logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

AR : Projektor zamieni powierzchnię w dotykowy ekran i rozpozna gesty

  PR 16.04.2018, przeczytano 786 razy
ilustracjastrzałka

Rozszerzona rzeczywistość bardzo prężnie wchodzi do świata nowych technologii. Technologia AR pozwala na połączenie świata realnego z wirtualną rzeczywistością oraz pełną kontrolę nad nim. Prezentowane są coraz bardziej zaawansowane urządzenia AR. Nowe gogle North Star nie tylko wyświetlają obraz w rozszerzonej rzeczywistości, lecz także rozpoznają gesty dłoni. Zaprojektowane specjalnie do obsługi dronów okulary Moverio pozwalają oglądać na żywo obraz z drona. Inteligentny projektor Xperia Touch zamienia natomiast ścianę w ekran dotykowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ar-%3A-projektor-zamieni-powierzchnie-w-dotykowy-ekran-i-rozpozna-gesty,36162,artykul.html

Technologia rozszerzonej rzeczywistości rozwija się w wysokim tempie. Coraz więcej producentów jest zainteresowanych jej rozwijaniem, a na rynek trafiają coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia. Jedną z podstawowych zalet rozszerzonej rzeczywistości jest możliwość wykorzystania własnych rąk jako kontrolera. Umożliwia to technologia śledzenia ruchów dłoni.

Firma Magic Leap pracuje nad projektem North Star. To okulary do rozszerzonej rzeczywistości, które mają kosztować tylko ok. 350 zł, a które wyróżniać się mają właśnie technologią rozpoznawania gestów dłoni. Korzystanie z platformy dzięki temu ma jeszcze bardziej przypominać rzeczywistość. Jak na razie gotowy jest prototyp urządzenia, a firma zamierza udostępnić kod źródłowy swojej technologii.

Technologią rozpoznawania gestów interesuje się również Sony. Projektor Xperia Touch nie tylko wyświetla obraz na ścianie, który możemy kontrolować za pomocą dotyku, lecz także rozpoznaje gesty dłoni.

– Xperia Touch to bardzo inteligentny projektor mający interfejs, który pozwala nie tylko na oglądanie wideo, lecz także kontrolowanie gestami poziomu głośności, przewijanie do przodu i do tyłu wyłącznie za pomocą ruchów rąk – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Diana Hernandez z Sony Mobile Communications.

Urządzenie Xperia Touch przekształci dowolną powierzchnię w interaktywny ekran dotykowy o przekątnej nawet 80 cali. Za pomocą urządzenia możemy wyświetlać prezentacje oraz filmy, a nawet grać w gry czy prowadzić wideokonferencje. Jego zastosowań jest jednak znacznie więcej.

– Możemy np. przeprowadzać wideokonferencje, grać w gry czy grać na wirtualnym pianinie. Powiedzmy, że chcesz się nauczyć grać na pianinie. Bierzesz więc lekcję, a następnie możesz powtórzyć ją na wirtualnej klawiaturze. Xperia Touch to również produkt biznesowy, oferujemy go już w niektórych sieciach hotelowych w Niemczech, pracujemy również z Mercedesem, by za pomocą tego projektora można było pokazywać video w jego salonach –
przekonuje Diana Hernandez.

Inteligentne projektory wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość są dostępne na rynku już od kilku lat. W 2015 roku firma ZTE wprowadziła do sprzedaży model Spiro 2 z łącznością WiFi i pięciocalowym, dotykowym wyświetlaczem. Natomiast w 2016 roku, dzięki kampanii w serwisie crowdfundingowym Indiegogo, powstało pracujące pod kontrolą Androida urządzenie Lazertouch, które potrafi wyświetlić dotykowy obraz w rozdzielczości 1280 x 720 pikseli.

Analitycy firmy IDC szacują, że sprzedaż urządzeń AR w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrośnie o około 30 proc.

Źródło: Newseria Innowacje, Sony Mobile Communications

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764