logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aplikacje mobilne. Nowy raport Spicy Mobile dla twórców i wydawców

  PR 06.12.2019, przeczytano 1080 razy
ilustracjastrzałka

Na rynku jest już dostępny raport „Aplikacje mobilne” – jedyne w swoim rodzaju kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych projektowaniem, promocją i monetyzacją aplikacji mobilnych. Wraz z nim agencja Spicy Mobile ogłasza wydanie pierwszej w Polsce trylogii poświęconej marketingowi mobilnemu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aplikacje-mobilne.-nowy-raport-spicy-mobile-dla-tworcow-i-wydawcow,384987,artykul.html

Raport „Aplikacje mobilne” powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy branżowej. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się eksperci reprezentujący 25 firm, m.in. projektanci oraz wydawcy popularnych aplikacji mobilnych. Pomysłodawcą i wydawcą tej 160-stronnicowej publikacji jest agencja Spicy Mobile, która od lat działa na rzecz rozwoju reklamy mobilnej w Polsce, wyznaczając standardy, edukując i dostarczając unikalnych danych.

- Od lat dzielimy się wiedzą na temat rynku mobilnego – przyznaje Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile. – W 2017 r. publikacją dotyczącą najnowszych trendów w marketingu mobilnym zainaugurowaliśmy cykl branżowych raportów, które wydajemy pod honorowym patronatem IAB Polska. Co roku pod hasłem „Mobile is spicy” wskazujemy najbardziej rozwojowe kierunki marketingu mobilnego, po big data przyszedł czas na aplikacje mobilne.

Według firmy analitycznej App Annie wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych może wynieść do 2021 r. aż 6,3 biliona dolarów. Ta liczba uwzględnia m-commerce, reklamy w aplikacjach oraz  przychody generowane przez sklepy z aplikacjami. To oznacza jedno – na tym etapie rozwoju żaden z profesjonalnych biznesów nie może już sobie pozwolić na pytanie, czy powinien być dostępny na mobile’u, ale w jakiej formie będzie to bardziej efektywne.

- Gdyby globalny rynek aplikacji mobilnych traktować jak gospodarkę narodową, byłby trzecią co do wielkości w rankingu Banku Światowego po Stanach Zjednoczonych i Chinach – podkreśla Artur Zawadzki. – Ten trend przesuwania budżetów do aplikacji widać także w Polsce. W raporcie odpowiadamy na najważniejsze pytania, które stoją przed twórcami i wydawcami. Jak stworzyć wartościowy dla użytkowników produkt? Jak promować i rozwijać aplikacje mobilne? Jak na aplikacji zarabiać?.

W przygotowanie raportu zaangażowało się wielu ekspertów – przedstawiciele domów mediowych (np. Media Group, OMD Group, Media Direction OMD), software house’ów i agencji (m.in. Appchance, Future Mind, Netguru czy Project: People), a także wydawcy popularnych aplikacji, jak Aviva, mBank, Bank Millennium, Green Caffè Nero, Moja Gazetka, Grupa Blix-Qpony, Play24, Wyborcza czy Yanosik. Autorzy przybliżają temat aplikacji mobilnych, przechodząc przez kolejne stadia rozwoju mobilnego produktu, by na końcu odpowiedzieć na pytanie, jak na aplikacji zarabiać i w którym kierunku ten rynek będzie się rozwijał.

Raport „Aplikacje mobilne” ukazał się w formie drukowanej oraz online. W nakładzie 1000 egzemplarzy trafił już do wybranych domów mediowych, agencji oraz wydawców aplikacji mobilnych. Wersję elektroniczną raportu można pobrać TUTAJ[PDF].

W tym samym miejscu dostępne są także dwie wcześniejsze publikacje agencji Spicy Mobile, jak przegląd trendów na rynku mobilnym „Mobile is spicy” oraz wydany rok temu raport „Big Data & Mobile”. Wraz z tegoroczną publikacją składają się na pierwszą w Polsce trylogię marketingu mobilnego.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764