logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Archiday: Spotkanie branżowe dla architektów i projektantów wnętrz

  PR 22.05.2016, przeczytano 961 razy
ilustracjastrzałka

Duży zastrzyk wiedzy merytorycznej i praktycznej, szkolenia, konsultacje, interakcja z produktem, to wszystko jednego dnia, w jednym miejscu –tak w kilku słowach można określić archiDAY Wiosna 2016 – wydarzenie dla architektów i projektantów wnętrz, które miało miejsce 21 kwietnia 2016 r. w przestrzeni kreatywnej Babka w Warszawie. Organizatorem i pomysłodawcą była Grupa Domideco.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/archiday%3A-spotkanie-branzowe-dla-architektow-i-projektantow-wnetrz,28645,artykul.html

Pierwsze spotkanie z cyklu archiDAY to wydarzenie bez precedensu. Nie da się bowiem porównać go do innej takiej imprezy, chociażby ze względu na różnorodność treści merytorycznych i mnogość form przekazu. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń, nabycia nowych umiejętności czy nawiązania kontaktów. Podczas wydarzenia miały miejsce różne warsztaty, konsultacje, prezentacje firm, porady prawne oraz pokazy i metamorfozy na żywo.

Goście archiDAY, zawodowo związani z branżą architektoniczną i projektowaniem, mieli niepowtarzalną okazję uczestniczyć między innymi w wykładach w ramach Akademii Kompetencji Architekta, transmitowanych na żywo wywiadach z projektantami oraz przedstawicielami znanych marek, warsztatach z projektowania parametrycznego, warsztatach z projektowania wnętrza jachtu czy warsztatach ze stylizacji i fotografii wnętrz.

Wydarzenie to było także okazją do obcowania ze sztuką na żywo (malarstwo Krzysztofa Jarockiego i liveact airbrushing w wykonaniu Bartka „MrPainOne” Bujanowskiego), spotkaniem z markami przyjaznymi architektom oraz doskonałym polskim i światowym designem. Architekci mieli okazję odbyć bezpłatne konsultacje prawne dzięki Kancelarii Porębski i Wspólnicy, jak również uczestniczyć w konsultacjach dot. powstającej polisy ubezpieczeniowej dla architektów i projektantów przygotowywanej przez Rożek Brokers Group.

ArchiDAY poprowadziła Ewa Mierzejewska - dziennikarka prasowa i telewizyjna, ekspert w dziedzinie designu i urządzania wnętrz. Partnerem głównym wydarzenia był Microsoft.

Akademia Kompetencji Architekta

Część merytoryczna i edukacyjna powstała z myślą o architektach i projektantach, którzy chcą poszerzać swoje umiejętności, kompetencje czy podnosić kwalifikacje. Podczas archiDAY poruszane były m.in. tematy z zakresu prawa (np. odpowiedzialność architekta, prawa autorskie), finansów, wizerunku, pozyskiwania nowych klientów, nowych technologii czy projektowania. Po wykładach była możliwość rozmowy z prelegentami i uczestnictwo w konsultacjach. Dr Krystyna Łuczak Surówka podzieliła się z gośćmi niemal gorącymi wrażeniami z mediolańskich targów Salon Del Mobile. Partnerem merytorycznym Akademii Kompetencji Architekta była platforma edukacyjna Archistarter.

Projektowanie wnętrza jachtu

Organizatorzy, przy współpracy z biurem projektowym Kaniewski Design i stocznią Delphia Yachts zorganizowali warsztaty projektowe, w których motywem przewodnim był projekt wnętrza ekskluzywnego jachtu. Wybrana grupa projektantów pod okiem specjalistów przez cały dzień uczestniczyła we wszystkich etapach procesu projektowego – od idei i założeń poprzez modelowanie i przygotowanie do produkcji. Uczestnicy warsztatów pracowali na najnowszych urządzeniach Microsoft Surface Pro 4 z zainstalowanym oprogramowaniem Rhino, udostępnionym przez firmę Bardins, jak również mieli okazję drukować elementy na drukarkach 3D dzięki firmie Zortrax.

Projektowanie parametryczne

Dużą popularność wśród gości archiDAY wzbudził finał warsztatu z projektowania parametrycznego. Uczestnicy warsztatu prowadzonego przez Adriana Krężlika – architekta, wykładowcę w poznańskiej School of Form i założyciela grupy Architektura Parametryczna, najpierw uczestniczyli w warsztatach projektowych (miesięczne warsztaty odbywały się w ramach cyklu Archistarter na Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie).

