logo
WIADOMOŚCI

AR : Projektor zamieni powierzchnię w dotykowy ekran i rozpozna gesty

Mateusz Zawiślak  PR 16.04.2018, przeczytano 276 razy
ilustracjastrzałka

Rozszerzona rzeczywistość bardzo prężnie wchodzi do świata nowych technologii. Technologia AR pozwala na połączenie świata realnego z wirtualną rzeczywistością oraz pełną kontrolę nad nim. Prezentowane są coraz bardziej zaawansowane urządzenia AR. Nowe gogle North Star nie tylko wyświetlają obraz w rozszerzonej rzeczywistości, lecz także rozpoznają gesty dłoni. Zaprojektowane specjalnie do obsługi dronów okulary Moverio pozwalają oglądać na żywo obraz z drona. Inteligentny projektor Xperia Touch zamienia natomiast ścianę w ekran dotykowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ar-:-projektor-zamieni-powierzchnie-w-dotykowy-ekran-i-rozpozna-gesty,36162,artykul.html

Technologia rozszerzonej rzeczywistości rozwija się w wysokim tempie. Coraz więcej producentów jest zainteresowanych jej rozwijaniem, a na rynek trafiają coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia. Jedną z podstawowych zalet rozszerzonej rzeczywistości jest możliwość wykorzystania własnych rąk jako kontrolera. Umożliwia to technologia śledzenia ruchów dłoni.

Firma Magic Leap pracuje nad projektem North Star. To okulary do rozszerzonej rzeczywistości, które mają kosztować tylko ok. 350 zł, a które wyróżniać się mają właśnie technologią rozpoznawania gestów dłoni. Korzystanie z platformy dzięki temu ma jeszcze bardziej przypominać rzeczywistość. Jak na razie gotowy jest prototyp urządzenia, a firma zamierza udostępnić kod źródłowy swojej technologii.

Technologią rozpoznawania gestów interesuje się również Sony. Projektor Xperia Touch nie tylko wyświetla obraz na ścianie, który możemy kontrolować za pomocą dotyku, lecz także rozpoznaje gesty dłoni.

– Xperia Touch to bardzo inteligentny projektor mający interfejs, który pozwala nie tylko na oglądanie wideo, lecz także kontrolowanie gestami poziomu głośności, przewijanie do przodu i do tyłu wyłącznie za pomocą ruchów rąk – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Diana Hernandez z Sony Mobile Communications.

Urządzenie Xperia Touch przekształci dowolną powierzchnię w interaktywny ekran dotykowy o przekątnej nawet 80 cali. Za pomocą urządzenia możemy wyświetlać prezentacje oraz filmy, a nawet grać w gry czy prowadzić wideokonferencje. Jego zastosowań jest jednak znacznie więcej.

– Możemy np. przeprowadzać wideokonferencje, grać w gry czy grać na wirtualnym pianinie. Powiedzmy, że chcesz się nauczyć grać na pianinie. Bierzesz więc lekcję, a następnie możesz powtórzyć ją na wirtualnej klawiaturze. Xperia Touch to również produkt biznesowy, oferujemy go już w niektórych sieciach hotelowych w Niemczech, pracujemy również z Mercedesem, by za pomocą tego projektora można było pokazywać video w jego salonach –
przekonuje Diana Hernandez.

Inteligentne projektory wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość są dostępne na rynku już od kilku lat. W 2015 roku firma ZTE wprowadziła do sprzedaży model Spiro 2 z łącznością WiFi i pięciocalowym, dotykowym wyświetlaczem. Natomiast w 2016 roku, dzięki kampanii w serwisie crowdfundingowym Indiegogo, powstało pracujące pod kontrolą Androida urządzenie Lazertouch, które potrafi wyświetlić dotykowy obraz w rozdzielczości 1280 x 720 pikseli.

Analitycy firmy IDC szacują, że sprzedaż urządzeń AR w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrośnie o około 30 proc.

Źródło: Newseria Innowacje, Sony Mobile Communications

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Które marki osiągnęły największe wzrosty znajomości podczas MŚ 2018?
Agencja mediowa Starcom, na zakończenie piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, zbadała znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją w piłce nożnej. W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty, w stosunku do badania przed mistrzostwami, osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos. Odsetek osób,...
Portfolio 38PR & Content Communication powiększyło się o kolejną markę wnętrzarską – KAPPALA. To producent umywalek z kompozytu, które charakteryzuje idealnie gładka powierzchnia, perfekcyjnie cienkie krawędzie, wysoki połysk i nowoczesny design. Choć marka obecna jest na rynku od 2 lat, do tej pory nie podejmowała działań komunikacyjnych. Od...
Influencertool: Analiza i prowadzenie działań z liderami opinii
Influencer marketing to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Milionowe zasięgi w połączeniu z osobistą relacją i siłą rekomendacji sprawiają, że trudno dziś wyobrazić sobie markę czy kampanię reklamową nieuwzględniającą tego kanału komunikacji.
Reklama w radiu czy w telewizji? Atrakcyjna witryna sklepowa czy plakaty z nową ofertą? Co tak naprawdę wzbudza zainteresowanie klientów? Jak pokazuje badanie „Polacy w świecie wina”, klientów przyciąga wino! Konsumenci cenią łatwość dostępu do zakupu tego trunku, dlatego już ponad ¼ Polaków kupuje wino w małym sklepie osiedlowym.
Kampania ING: Życie lubi zaskakiwać, zwłaszcza przed pierwszym
ING Bank Śląski promuje nową ofertę, która daje dostęp do pieniędzy na 15 dni przed wpływem pensji na konto. „Pensja na już” dostępna jest dla klientów indywidualnych.
 
sobota 21.07.2018, 149 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone