logo
WIADOMOŚCI

Art Moves 2018: Podsumowanie festiwalu sztuki na billboardach

   01.11.2018, przeczytano 321 razy
ilustracjastrzałka
Interaktywny billboard

Tegoroczny festiwal Art Moves odbywał się pod hasłem „Kto rządzi naszym życiem: my sami, inni ludzie czy algorytmy?”. W tym roku zaprosiliśmy międzynarodowych, uznanych artystów, młodych twórców oraz międzynarodową publiczność do wspólnej refleksji nad tym, kto faktycznie sprawuje władze nad naszym życiem, czy dostrzegamy subtelne manipulacje i czy umiemy i chcemy się im przeciwstawiać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/art-moves-2018%3A-podsumowanie-festiwalu-sztuki-na-billboardach,379985,artykul.html

Na konkurs organizowany w ramach festiwalu wpłynęło ponad 1000 prac, nadesłanych przez 562 artystów z 76 krajów świata. Otrzymaliśmy prace z Ukrainy, USA, Tajwanu, Filipin, Rosji, Kuby, Wielkiej Brytanii, Iranu i wielu innych! Międzynarodowe jury wyróżniło 10 prac, które zostały pokazane na bilbordach, usytuowanych na Pl. Rapackiego w Toruniu, byli to: Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen z Tajwanu, Felipe Jácome z Ekwadoru, Łukasz Mesjasz z Polski, Serra Unal z Włoch, Katarzyna Łyszkowska z Polski, Mabi „SELF” Lusala z Czech, Oksana Fedun z Ukrainy, Cristian Brinza z Mołdawii, Adam Bejnarowicz z Polska, Katherine R. Paz i Erick Ginard z Kuby oraz Wojciech Mazur z Polski. Główną nagrodę otrzymały artystki z Tajwanu Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen.

ilustracjastrzałka

Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen, Tajwan, Darmowe wifi / Wolna wola

Prace zarówno uznanych twórców: Lakweny Maciver z Wielkiej Brytanii, SpY’a z Hiszpanii, Morley’a z USA, WRDBNR’a z Hiszpanii, Anthoniego Burrilla z Wielkiej Brytanii oraz Galerii Rusz w składzie Joanna Górska i Rafał Góralski, jak i debiutantów można było oglądać przez cały wrzesień na citylightach i ekranach LED, rozmieszczonych w różnych punktach Torunia.

Artyści odpowiadając na konkursowe hasło wskazywali na zagrożenia jakie niesie ze sobą współczesny świat. Zwyciężczynie konkursu przypomniały nam stare powiedzenie „Nie ma nic za darmo”. Okazuje się bowiem, że za to, co pozornie darmowe, czyli wifi, możemy zapłacić bardzo wysoką cenę. Przytłoczeni fake newsami i wylizolowani w bańkach informacyjnych, przestajemy odróżniać życie od kłamstwa, co wspaniale uchwycił w swojej pracy Cristian Brinza z Mołdawii.

ilustracjastrzałka

Cristian Brinza, Mołdawia, Żyć / Kłamać

Na szczęście twórcy nie pozostawili nas czarną wizją społeczeństw i jednostek kontrolowanych z zewnątrz. W swoich pracach podpowiadają jak znaleźć antidotum na ciemną stronę cyfrowego świata. Między innymi wskazali, że pora zacząć używać własnego rozumu i zadawać więcej pytań!

Rafał Góralski (Galeria Rusz) / Polska

Anthony Burrill / Wielka Brytania

Nie tylko artyści mierzyli się z festiwalowym hasłem – do tworzenia włączyli się również nasi widzowie – w ramach Art Moves Workshop odbyły się warsztaty dla młodzieży gimnazjalnej, były również dostępne specjalne, interaktywne bilbordy, dzięki którym odbiorcy mogli aktywnie włączać się w festiwalowe działania. W tym roku zapytaliśmy ich o to co znaczy dla nich osobiście kierować własnym życiem.

Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w festiwalowe działania i zapraszamy za rok!

Festiwal objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Festiwal Art Moves

artmovesfestival.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Selectivv to firma, która  gromadzi, analizuje i profiluje dane o użytkownikach urządzeń przenośnych oraz wykorzystuje je w takich obszarach jak reklama, marketing, analizy czy badania.  Swoje usługi oferuje klientom komercyjnym jak i współpracuje z podmiotami ze sfery publicznej. W dziewiątej edycji międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing doceniona...
Nagrody Epica rozdane: dwa złota i srebro dla 180heartbeats + Jung v Matt
Kampania „Niezniszczalna  tęcza” (The Unbreakable Rainbow) autorstwa 180heartbeats + Jung v Matt dla marki Ben & Jerry’s, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Równości nagrodzono trzema statuetkami  podczas 32. Międzynarodowego konkursu reklamowego Epica.
Spot Tok FM nominowany w konkursie Kreatura 2018
Najnowsza reklama Radia TOK FM będzie rywalizować o nagrodę Kreatura 2018 w konkursie niezależnej kreacji. Spot, który w oryginalny sposób zachęcał wszystkich do słuchania stacji - z hasłem "Kimkolwiek jesteś", znalazł się w gronie 46 projektów docenionych przez jury złożone z przedstawicieli polskiej branży reklamowej. Wyniki konkursu Kreatura 2018 poznamy 22 listopada...
Marka Kliff z tytułem Superbrands 2019
W XIII edycji konkursu Superbrands – największego niezależnego badania siły marek w Polsce klienci postawili na Klif. Badanie konsumenckie prowadzone w ramach tego plebiscytu wskazało właśnie centra handlowe Klif jako najsilniejszą markę na rynku.
Rekordowa liczba prac w 19. konkursie Galerii Plakatu AMS
Oprócz nagrody głównej jury przyznało w tym roku aż sześć wyróżnień, które otrzymali: Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (za wspólny projekt), Jan Libera, Karolina Lubaszko, Natalia Łukianiuk, Wojciech Osuchowski oraz Magdalena Wosik.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone