zadawane przez uczestników podczas spotkania czy uważne, wnikliwe oglądanie przywiezionych przez niego próbek. Chętnie wesprzemy tę placówkę m.in. poprzez dostarczanie na użytek szkoły różnego rodzaju opakowań, uwzględniających efekty specjalne, wykonanych z zastosowaniem materiałów API. Mamy nadzieję, że choć dla części uczniów zarówno to spotkanie, jak i dalsze kontakty z nami staną się inspiracją i przyczynią do większego zainteresowania niezwykle przyszłościową branżą, jaką jest segment opakowań i etykiet.

Leszek Olszewski, wicedyrektor Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego w Warszawie, dodaje: Współpraca z przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność w branży oraz czerpanie z wiedzy ekspertów-praktyków jest nieodzownym elementem procesu kształcenia zawodowego. Jako szkoła przygotowująca uczniów do pracy w zawodzie technik organizacji reklamy oraz realizująca artystyczne innowacje pedagogiczne w kształceniu ogólnym jesteśmy szczególnie zainteresowani rynkiem związanym z profilem zawodowym naszych uczniów i absolwentów – pasjonatów oraz przyszłych pracowników kreatywnej branży reklamowej. Zorganizowanie spotkania dla młodzieży oraz otwartość na współpracę ze strony API Group bardzo cieszy naszą szkolną społeczność. Jestem przekonany, ze bezpośrednie kontakty z branżą, nowymi trendami, kreatywnym sposobem myślenia oraz planowania własnej przyszłości to nieoceniona lekcja dla naszych uczniów, która zainspiruje ich do dalszego rozwijania się w zawodzie. Proedukacyjna postawa i działalność podejmowana przez API Group na rzecz aktywizacji zawodowej uczniów na etapie edukacji oraz przekazywania praktycznych tajników branży powinna stanowić wzór do naśladowania dla wszystkich podmiotów funkcjonujących na rynku. Mamy nadzieje, po tak niezwykle interesującym i satysfakcjonującym spotkaniu z przedstawicielami API Group, na kontynuację owocnej współpracy. Jestem pewien, że przyniesie wiele korzyści obu stronom, a w szerszym spojrzeniu ­– całej branży.

O spotkaniu z Davidem Petersem bardzo pozytywnie wypowiadają się również biorący w nim udział uczniowie 1. klasy kierunku „Technik organizacji reklamy”. Mówi Joanna: Spotkanie było olbrzymim doświadczeniem, można było zobaczyć na własne oczy i dotknąć rzeczy, które będą stanowiły część opakowania. Miałam możliwość wiele się nauczyć od osoby, która zajmuje się tym na co dzień. Patryk dodaje: Ciekawe doświadczenie. Sposób projektowania, style, zasady opracowania projektów na rynku reklamy to bardzo ciekawe tematy. Bardzo dużo ciekawych i cennych informacji.

Źródło: API Folie

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Innowacyjne rozwiązania Stora Enso, bazujące na surowcach odnawialnych
W ostatnim czasie oferta firmy Stora Enso została rozszerzona m.in. o biokompozyty DuraSense, ligninę Lineo oraz e-TALES – rozwiązania dedykowane sprzedaży detalicznej przez Internet. Jak podaje firma, to kolejne innowacyjne, a zarazem konkurencyjne cenowo rozwiązania bazujące na surowcach odnawialnych w jej portfolio.
Zakłady Artystyczne ART z partnerami na targach 4 Print Week
Zakłady Artystyczne ART wraz ze swoimi partnerami - GL Optic i firmą OKI - zaprezentowały swoją ofertę podczas niedawno zakończonych w Poznaniu targów 4 Print Week. Wystawa dla firmy zakończyła się sukcesem, a najnowsze prezentowane tam rozwiązanie GL Optic - GL Spectrolux (precyzyjny i szybki – jak podkreśla jego producent - miernik światła) został nagrodzony podczas tego...
BCS na targach Taropak 2018
Wśród wystawców targów Taropak 2018, jakie odbywały się w Poznaniu w dniach 1-4 października br., znalazła się firma BCS (British Converting Solutions). Na jej stoisku była prezentowana maszyna do produkcji opakowań z tektury falistej – Boxer. W związku z ogłoszonym kilka dni wcześniej przejęciem Autobox Machinery (do której BCS należy) przez...
Agfa po raz szósty: Ploter Jeti Tauro 2500 LED w Kseroplast-Plus
W firmie Kseroplast-Plus z podpoznańskiego Zakrzewa rozpoczął niedawno pracę jeden z pierwszych w naszym kraju ploterów hybrydowych Agfa Jeti Tauro 2500 LED. To szóste już rozwiązanie drukujące marki Agfa, dostarczone do tego dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa na przestrzeni ostatnich ośmiu lat. Obecnie park sprzętowy firmy Kseroplast-Plus w zakresie druku inkjetowego...
Kolejna arkuszowa maszyna offsetowa Koenig & Bauer w drukarni Jas-Pol
W ostatnim czasie w drukarni Jas-Pol z Tylicza rozpoczęła pracę nowa, sześciokolorowa maszyna półformatowa z wieżą lakierującą Rapida 75 PRO-6+L ALV2. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten zakład poligraficzny. Inwestycja ponad dwukrotnie zwiększyła jego moce produkcyjne, przyczyniając się do sprawniejszej obsługi obecnych i pozyskania...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone