logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Aranżacje przestrzeni komercyjnych i biurowych: Trendy 2019

  PR 23.01.2019, przeczytano 590 razy
ilustracjastrzałka

Przed nami nowy rok a z nim nowe wnętrzarskie wyzwania. Jak będą wyglądały siedziby firm przy stale wzrastającym trendzie inwestowania w miejsce pracy? Jak będą projektowane biura w Nowym Roku? Jakie trendy opanują rynek przestrzeni komercyjnych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/aranzacje-przestrzeni-komercyjnych-i-biurowych%3A-trendy-2019,380907,artykul.html

- Jak pokazały ubiegłe lata marki są coraz bardziej świadome tego, że miejsce pracy, jego organizacja, aranżacja i wyposażenie ma znaczenie dla współczesnego pracownika. Dlatego tak ważne jest nie tylko dopasowanie biura do wymogów firmy, ale przede wszystkim do preferencji jej pracowników i ich stylu pracy. Współczesne biuro, zamiast być miejscem, gdzie ludzie przychodzą z przymusu, stało się miejscem, które sami wybierają, aby do niego przychodzić.- mówi Piotr Semla COO Pixers Business.

Widać zatem, iż pracodawcy chętniej inwestują obecnie w przestrzeń, która z jednej strony poprawi komfort pracy, a z drugiej zapewni również potrzebną dawkę relaksu pomiędzy zadaniami. Pierwszymi sposobami na to były porządne ekspresy do kawy, potem specjalne chillout roomy, a w nich sprzęt typu stołu bilardowego, piłkarzyków czy konsoli do gier. A co będzie królować w przestrzeniach biurowych w 2019 roku?

ilustracjastrzałka

Zieleń, zieleń i jeszcze więcej zieleni

Wiadomo nie od dziś, że zielony kolor relaksuje. Przetestowano już wszystkie metody na jego użycie w przestrzeni biurowej - od farb na ścianie we wszystkich odcieniach po paprotki w gabinetach szefów. Teraz chcemy więcej! Rośliny jak najbardziej, ale te na dużą skalę, jak imponujące fikusy giganty czy modna dama na salonach - monstera. A zielone ściany? Tak, ale z roślin.

ilustracjastrzałka

- Ogrody wertykalne oraz panele z mchu to nie tylko piękna dekoracja! Żywe rośliny zapewniają nam potężną dawkę tlenu, koją zmęczone oczy i nadają niepowtarzalny efekt wizualny. Mech, dzięki swojej bezobsługowej formie, świetnie sprawdzi się w zabieganym świecie biurowym. Wygłusza, jest trudnopalny, a dodatkowo pochłania część wilgoci i zanieczyszczeń. - opowiada Ewa Marchewka z Pixers Business.

Rośliny można wykorzystywać również w niecodzienny sposób, np. dzięki swojej elastycznej formie mogą one przybrać kształt logotypu firmy, co pozytywnie wpłynie na odbiór zewnętrzny organizacji.

ilustracjastrzałka

Eko i zero waste

Nurt ekologiczny i zero waste, czyli bez odpadów, zawładnął nie tylko branżą kulinarną. Bliskość natury będzie nam towarzyszyć również w przestrzeniach komercyjnych. W modzie są naturalne materiały, takie jak drewno, kamień czy wspomniane już rośliny zielone. Ciekawym trendem, często wpisującym się w strategię CSR danej firmy, jest korzystanie z materiałów biodegradowalnych czy dawanie meblom drugiego życia. Niektóre marki mogą pochwalić się podejściem zero waste, np. poprzez oferowanie sprzedaży na wymiar i on demand, czyli na zamówienie.

- W Pixers Business stosujemy ekologiczne materiały a nasza polityka zakłada realizację zamówień wyłącznie na wymiar - nie stosujemy polityki “tapety z rolki”. - tłumaczy Małgorzata Linkiewicz, Project Manager Pixers Business - Tym samym odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku, ale nie kreujemy zbędnych odpadów i rezerw towaru, które będą zalegać niewykorzystane w magazynie. Dodatkowo nasza oferta obejmuje żywe zielone ściany, które staramy się rekomendować Klientom, co również wpisuje się w naszą politykę eko.

W 2019 r. zauważymy więc na pewno większą skłonność do naturalnego wykończenia, a zarazem zwrot ku dostawcom zapewniającym ekologiczne standardy i często lokalnego pochodzenia.

Przestrzeń bez echa

W ostatnich latach siedziby firm przeszły mocny odwrót od małych gabinetów na rzecz dużych pomieszczeń typu open space. Po tych doświadczeniach wiemy już jednak, jakie niosą one ze sobą niedogodności, dlatego możemy obserwować trend ograniczania tego typu przestrzeni. Nie wróżymy powrotu do indywidualnych pokoi, lecz zauważamy zwiększoną popularność paneli akustycznych i ścianek dzielących i wygłuszających. Takie elementy mogą również w ciekawy sposób wyróżnić biuro i nadać mu indywidualny charakter. Dodatkowo panele mogą być stworzone z modnych obecnie materiałów, np. z naturalnej wełny.

ilustracjastrzałka

W poszukiwaniu naturalnego światła

W przestrzeniach biurowych, w których spędzamy większą część dnia, brakuje często naturalnego światła, szczególnie w miesiącach zimowych. Czasem nie ma na to dobrego rozwiązania, ale z pewnością nie pomagają dodatkowe ściany i zabudowa wewnętrzna pomieszczeń, dlatego popularne stają się wielkoformatowe przeszklenia, pomieszczenia typu aquarium. Jednak nawet takie przestrzenie potrzebują odrobiny prywatności. Tu sprawdzają się tzw. szronienia. To z kolei następna możliwość na ciekawą personalizację wnętrza i tę metodę będziemy spotykać coraz częściej. Przede wszystkim dlatego, że jest łatwa w realizacji i efektowna.

ilustracjastrzałka

Minimalizm w formie, maksymalizm w treści

W formie przestrzeni komercyjnych w 2019 r. królować będzie minimalizm - nurty zero waste, eko, natura.

- Dla nas projektantów to ciekawe wyzwanie. Będziemy mogli zaszaleć w treści, używać naszej wyobraźni bez dotychczasowych barier. - mówi Paweł  Łukasiewicz, Creative Team Manager Pixer Business.

Co to oznacza? Odważne kolory i wielkoformatowe wzory. Zgodnie z trendem biophilic, czyli uwielbienia przyrody, mogą być to formy roślinne - wielkie kwiaty w intensywnych barwach czy motywy urban jungle w niecodziennej odsłonie. Chętnie wykorzystywanym motywem będą również nawiązania do makrokosmosu - odsłony natury niewidocznej gołym okiem. Tajemnicze struktury i formacje niczym spod mikroskopu robią niesamowite wrażenie zastosowane np. na fototapecie. Dodatkowo ich neutralne, a jednocześnie naturalne pochodzenie dobrze sprawdzi się w przestrzeniach biurowych.

Jeśli zastanawiacie się, jakie trendy będą rządzić w biurach w 2019, zwróćcie swoją uwagę w stronę natury, a zobaczycie wiele motywów, które pojawią się w przestrzeniach komercyjnych. Ściany ubrane w żywą roślinność lub tę w zmaksymalizowanym, drukowanym wydaniu. Przeszklenia i panele akustyczne zastosowane ku czci naturalnego światła i spokoju pozwalającego na koncentrację. A wszystko to z wykorzystaniem ekologicznych materiałów i w zgodzie z nurtem zero waste.

ilustracjastrzałka

Źródło: Pixers Business

www.pixers.biz

Dodatkowe informacje:

Do informacji wykorzystano zdjęcia i aranżacje Pixers Business oraz partnerów firmy Wertykalni (wertykalni.pl), zajmującej się aranżacją zieleni we wnętrzach oraz FURNIKO (furniko.pl) posiadającej w ofercie produkty akustyczne.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764