logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

API Group z prezentacją w Zespole Szkół nr 31

  PR 07.10.2016, przeczytano 710 razy
ilustracjastrzałka

Nieodłączną częścią działań API Group – producenta specjalistycznych folii i laminatów, znajdujących zastosowanie m.in. przy produkcji, uszlachetnianiu i zabezpieczaniu opakowań luksusowych, są od pewnego czasu spotkania o charakterze szkoleniowo-warsztatowym z jej klientami: agencjami reklamowymi, drukarniami, a także z właścicielami marek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-group-z-prezentacja-w-zespole-szkol-nr-31,30190,artykul.html

Na czele projektu, w ramach którego się one odbywają, stoi David Peters – Creative Development Manager. W ostatnim czasie przybył on po raz kolejny do Polski, by spotkać się z przedstawicielami kilku drukarń opakowaniowych i etykietowych, poszukujących nowych dróg rozwoju, m.in. poprzez wdrażanie niebanalnych i wyróżniających się na tle konkurencji rozwiązań. Ostatnim punktem jego wrześniowej wizyty w naszym kraju była specjalna prezentacja dla uczniów Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego w Warszawie.

Przed kilku laty w ramach działającego tu technikum uruchomiony został kierunek „Technik organizacji reklamy”. Integralną częścią zespołu jest też liceum ogólnokształcące, ukierunkowane m.in. na zagadnienia związane z projektowaniem plastycznym. W spotkaniu z Davidem Petersem wzięło udział kilkudziesięciu uczniów z obu tych szkół oraz przedstawiciele kadry pedagogicznej. Prelegentowi towarzyszyły Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska oraz Kinga Kusińska z działu handlowego firmy.

David Peters opowiadał o początkach swojej kariery w obszarze projektowania, reklamy i opakowań, przedstawiał kluczowe aspekty twórczego i wolnego od schematów myślenia designerskiego. Przede wszystkim wykorzystajcie czas, jaki macie teraz, będąc w szkole – przekonywał. – Chłońcie wszystko co was otacza, rejestrujcie, zapisujcie, notujcie, róbcie zdjęcia, aby móc po pewnym czasie wrócić do swoich własnych pomysłów czy zainteresowań. Takie „zbiory z przeszłości” mogą być nieocenione, gdy podejmiecie pracę zawodową. Ja tego rodzaju materiały zbieram do dzisiaj, gdyż każde miejsce, które odwiedzam, może stanowić inspirację.

David Peters zdradził również tajniki swojego warsztatu, prezentując specjalne tablice tematyczne, uwzględniające nie tylko najnowsze trendy w projektowaniu opakowań, materiały używane w swojej pracy i efekty specjalne dzięki nim generowane, ale też jego własne pomysły projektów. Spotkanie było dla uczniów okazją do zadawania pytań, jak również do zapoznania się z licznymi próbkami opakowań autorstwa prelegenta, wykonanych z udziałem specjalistycznych materiałów API. David Peters zaprezentował m.in. zaprojektowany przez siebie magazyn poświęcony opakowaniom luksusowym – Formes de Luxe, przygotowany z myślą o odbywających się niedawno targach Luxe Pack Monaco. Zaproponował też pomoc uczniom warszawskiej placówki, którzy byliby zainteresowani jego konsultacjami przy tworzonych projektach, a także nieformalną współpracę, podobną do tej, jaką firma API Group podjęła swego czasu z jedną z brytyjskich uczelni kształcących przyszłych projektantów czy grafików.

Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: Było nam bardzo miło zawitać w gościnne progi warszawskiego Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego i spotkać się z uczniami kierunków związanych z branżami, w jakich działa nasza firma. Cieszymy się, że prezentacja Davida Petersa spotkała się z dużym zainteresowaniem i odzewem, o czym świadczą pytania zadawane przez uczestników podczas spotkania czy uważne, wnikliwe oglądanie przywiezionych przez niego próbek. Chętnie wesprzemy tę placówkę m.in. poprzez dostarczanie na użytek szkoły różnego rodzaju opakowań, uwzględniających efekty specjalne, wykonanych z zastosowaniem materiałów API. Mamy nadzieję, że choć dla części uczniów zarówno to spotkanie, jak i dalsze kontakty z nami staną się inspiracją i przyczynią do większego zainteresowania niezwykle przyszłościową branżą, jaką jest segment opakowań i etykiet.

Leszek Olszewski, wicedyrektor Zespołu Szkół nr 31 im. J. Kilińskiego w Warszawie, dodaje: Współpraca z przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność w branży oraz czerpanie z wiedzy ekspertów-praktyków jest nieodzownym elementem procesu kształcenia zawodowego. Jako szkoła przygotowująca uczniów do pracy w zawodzie technik organizacji reklamy oraz realizująca artystyczne innowacje pedagogiczne w kształceniu ogólnym jesteśmy szczególnie zainteresowani rynkiem związanym z profilem zawodowym naszych uczniów i absolwentów – pasjonatów oraz przyszłych pracowników kreatywnej branży reklamowej. Zorganizowanie spotkania dla młodzieży oraz otwartość na współpracę ze strony API Group bardzo cieszy naszą szkolną społeczność. Jestem przekonany, ze bezpośrednie kontakty z branżą, nowymi trendami, kreatywnym sposobem myślenia oraz planowania własnej przyszłości to nieoceniona lekcja dla naszych uczniów, która zainspiruje ich do dalszego rozwijania się w zawodzie. Proedukacyjna postawa i działalność podejmowana przez API Group na rzecz aktywizacji zawodowej uczniów na etapie edukacji oraz przekazywania praktycznych tajników branży powinna stanowić wzór do naśladowania dla wszystkich podmiotów funkcjonujących na rynku. Mamy nadzieje, po tak niezwykle interesującym i satysfakcjonującym spotkaniu z przedstawicielami API Group, na kontynuację owocnej współpracy. Jestem pewien, że przyniesie wiele korzyści obu stronom, a w szerszym spojrzeniu ­– całej branży.

O spotkaniu z Davidem Petersem bardzo pozytywnie wypowiadają się również biorący w nim udział uczniowie 1. klasy kierunku „Technik organizacji reklamy”. Mówi Joanna: Spotkanie było olbrzymim doświadczeniem, można było zobaczyć na własne oczy i dotknąć rzeczy, które będą stanowiły część opakowania. Miałam możliwość wiele się nauczyć od osoby, która zajmuje się tym na co dzień. Patryk dodaje: Ciekawe doświadczenie. Sposób projektowania, style, zasady opracowania projektów na rynku reklamy to bardzo ciekawe tematy. Bardzo dużo ciekawych i cennych informacji.

Źródło: API Folie

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
25 lat Agfa w Polsce: wspomnienia i prezentacje planów
W tym roku mija 25-lecie polskiego oddziału firmy Agfa. Z tej okazji 28 listopada w warszawskim teatrze Capitol – z udziałem prawie 200 gości z kraju i zagranicy – odbyło się jubileuszowe spotkanie, podczas którego przypomniano najważniejsze wydarzenia w historii Agfa-Gevaert, również w kontekście działalności prowadzonej przez nią w naszym kraju. Nie zabrakło omówienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764