logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Aranżacja przestrzeni biurowych: W pogoni za trendem czy potrzebą?

  PR 02.11.2017, przeczytano 2767 razy
ilustracjastrzałka

Wiele mówi się o tym, że biuro to narzędzie HRowe - ma ogromny wpływ na budowanie wizerunku pracodawców, a dla kandydatów bywa ważnym czynnikiem wyboru przyszłego miejsca pracy. Barwne, kreatywne przestrzenie stworzone przez zachodnie korporacje postrzegane są jako wzór idealnego, nowoczesnego biura. Czy hamaki, palmy i kolorowe pufy to naprawdę marzenie każdego pracownika? Coraz częściej, podczas aranżacji przestrzeni biurowych, firmy oddają głos swoim zespołom. Według ekspertów Forbis Group projekty powstałe w wyniku takiej współpracy często przełamują te stereotypy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aranzacja-przestrzeni-biurowych%3A-w-pogoni-za-trendem-czy-potrzeba,34340,artykul.html

Biuro idealne

Wjeżdżasz na 12 piętro najnowocześniejszego wieżowca w stolicy. Stąpając po miękkiej wykładzinie wchodzisz do kolorowej kuchni urządzonej w nowoczesnym, skandynawskim stylu. Na stole świeże owoce piętrzą się w plastikowych koszach. Po przygotowaniu gorącej latte, zmierzasz do biurka znajdującego się w przestronnym openspace. Przy którym dziś usiądziesz? Masz prawo wyboru, ponieważ żadne nie jest przypisane dla Ciebie. Po drodze mijasz kolorowe pufy ustawione w nieładzie, pokój rozrywki ze stanowiskami do gry na PlayStation i dużą salę konferencyjną z przeszklonymi ścianami, po brzegi uzbrojoną w nowe technologie. Dla jednego to opis wymarzonego miejsca pracy, dla drugiego przytłaczająca korporacyjna wizja. Czy istnieje recepta na biuro idealne?

ilustracjastrzałka

Biuro na miarę potrzeb

Kluczem do stworzenia biura idealnego nie jest wierne odwzorowywanie stereotypowych wizji, a wysłuchanie potrzeb pracowników i przeanalizowanie wymagań firmy. Tworząc koncepty biur pozwalamy wypowiedzieć się zatrudnionym, zapoznajemy się z planami zarządu. Jest to jedyny sposób na stworzenie w pełni komfortowego biura, które będzie spełniało wymagania firmy związane z jej indywidualnym charakterem oraz specyfiką branży, w jakiej działa - zaznacza Anna Sulima-Gillow, kierownik Działu Projektowego Forbis Group.

Projekty biur coraz częściej opracowywane są w bezpośredniej współpracy z działami HR danych firm, które konsultują się wcześniej z pracownikami. Pomocne mogą okazać się ankiety, wewnętrzne badania focusowe i indywidualne wywiady, z tymi, dla których biuro stanie się niejako drugim domem. W ten sposób projektanci mają szansę poznać codzienne zwyczaje pracowników, ich upodobania, wyobrażenia w stosunku do przestrzeni, w której funkcjonują. Zarząd powinien natomiast nakreślić w jakim kierunku i tempie firma ma się rozwijać.

Dialog i dokładny wywiad jest kluczem do stworzenia biura na miarę potrzeb. Tylko w taki sposób unikniemy niepotrzebnych wydatków i piętrzących się rachunków - mówi Anna Sulima-Gillow – Wygląd danego biura powinien zależeć od specyfiki danej firmy i rodzaju pracy w niej wykonywanej, a także od tego, kim są ludzie tworzący załogę.

ilustracjastrzałka

Czy to wszystko jest Ci potrzebne?

Okazuje się, że ślepe podążanie za zachodnimi, korporacyjnymi trendami ma swoje ciemne strony. Opisane na wstępie biuro sprawdzi się, ale nie w przypadku każdej branży i każdej organizacji. Zdjęcia aranżacji nowoczesnych wnętrz siedziby Google, może i zachwycają, ale warto zastanowić się czy Twoja firma naprawdę funkcjonuje jak jedno z największych amerykańskich przedsiębiorstw. Bezrefleksyjne powielanie wzorców biur najnowocześniejszych korporacji może okazać się nietrafiona inwestycją.

Gdy pracownicy danej firmy często bywają na spotkaniach poza miastem, biuro w centrum wcale nie jest ich marzeniem, openspace bywa utrapieniem, kiedy praca opiera się na częstych rozmowach, a PlayStation nikt nigdy nie włączy, ponieważ czas i dynamika pracy na to nie pozwalają. Futurystyczna, przeszklona sala konferencyjna nie zawsze zapewnia odpowiedni komfort, a elektroniczny system jej rezerwacji w mniejszym zespole okazuje się zbędny – mówi ekspert Forbis Group. Nowoczesne rozwiązania biurowe ułatwią pracę tylko pod warunkiem, że zostaną odpowiednio zastosowane i starannie dobrane.

Źródło: Forbis Group

Dodatkowe informacje:

Forbis Group jest firmą projektowo – wykonawczą, która powstała z pasji do dobrego designu. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku wprowadziła model współpracy, polegający na holistycznym podejściu do procesu adaptacji przestrzeni komercyjnych. Obecnie Forbis Group jest jednym z wiodących, krajowych dostawców usług fit – out dla branży Retail, Office i HoReCa. Od 2017 roku przynależy do grupy kapitałowej Paged. Konsolidacja kompetencji Forbis Group z doświadczeniem w produkcji mebli oraz zasobami Paged S.A wznosi świadczone usługi na jeszcze wyższy poziom.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764