Kolejnym etapem produkcji mebla było wycięcie jego elementów na maszynie CNC, udostępnionej dzięki uprzejmości firmy JFM Furniture. Następnie podczas archiDAY młodzi adepci architektury przeprowadzili ostatni etap fabrykacji mebla, który polegał na montażu dostarczonych elementów. Zwieńczeniem pracy uczestników warsztatu jest efektowny fotel parametryczny.

Warsztaty ze stylizacji i fotografii wnętrz

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty ze stylizacji i fotografii wnętrz. Podczas metamorfozy wnętrz na żywo styliści pokazywali jak przy pomocy dekoracji i dodatków odsłonić różne oblicza tego samego wnętrza oraz jak przygotować je do profesjonalnej sesji zdjęciowej, która była częścią warsztatu.

Za stylizację odpowiadali Grzegorz Pietrucha (The Stage-it-up Network Polska), Agnieszka Petryczkiewicz i Kinga Karpińska-Holcman. Wnętrza powstały przy współpracy z markami House&More, AlmiDecor, Home&You, Hypnos Beds, Sarmatia Trading, Adriana Furniture i Primacol Decorative. Uczestnicy warsztatów mieli okazję poznać tajniki powstawania profesjonalnych sesji zdjęciowych, które przeprowadzał specjalizujący się w fotografii wnętrz Yassen Hristov. Warsztaty fotograficzne odbyły się dzięki wsparciu Centrum Fotografów Polskich, wydawcy serwisu zamowfotografa.pl.

StudioTV i transmisja na żywo

W studioTV dr Krystyna Łuczak-Surówka – znawca i krytyk designu przeprowadzała transmitowane na żywo na platformie archidesk.pl wywiady z przedstawicielami marek, architektami oraz projektantami: Januszem Modzelewskim (Agroupa/ Archistarter), Andrzejem Burawskim (Delicious Concept), Marcinem Skubiszem (Skubisz Design), Kingą Chmielarz i Konradem Hulakiem (Hop Design), Wojciechem Życzkowskim (Bautech), Rafałem Hampelem (Axor), Rafałem Woźniakiem (Hoesch), Karoliną Ballard (Cotton&co.), Wiolettą Lenczewską (Mesmetric), Ryszardem Janiszewskim (JFM), Eweliną Gawlik (Muppetshop), Elizą Stempczyńską (Elliros), Magdaleną Gruna (Vectorworks), Danielem Welfel (Andrew Lucas London), Agnieszką Polkowską (Ecomalta/ Studio Prostych Form), Maciejem Dublesiewiczem (Centrum Fotografów Polskich/ Zamowfotografa.pl) oraz Martą Niemywską i Dawidem Grynaszem. StudioTV w meble i dekoracje wyposażył warszawski salon Perffecto.

Przestrzeń firm przyjaznych architektom

ArchiDAY to także spotkanie z dobrymi markami i nowatorskimi pomysłami. Firmy przyjazne architektom eksponowały swoje kluczowe i nowe produkty. Wśród wystawców znalazły się takie marki jak Microsoft, który prezentował mobilne rozwiązania dedykowane architektom czy firma LeasePlan, która przygotowała specjalny plan finansowania aut dla grupy architektów i projektantów. Wśród wystawców i firm przyjaznych architektom znalazły się również m.in. marki Milke, Elliros, FamFara, Perffecto, Sarmatia Trading, Hypnos Beds, Bautech, Le Pukka, Metaform, BMW Fus Auto, House&More, Miloo, Smeg Polska, DLH, Witraż, Aparici Polska, Trufle, Lis Poland, JFM Furniture, Axor, Hansgrohe, Agroupa, Delicious Concept, Vectorworks, HopDesign, Bene, Jung, Art Cinema, Zava, Studio Prostych Form, Multicontract jak również marki zgromadzone w przestrzeni OKK Design: Galeria Heban, Długa Showroom oraz Muppetshop.

- ArchiDAY to nowa jakość spotkań branżowych dla architektów i projektantów wnętrz. To formuła, która ma odpowiadać na ich potrzeby. Jesteśmy mile zaskoczeni tak dużym zainteresowaniem zwiedzających i uczestników - podkreśla Przemysław Szklarzewski, Prezes Zarządu Grupy Domideco.

Entuzjazm organizatorów i wystawców jest zrozumiały, bo zważywszy, że była to pierwsza tego typu impreza, skierowana do branży architektonicznej i dekoratorskiej, na archiDAY przybyło niemal 500 gości, a transmisję online oglądało kolejne 1000 osób. Organizatorzy już zaplanowali kolejną edycję archiDAY Jesień 2016.

O dobre nastroje uczestników archiDAY zadbała restauracja A nóż widelec, zapewniając catering i świeże croissanty, firma Bene – meble, designerskie lodówki SMEG Polska, w których chłodziły się napoje, a muzykę Radio Zet Chilli.

Źródło: Grupa Domideco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764