logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Architektura spersonalizowana elementem brandingu TME

  PR 20.11.2018, przeczytano 3203 razy
ilustracjastrzałka

Budynki biurowe w naszym otoczeniu powstają jak grzyby po deszczu. W krajobrazie wielkich miast przywykliśmy już do zunifikowanej, utylitarnej architektury kodu kreskowego, która oferuje luksusowe, choć najczęściej pozbawione indywidualizmu biurowce pod wynajem. Rzadziej inwestorzy decydują się na budowę obiektu biurowego ściśle dopasowanego do ich własnych potrzeb – budynku, który wyrazi ich tożsamość i stanie się wizytówką firmy. Takie zadanie firma TME (Transfer Multisort Elektronik) – globalny dystrybutor komponentów elektronicznych i elektrycznych – powierzyła łódzkiej pracowni 3DPROJEKT architektura.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/architektura-spersonalizowana-elementem-brandingu-tme,380216,artykul.html

Otwarcie biurowca TME odbyło się w drugim kwartale 2018 roku. Powierzchnia użytkowa budynku to blisko 6.000 m2komfortowych przestrzeni biurowych, zaprojektowanych w standardzie A/A+, rozmieszczonych na czterech kondygnacjach. Obiekt zapewnia ok. 450 miejsc pracy. Działka, którą dysponował inwestor, zlokalizowana jest na obrzeżach miasta, w jednej ze stref przemysłowych, niemniej jednak potencjał tego miejsca jest oczywisty. Budynek znajduje się przy głównej arterii wjazdowej do miasta i z tego powodu stanowi nie tylko wizytówkę inwestora, ale też jest ważnym obiektem w krajobrazie miasta.

ilustracjastrzałka

Futurystyczna elewacja

Głównym założeniem projektu było stworzenie reprezentacyjnego budynku, który będzie odzwierciedleniem wizerunku firmy TME i jednocześnie będzie zwracał uwagę osób wjeżdżających do miasta. Dlatego już na wczesnym etapie procesu projektowania architekci posługiwali się nie tylko modelem statycznym budynku, ale także wykorzystywali animacje komputerowe.

ilustracjastrzałka

- Zdecydowaliśmy się na zwartą bryłę pozbawioną narożników - rzut budynku wpisujący się w kształt prostokąta został silnie zaokrąglony na krawędziach. Zamiast klasycznej, wielopłaszczyznowej bryły z kilkoma elewacjami, uzyskaliśmy fasadę budynku, która tworzy jedną nieprzerwaną wstęgę otaczającą całą bryłę. Stanowi ona tło dla pionowych żaluzji usytuowanych prostopadle do elewacji. Zróżnicowanie koloru po dwóch stronach każdej żaluzji, powielone przez lustrzaną fasadę, zapewniło płynną zmianę koloru budynku, podczas podróżowania wzdłuż niego – mówi architekt Mariusz Wojtczak.

- Nieregularne rozmiary pionowych żaluzji elewacyjnych, zwanych przez nas „żyletkami”, zdefiniowane przez „płynące po fasadzie” paraboliczne krzywe,wymagały niecodziennego zaangażowania projektowego. Każda z nich ma inną długość, każda zaczyna się na innej wysokości budynku. Poddaliśmy je więc szczegółowym symulacjom pod kątem odporności na wiatr i wykluczenia możliwości generowania przez nie niepożądanych dźwięków.Końcowy efekt spełnia wszystkie wymagania funkcjonalne i zapewnia złudzenie animacji podróżującym, którzy wjeżdżają do Łodzi – dodaje architekt Izabela Markowska.

ilustracjastrzałka

W nocy krawędzie „żyletek” rozświetlają się tworząc wirtualny ekran, na którym możliwe jest wyświetlanie dowolnych animacji. Taki efekt udało się uzyskać, dzięki zastosowaniu 13 000 zmieniających kolor, programowalnych punktów świetlnych w technologii RGB LED. Uzyskana w ten sposób multimedialna fasada stanowi narzędzie komunikacji z otoczeniem. Firma TME może na bieżąco nawiązywać do najważniejszych wydarzeń w Polsce i na świecie, jak np. obchodzone ostatnio 100 lat niepodległości.

Szczególny nacisk położono również na iluminację i projekt strefy wejściowej budynku. Po raz kolejny architekci nawiązują dialog z użytkownikiem, dostarczając mu dowodu na to, że wkracza w przestrzeń pełną nowatorskich i technicznie zaawansowanych rozwiązań. Imponujące wrażenie robi czterokondygnacyjny hol główny, zaprojektowany jako przestrzeń połączona widokowo ze wszystkimi kondygnacjami budynku. Uzyskano w ten sposób atrium wewnętrzne – węzeł komunikacyjny, którego sercem jest szybkobieżna winda panoramiczna. W górze, nad holem poprzez ogromny świetlik dachowy widać logo inwestora.

Nowoczesne technologie w służbie architektury

Kompleksowa innowacyjność tego obiektu to przede wszystkim efekt nietuzinkowej drogi poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych i praktyczne ich zastosowanie w finalnym projekcie. Nie bez znaczenia jest aspekt maksymalnej użyteczności, ekologia, niskie koszty eksploatacji, bezpieczeństwo.Dlatego w realizacji TME nie zabrakło zaawansowanych technologicznie rozwiązań optymalizujących późniejsze koszty eksploatacji budynku oraz bezpieczeństwo użytkowania. Całość przeszkleń zewnętrznych wykonana została ze szkła wysokoselektywnego, ograniczającego przenikanie promieniowania podczerwonego i hałasu do wnętrza obiektu.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Wnętrze przyjazne pracownikowi

Nowy budynek TME zapewnia nowoczesne i ergonomiczne miejsca pracy dla ok. 450 pracowników, rozplanowane w systemie open space. Szczególny nacisk położono na zapewnienie komfortu akustycznego biura, dlatego zastosowano sufity i wykładziny o podwyższonych parametrach dźwiękochłonnych i izolacyjnych. Pomiędzy biurkami umieszczono natomiast tapicerowane ekrany akustyczne, a także wydzielono strefy, w których pracownicy mogą swobodnie rozmawiać przez telefon, nie przeszkadzając pozostałym osobom znajdującym się w biurze.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Źródło: Lightscape

www.lightscape.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764