logo
WIADOMOŚCI

Api Group zainwestuje ponad 8,5 mln USD w zakłady w USA

Mateusz Zawiślak  PR 18.04.2017, przeczytano 279 razy

API Group poinformowała o planach związanych z największą jak do tej pory jednorazową inwestycją w rozbudowę swoich struktur. Kosztem ponad 8,5 mln USD w Lawrence (w stanie Kansas) firma stworzy centrum produkcyjne pod nazwą Center of Excellence. W rezultacie w obecnie działającej tam fabryce skonsolidowana zostanie realizowana przez API produkcja folii dekoracyjnych i holograficznych. W roku 2018 zakłady zostaną wyposażone w dodatkowy sprzęt, dzięki czemu ich moce wytwórcze wzrosną w jeszcze większym stopniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/api-group-zainwestuje-ponad-8,5-mln-usd-w-zaklady-w-usa,32183,artykul.html

Należąca do API fabryka w Lawrence rozpoczęła działalność w 1995 roku. Decyzja o zrealizowaniu z myślą o niej tak dużych inwestycji z jednej strony stanowi potwierdzenie wysokich kwalifikacji zatrudnionych tam osób, z drugiej – wiąże się z lokalizacją zakładów produkcyjnych. Zdaniem kierownictwa API ich centralne położenie czyni je idealnym miejscem do bycia swego rodzaju bazą dla dalszego wzrostu firmy na rynku północnoamerykańskim i platformą obsługi klientów z tej części świata.

Zaplanowana rozbudowa jest największym w historii API jednorazowym wydatkiem inwestycyjnym, wyjąwszy przeprowadzone przez firmę akwizycje. Warto dodać, że w ubiegłym roku dokonała ona dwóch ważnych przejęć. Najpierw stała się właścicielem zakładów laminowania kartonów w Osgood (w stanie Indiana), należących wcześniej do Hazen Paper Company. Następnie przejęła też pakiet kontrolny firmy Amsterdam Metallized Products.

W ramach obecnie realizowanego projektu zamknięty zostanie zlokalizowany w Rahway (w stanie New Jersey) zakład produkujący folie. Jego działalność (w tym sprzęt produkcyjny) zostanie przeniesiona do Kansas. Jak zapewnia firma, dzięki temu ruchowi zatrudnienie netto w jej północnoamerykańskich zakładach wzrośnie. Jednocześnie w 3. kwartale br. rozpocznie działalność nowe centrum dystrybucyjne API, obsługujące wschodnią część kontynentu.

- Cieszymy się z zaufania naszych północnoamerykańskich klientów do marki API i z tym większą radością anonsujemy decyzje o strategicznych inwestycjach w tym regionie świata. Wszystko po to, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu firm z branży opakowaniowej, jakie obserwujemy od dłuższego czasu – powiedział Dino Kiriakopoulos, prezes API Group. – Stoi za nami wiele lat innowacji, technologicznego doświadczenia i stałego doskonalenia naszych produktów. Rozbudowa Center of Excellence w Kansas to kluczowa część naszej strategii skoncentrowanej na dostarczaniu naszym klientom innowacyjnych rozwiązań wzbogacających ich marki i czyniących je jeszcze bardziej atrakcyjnymi.

Po zakończeniu projektu, w ramach rozbudowanego ośrodka produkcyjnego działać będą m.in.: nowy zakład uszlachetniania folią wyposażony w dwupoziomowy laminator, zaawansowaną technologicznie mieszalnię oraz nowe centrum dystrybucyjne. Całości dopełnią nowe maszyny do tłoczenia folią holograficzną. Firma będzie jednocześnie przeznaczać określone środki na prace badawczo-rozwojowe, co ma umożliwić jej tworzenie kolejnej generacji produktów, wychodzących naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na najwyższej klasy folie i laminaty, zgłaszanemu przez rynek.

Źródło: API Folie Polska

www.apigroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Meet Kodak Polska po raz dwunasty
Po raz dwunasty już firma Kodak Polska zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także partnerów biznesowych oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Obywało się ono 12 kwietnia br. w hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi i było okazją do zapoznania się z najnowszymi informacjami na temat rozwoju firmy, jej produktów, a ...
Być albo nie być na rynku poligrafii: 5. edycja Akademii Liderów Biznesu
„Być albo nie być na rynku poligrafii, czyli czego oczekuje od nas klient” – tak brzmi motyw przewodni piątej edycji Akademii Liderów Biznesu organizowanej przez firmę Konica Minolta. Tegoroczna konferencja odbędzie się w dniach 23–24 maja w Hotelu Tiffi w Iławie. Podczas spotkania znani eksperci z branży i przedstawiciele świata biznesu będą inspirowali największe polskie drukarnie do...
Chroma.pl coraz bliżej przepięcia  na nowy serwis
Zbliża się planowana data zamiany starego serwisu na nowy. Aby mogło to nastąpić potrzebne są wszystkie produkty i funkcje.
Chroma znalazła pracownika: Finał kampanii
Zakończyła się ponad dwumiesięczna kampania marketingowa „Najpozytywniejsza praca świata” drukarni Chroma. Pierwszym etapem była rekrutacja na stanowisko menedżera gwarancji jakości. Zwycięzcą, wyłonionym spośród 1500 kandydatów został Michał Bajda. Swoim video „Jedenaście przytaknięć Michała” i jego aktywną promocją zapewnił sobie kontrakt z drukarnią o wartości 60 tys. zł. W ostatn...
„Lepsze pomysły” („Brighter Ideas”) – pod takim hasłem firma Sun Chemical pojawi się na tegorocznych targach Fespa, jakie odbywać się będą w Berlinie w dniach 15-18 maja. Na stoisku D20 w pawilonie 2.2 zaprezentuje ona portfolio swoich farb i atramentów (oraz technologii z nimi związanych), znajdujących zastosowanie przy różnych aplikacjach graficznych, tekstylnych i przemysłowych. Aby le...
 
piątek 20.04.2018, 55 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone