logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Art Moves 2018: Podsumowanie festiwalu sztuki na billboardach

   01.11.2018, przeczytano 409 razy
ilustracjastrzałka
Interaktywny billboard

Tegoroczny festiwal Art Moves odbywał się pod hasłem „Kto rządzi naszym życiem: my sami, inni ludzie czy algorytmy?”. W tym roku zaprosiliśmy międzynarodowych, uznanych artystów, młodych twórców oraz międzynarodową publiczność do wspólnej refleksji nad tym, kto faktycznie sprawuje władze nad naszym życiem, czy dostrzegamy subtelne manipulacje i czy umiemy i chcemy się im przeciwstawiać?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/art-moves-2018%3A-podsumowanie-festiwalu-sztuki-na-billboardach,379985,artykul.html

Na konkurs organizowany w ramach festiwalu wpłynęło ponad 1000 prac, nadesłanych przez 562 artystów z 76 krajów świata. Otrzymaliśmy prace z Ukrainy, USA, Tajwanu, Filipin, Rosji, Kuby, Wielkiej Brytanii, Iranu i wielu innych! Międzynarodowe jury wyróżniło 10 prac, które zostały pokazane na bilbordach, usytuowanych na Pl. Rapackiego w Toruniu, byli to: Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen z Tajwanu, Felipe Jácome z Ekwadoru, Łukasz Mesjasz z Polski, Serra Unal z Włoch, Katarzyna Łyszkowska z Polski, Mabi „SELF” Lusala z Czech, Oksana Fedun z Ukrainy, Cristian Brinza z Mołdawii, Adam Bejnarowicz z Polska, Katherine R. Paz i Erick Ginard z Kuby oraz Wojciech Mazur z Polski. Główną nagrodę otrzymały artystki z Tajwanu Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen.

ilustracjastrzałka

Ying-Hsiu, Chen i Hsiang-Ying, Chen, Tajwan, Darmowe wifi / Wolna wola

Prace zarówno uznanych twórców: Lakweny Maciver z Wielkiej Brytanii, SpY’a z Hiszpanii, Morley’a z USA, WRDBNR’a z Hiszpanii, Anthoniego Burrilla z Wielkiej Brytanii oraz Galerii Rusz w składzie Joanna Górska i Rafał Góralski, jak i debiutantów można było oglądać przez cały wrzesień na citylightach i ekranach LED, rozmieszczonych w różnych punktach Torunia.

Artyści odpowiadając na konkursowe hasło wskazywali na zagrożenia jakie niesie ze sobą współczesny świat. Zwyciężczynie konkursu przypomniały nam stare powiedzenie „Nie ma nic za darmo”. Okazuje się bowiem, że za to, co pozornie darmowe, czyli wifi, możemy zapłacić bardzo wysoką cenę. Przytłoczeni fake newsami i wylizolowani w bańkach informacyjnych, przestajemy odróżniać życie od kłamstwa, co wspaniale uchwycił w swojej pracy Cristian Brinza z Mołdawii.

ilustracjastrzałka

Cristian Brinza, Mołdawia, Żyć / Kłamać

Na szczęście twórcy nie pozostawili nas czarną wizją społeczeństw i jednostek kontrolowanych z zewnątrz. W swoich pracach podpowiadają jak znaleźć antidotum na ciemną stronę cyfrowego świata. Między innymi wskazali, że pora zacząć używać własnego rozumu i zadawać więcej pytań!

Rafał Góralski (Galeria Rusz) / Polska

Anthony Burrill / Wielka Brytania

Nie tylko artyści mierzyli się z festiwalowym hasłem – do tworzenia włączyli się również nasi widzowie – w ramach Art Moves Workshop odbyły się warsztaty dla młodzieży gimnazjalnej, były również dostępne specjalne, interaktywne bilbordy, dzięki którym odbiorcy mogli aktywnie włączać się w festiwalowe działania. W tym roku zapytaliśmy ich o to co znaczy dla nich osobiście kierować własnym życiem.

Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w festiwalowe działania i zapraszamy za rok!

Festiwal objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Festiwal Art Moves

artmovesfestival.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dirk Aarts, Managing Partner 24/7Communication, jako jedyny z Polski został powołany do jury SABRE Awards EMEA 2019.
Pierwsza edycja konkursu Krosno Young D'signers
W tym roku marka Krosno po raz pierwszy startuje z konkursem KROSNO YOUNG D’SIGNERS skierowanym do studentów i absolwentów uczelni wyższych o kierunkach artystycznych oraz technicznych. Celem konkursu jest wyrażenie swoich artystycznych aspiracji w najbardziej ikonicznej kategorii szkła użytkowego pod marką Krosno. Ponadto, przygotowanie projektu dla Krosno Glass może...
Zgłoszenia do Young Creatives Cannes 2019 tylko do 1 lutego
Young Creatives to największy w Polsce projekt skierowany do młodych pracowników zajmujących się komunikacją marketingową. Konkurs to nie tylko szansa na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions czy Eurobest, jest to również okazja do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego i samodzielnego zmierzenia się z prawdziwym briefem. Young Creatives daje szanse na zyskanie...
Konkurs na identyfikację dla Muzeum Historii Fotografii: Wyniki 1. etapu
Dziękujemy bardzo wszystkim projektantom, studiom i agencjom, które wzięły udział w pierwszym etapie konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie.
The Heart poszukuje technologicznych perełek z branży Marketing & Adtech
The Heart – korporacyjne centrum innowacji – poszukuje najlepszych startupów technologicznych działających w branży marketingu i reklamy. Zgłoszenia można wysyłać do 30 stycznia 2019. Spośród najciekawszych i najbardziej innowacyjnych rozwiązań organizator wyłoni dziesięciu finalistów, którzy zaprezentują się podczas specjalnego wydarzenia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone