logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Apteo i Nekk uczą pierwszej pomocy

  PR 10.11.2022, przeczytano 225 razy
ilustracjastrzałka

Według Europejskiej Rady Resuscytacji, gdyby więcej ludzi potrafiło udzielać pierwszej pomocy w przypadku nagłego zatrzymania krążenia, ponad 100 tys. osób rocznie mogłoby żyć. Marka APTEO, wraz z agencją pharmamarketingową NEKK oraz ratownikiem medycznym Jankiem Świtałą postanowiła zwrócić uwagę na ten problem prowadząc szereg działań edukacyjnych, m.in. pokazując niezwykłe widowisko świetlno-muzyczne „Przeżyj to”, przedstawione podczas festiwalu Bella Skyway w Toruniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/apteo-i-nekk-ucza-pierwszej-pomocy,397920,artykul.html

W ramach kampanii marka APTEO wraz z agencją NEKK podczas corocznej toruńskiej imprezy Walkathon prowadziła akcję edukacyjną, której celem była nauka udzielania pierwszej pomocy. Janek Świtała, ratownik medyczny i czołowy polski influencer zajmujący się edukacją w zakresie ratowania życia zademonstrował, jak prawidłowo prowadzić resuscytację krążeniowo-oddechową na fantomach. Chętni mogli aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.

Celem akcji było dotarcie do pokolenia Z, czyli osób, które przyszły na świat po 1995 roku. Urodziły się one w świecie, w którym cyfryzacja jest codziennością. Spędzają online więcej czasu niż inne pokolenia. Nie obawiają się innowacji. Cenią sobie wysoką jakość oraz marki angażujące się w kwestie społeczne czy środowiskowe. Uwielbiają media społecznościowe, a ich uwaga skupia się na platformach, na których rządzi wideo.

ilustracjastrzałka

- Problem braku wiedzy w zakresie udzielania pierwszej pomocy jest ogromny. By dotrzeć do młodzieży postanowiliśmy skorzystać z kanałów, które są dla niej naturalne: mediów społecznościowych. Janek wspierał naszą akcję na Instagramie poprzez zamieszczenie trzech filmów instruktażowych, które mówią o tym, jak zachować się, gdy ktoś traci przytomność, krztusi się i przechodzi udar. Filmy są dostępne pod kodami QR na wizytówkach oraz na Instagramie. Pokolenie Z kocha content wideo. By dotrzeć do młodych ludzi musimy zadbać o autentyczność przekazu, a to zapewnił nam Janek Świtała, jeden z najpopularniejszych polskich ratowników medycznych – tłumaczy Anna Gruchała-Woźnicka, Dyrektor ds. Strategii NEKK.

Janek dla farmaceutów

Drugą grupą docelową akcji NEKK i marki APTEO byli farmaceuci. Dla aptek uczestniczących w programie Partner+ agencja przygotowała stoisko, gdzie prezentowano gabloty z produktami opatrunkowymi APTEO oraz idealną apteczkę. Podczas Gali Farmaceuty, jednego z najważniejszych branżowych wydarzeń, pojawił się Janek Świtała, który demonstrował zasady udzielania pierwszej pomocy.

ilustracjastrzałka

Pierwsza pomoc – dlaczego jest tak ważna?

Ideą przewodnią akcji było pokazanie, jak ważna jest umiejętność udzielania pierwszej pomocy osobie, której serce nagle przestało bić. Samo widowisko świetlne zostało zainspirowane przeżyciami ratownika medycznego Janka Światły, który od lat zaraża swoją pasją użytkowników mediów społecznościowych szerząc wiedzę na temat pierwszej pomocy.

- W mojej pracy bardzo często stykam się z problemem nieudzielenia pierwszej pomocy osobie poszkodowanej. Niestety ludziom brak wiedzy, umiejętności i odwagi. System edukacji w tym zakresie nie spełnia oczekiwań. Gdyby więcej osób potrafiło prawidłowo wykonać resuscytację mielibyśmy zdecydowanie mniejszą liczbę zgonów. Od lat staram się zwracać uwagę właśnie na edukowanie. Pomagają mi w tym media społecznościowe oraz takie marki jak APTEO, czy NEKK, które widzą potrzebę angażowania się w projekty społecznie ważne. Takie właśnie jak widowisko „Przeżyj to” na tegorocznym festiwalu Bella Skyway w Toruniu oraz kampania edukacyjna podczas Walkhatonu i Gali Farmaceutów – powiedział Janek Świtała, ratownik medyczny, znany szerzej na Instagramie jako „Yanek43”.

ilustracjastrzałka

Mapping z biciem serca w tle

Mapping marki APTEO i NEKK to artystyczne widowisko łączące światło i dźwięk. Widz podąża za wiązką światła, która znajduje się w tajemniczym tunelu. Obraz inspirowany jest układem krwionośnym. Wiązka światła poruszając się w wyraźny rytm elektronicznej muzyki dociera do najgłębszych zakątków ciała. W tej artystycznej interpretacji widzowie podążają za światłem, aby docierać do najgłębszych zakątków ciała, doświadczać dźwięków zwizualizowanych w abstrakcyjnej formie.

- Razem z marką APTEO, Jankiem Świtałą, a także pracownią Architektoniczną KGA Architekci chcieliśmy stworzyć widowisko, które nie tylko nawiąże bezpośrednio do bicia serca, ale także poruszy widzów festiwalu Bella Skyway i skłoni ich do uzyskania wiedzy na temat udzielania pierwszej pomocy w przypadku zatrzymania krążenia – tłumaczy Małgorzata Bartoszyńska copywriter NEKK. - Kluczowe znaczenie ma muzyka, która powstała specjalnie na potrzeby tego projektu. Jest to mix muzyki elektronicznej i klasycznej, ale przede wszystkim – dźwięków bicia serca w różnych stadiach – dodaje.

Tylko 6 procent szans

Badania mówią, że w przypadku wystąpienia nagłego zatrzymania krążenia w miejscu oddalonym od szpitala i braku profesjonalnej pomocy medycznej przeżywalność wynosi zaledwie 6 procent.

- Jeśli zasady pierwszej pomocy będą powszechnie znane, mówiąc kolokwialnie „wejdą nam w krew” ta liczba na pewno się zmieni. Chcielibyśmy tym unikatowym widowiskiem zmotywować widzów do nauki pierwszej pomocy, a także przy okazji przejrzenia zawartości domowych apteczek - mówi Anna Gruchała-Woźnicka, Dyrektor ds. Strategii NEKK. - Szacuje się, że każdego roku następuje w Europie 350 tys. pozaszpitalnych zgonów sercowych. To daje aż 1 tys. zgonów dziennie. Dla porównania dodam, że w wypadkach samochodowych na naszym kontynencie ginie rocznie 28 tys. osób. Skala jest zatem ponad dziesięciokrotnie większa. Wiedząc o tym pomyślmy, jak dużo środków jest przeznaczanych na zwiększanie bezpieczeństwa na drogach, a jak mało na edukację w zakresie resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Misją tego projektu było edukować Polaków w tym zakresie i bardzo cieszymy się, że wspiera nas w tym taka osobowość jak Janek Świtała – dodała.

Cztery proste zasady od APTEO

Każdego dnia w Europie z powodu nagłego zatrzymania krążenia umiera tyle osób, ile wypełniłoby dwa największe pasażerskie samoloty świata. Możemy wspólnie to zmienić, gdy zapamiętamy proste i przejrzyste zasady udzielania pierwszej pomocy, które opierają się na czterech ogniwach:

  1. wczesne rozpoznanie i wezwanie pomocy – pamiętaj w pierwszej kolejności wezwij karetkę
  2. wczesne rozpoczęcie resuscytacji krążeniowo-oddechowej – ogólną zasadą przeprowadzania RKO u osoby dorosłej jest schemat rozpoczynający się od 30 uciśnięć klatki piersiowej i zrobieniu 2 wdechów
  3. wczesne rozpoczęcie defibrylacji – jeśli jest taka potrzeba
  4. wdrożenie czynności ALS i opieka poresuscytacyjna – zadanie dla profesjonalistów

To oznacza, że aż trzy z czterech etapów pomocy są zależne od nas, zwykłych ludzi, przechodniów, którzy muszą działać, zanim przyjedzie karetka. Powstały specjalnie profile na FB i Instagramie „Przeżyj to”, gdzie każdy może sprawdzić, jak efektywnie udzielać pierwszej pomocy medycznej.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Haribo zaprasza do udziału w konkursie „Design by Haribo”
Marka HARIBO przygotowała dla swoich wielbicieli niezwykły konkurs z unikalną kolekcją design by HARIBO! Do wygrania jest specjalnie na tę okazję zaprojektowana, niezwykle atrakcyjna kolekcja ubrań i akcesoriów HARIBO oraz nagroda główna – laptop z wyjątkowym etui.
Aleksandra Siewierska awansowała na stanowisko Head of Client’s Operations w agencji K2 Create
Aleksandra Siwierska awansowała w ramach struktury K2 Create na stanowisko Head of Client’s Operations, a do zakresu jej nowych obowiązków należy zarządzanie 10-osobowym zespołem dedykowanym do działań dla platformy Netflix w obszarze komunikacji marki w mediach społecznościowych (obsługa klienta, zarządzanie projektami, strategia, kreacja). Aleksandra Siewierska...
Merservice zadba o widoczność farb i produktów Śnieżka w sieciach PSB i Bricomarche
Spółka MerService, specjalizująca się we wsparciu sprzedaży, świadczy usługi merchandisigowe produktów opatrzonych znakiem towarowym Śnieżka Trade of Colours w wybranych punktach sprzedaży.
Praca managera influencera: IMOK Future of Skills #4
Jak wygląda świat influencer marketingu od kuchni i czym zajmuje się manager influencera? Na te pytania znajdziesz odpowiedź podczas IMOK Future of Skills #4 -Influencer marketing - trendy, wyzwania i specyfika pracy managera influencera. Dowiesz się, jak współpracować z twórcami internetowymi, czym zajmuje się manager influencera i dlaczego warto nim zostać?
Należące do grupy marketingowej Good One agencje Good One PR, Social Lama oraz SeoFly poprowadzą kompleksową obsługę komunikacyjną platformy Getaway, pełniącej funkcję inteligentnego kreatora podróży “szytych na miarę”. Zakres współpracy obejmuje PR korporacyjny i produktowy, działania w mediach społecznościowych, a także realizację kampanii SEO i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764