logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Aptekarski.com - portal dla farmaceutów

  PR 15.03.2022, przeczytano 510 razy
ilustracja

Agencja marketingowa NEKK wspólnie z Grupą NEUCA zaprojektowała od strony UX oraz graficznej portal dla farmaceutów: Aptekarski.com. W efekcie tej współpracy powstał wyjątkowy produkt. Przyjazny design z intuicyjną nawigacją, przejrzystym menu, logicznym modelem linkowania między poszczególnymi sekcjami i szczególnym naciskiem na wersję mobilną strony, które pozwoliły wyeksponować i lepiej „podawać” dobrze dobrane treści sprawiły, że od czasu wprowadzenia zmian serwis Aptekarski.com wygenerował aż o ponad 68 proc. większą liczbę odsłon miesięcznie. Jeśli będzie rósł w tak dynamicznym tempie, ma szansę w przyszłości być pierwszym źródłem informacji dla farmaceutów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aptekarski.com---portal-dla-farmaceutow,395114,artykul.html

Przed portalami branżowymi, skierowanymi do wąskiej grupy odbiorców, stoją o wiele większe wyzwania niż przed serwisami horyzontalnymi. Specyfika informacji, a także potrzeb odbiorców tych serwisów, wymaga projektu i rozwiązań oferujących użytkownikowi wygodę, intuicyjność i wszechstronność.

Komunikacyjny hub Grupy NEUCA

Dla Grupy NEUCA najważniejszym celem projektu był wzrost satysfakcji użytkowników portalu, którymi są farmaceuci. Nie oznacza to jedynie dostarczenia aktualnych i ciekawych informacji, zgodnych z oczekiwaniami i potrzebami użytkowników, ale także przyjazny design z intuicyjną nawigacją, przejrzystym menu, logicznym modelem linkowania między poszczególnymi sekcjami – i szczególnym naciskiem na wersję mobilną strony.

- Przy projektowaniu portalu Aptekarski.com działaliśmy zgodnie z zasadą „mobile first”, czyli wszystkie rozwiązania i funkcjonalności projektowaliśmy w pierwszej kolejności dla urządzeń mobilnych, a następnie były one adaptowane do desktopu – tłumaczy Jacek Krajl, Kierownik Projektu po stronie Obszaru Komunikacji Grupy NEUCA. - Istotą było stworzenie portalu zawierającego zarówno wszystkie najważniejsze informacje branżowe, jak narzędzia dla tej grupy zawodowej. Zmieniliśmy myślenie o contencie dla farmaceutów, na Aptekarski.com użytkownicy znajdą nie tylko newsy i artykuły, ale także mikroblogi farmaceutów, kalendarz szkoleń czy podcasty. Od agencji Nekk wymagaliśmy projektu i rozwiązań uwzględniających naszą wizję portalu dla farmaceutów, ich potrzeby i wygodę korzystania.

UX design podstawa projektowania

O tym, jak ważna jest perspektywa użytkownika podczas projektowania rozwiązań digitalowych nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Choć od wdrożenia projektu minęły dopiero cztery miesiące, już teraz widać jak wielkim sukcesem okazały się zmiany projektowe portalu Aptekarski.com

- Nie jest sztuką stworzenie ładnego wizualnie ale niepraktycznego portalu. Sztuką jest zaprojektowanie serwisu, który będzie dla użytkowników przyjazny, dostarczy im w sposób szybki dokładnie tych treści, których w danym momencie szukają. Na tym skupił się mały, zaledwie siedmioosobowy zespół odpowiedzialny za relaunch portalu aptekarski.com. I to właśnie kompetentny i decyzyjny zespół stanowił klucz do błyskawicznej i przede wszystkim skutecznej zmiany portalu aptekarski.com. Nie tylko zwiększyła się liczba odsłon czy liczba unikalnych użytkowników portalu. Zwiększyliśmy liczbę wejść bezpośrednich na stronę, a to pokazuje, że osiągnęliśmy kluczowy cel – stworzyliśmy miejsce w sieci przyjazne farmaceutom – wyjaśnia Małgorzata Skorwider, Prezes Zarządu agencji marketingu farmaceutycznego NEKK.

Projektowanie portalu branżowego z punktu widzenia redaktorów treści

Z perspektywy redaktorów portalu aptekarski.com kluczowa była możliwość samodzielnego zarządzania zawartością i wyglądem (modułowa konstrukcja CMS), a także rozbudowa strony o nowe kategorie, moduły i podstrony typu „landing page” czy „one page”. Podczas przebudowy portalu zastosowano rozwiązanie oparte o framework Symphony/Sonata, które daje redaktorom szeroki zakres samodzielnego i w pełni elastycznego zarządzania widokiem portalu oraz możliwość dodawania elementów na poszczególnych podstronach (video, social media feed, podcasty itp.).

- Tak samo, jak ważna była dla nas przyjazność portalu dla użytkowników, istotnym było by sprawnie zarządzać nim od tzw. kuchni. Nowy portal Aptekarski.com daje redaktorom możliwość swobodnego kreowania strony głównej oraz wszystkich sekcji w tym nadawania im wyższej rangi, zmiany zawartości, tworzenia nowych sekcji na podstawie artykułów przypisanych do wybranej kategorii lub oznaczonych wybranym tagiem. Wdrożone zmiany pozwolą redaktorom samodzielnie rozwijać portal, a w razie konieczności architektura portalu pozwali na szybką implementację nowych rozwiązań – tłumaczy Robert Trawicki, Kierownik Współpracy z Klientami agencji pharmamarketingowej NEKK. - Warto dodać, że udało nam się osiągnąć jeszcze jeden cel, który jest kluczowy dla użytkowników – czas wczytywania strony. Skróciliśmy go z 5,4 s. do 2,7 s., co oznacza poprawę efektywności o 100 proc. Aptekarski.com spełnia obecnie rygorystyczne wymagania „page speed” - jest najszybciej działającym serwisem w Grupie NEUCA i prawdopodobnie również najszybszym w całej branży pharma – podsumowuje.

Aptekarski.com

Internetowa strona papierowego „Magazynu Aptekarskiego” oferująca użytkownikom wszystko to, czego papier dziś nie może zaoferować. Portal skierowany jest do farmaceutów. Dostarcza informacji branżowych, od newsów po publicystykę, informuje o narzędziach wspierających aptekarzy i właścicieli aptek, dostarcza im wiedzę i narzędzia. To także miejsce w sieci, w którym sami farmaceuci prowadzą swoje mikroblogi, miejsce wymiany opinii i doświadczeń.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764