logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Art Mural Challenge: Konkurs dla fanów street art’u

  PR 13.08.2018, przeczytano 1183 razy
ilustracjastrzałka

Łódź to prawdziwy raj dla wszystkich miłośników kultury, sztuki i ulicznego street art’u. Szczególnie Ci ostatni będą mieli możliwość zaprezentować swoje kreatywne pomysły i koncepcje, próbując swoich sił w Art Mural Challenge – konkursie na najlepszy mural, którego ambasadorem jest Krzysztof Jankowski Jankes. Akcja nadsyłania prac potrwa od 2 do 31 sierpnia. Najbardziej oryginalny i wyróżniający się projekt pojawi się na początku października na jednej ze ścian kamienicy przy ulicy Tramwajowej 17 w centrum Łodzi. Dla zwycięzcy przewidziana jest także nagroda w wysokości 10 000 zł, ufundowana przez pomysłodawcę i Mecenasa Art Mural Challenge firmę Profbud, finansującą całe przedsięwzięcie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/art-mural-challenge%3A-konkurs-dla-fanow-street-art%E2%80%99u,37564,artykul.html

Zamiast szarej ponurej ściany – barwny, przyciągający wzrok mural. Łódź śmiało można określić mianem stolicy polskiego street art’u. Nic w tym dziwnego – na łódzkim szlaku artystycznym znajduje się już 80 różnorodnych projektów. Niebawem pojawi się kolejny – który wprowadzi więcej koloru i pozytywnej energii w okolice Nowego Centrum Łodzi. Wszystko za sprawą Art Mural Challenge.

- Art Mural Challenge to wyjątkowe przedsięwzięcie, mające na celu skupienie artystycznej społeczności Łodzi, okolicznych miast, a nawet całej Polski. Osoby wyróżniające się świeżym spojrzeniem na sztukę uliczną mogą wykazać się i zaprezentować swoje pomysły na wyjątkowy mural. Tematem konkursu jest odniesienie do Łodzi – miłości do tego miasta, a także uchwycenia jego niepowtarzalnego charakteru, w zmieniającej się rzeczywistości. – Łódź przepełniona jest urokliwymi zakątkami i klimatycznymi kamienicami, które nierzadko zdobione są artystycznymi dziełami sztuki. Mówię tutaj o muralach, przedstawiających ciekawe historie, związane z pamiątkowym wydarzeniem czy danym miejscem. Nowoczesne budynki w dużych miastach bardzo często powstają w otoczeniu tych starszych, wymagających renowacji. Podobnie jest w przypadku jednej z kamienic znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji Primo, którą realizujemy w Łodzi. Na tym etapie jest tu jeszcze pusta przestrzeń – chcielibyśmy ją dla Łodzian w atrakcyjny sposób zagospodarować. Wpadliśmy na pomysł, aby zaangażować kreatywne osoby z całej Polski i zorganizować dla nich konkurs na mural, który ozdobi jedną z naszych sąsiednich kamienic. Zaprezentuje on nie tylko ciekawe spojrzenie na miasto Łódź, ale i wprowadzi niezwykły klimat w okolice Śródmieścia – tłumaczy Paweł Malinowski, Prezes zarządu Profbud, fundator nagrody konkursowej.

Art Mural Challenge ma formę otwartą, a udział w nim jest całkowicie bezpłatny. Uczestnikiem może zostać każda pełnoletnia osoba z Polski lub zagranicy oraz całe zespoły autorskie. Projekt muralu musi być oryginalny, stworzony bezpośrednio dla celów akcji – nie może być plagiatem. Każdy może zgłosić do konkursu więcej niż jedną propozycję pamiętając, że powinna się ona składać z dwóch części: wizualizacji muralu oraz osobnego pliku z projektem. Prace należy przesyłać w terminie od 2 do 31 sierpnia. Następnie zostaną one zamieszczone na stronie www.artmuralchallenge.pl, na której od 4 września będzie można głosować na najlepszą koncepcję. Jury, składające się z delegata Biura Architektury Miasta, przedstawiciela Łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, Krzysztofa Jankowskiego „Jankesa’’ (ambasadora akcji), firmy Profbud oraz przedstawiciela organizatora wybierze najlepszą pracę spośród 10, wyłonionych w trakcie głosowania online. Ogłoszenie wyników nastąpi pod koniec  września. Zwycięzca osobiście będzie czuwał nad artystycznym wykonaniem swojego projektu przez zespół studentów z ASP na ścianie kamienicy przy ulicy Tramwajowej 17 w Łodzi. Otrzyma również nagrodę specjalną w wysokości 10 000 zł, ufundowaną przez Mecenasa, finansującego całe przedsięwzięcie dewelopera Profbud, realizującego swoją pierwszą inwestycję mieszkaniową Osiedle Primo w Nowym Centrum Łodzi.

Mecenasem Art Mural Challenge jest firma Profbud, Partnerem Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Partnerem Instytucjonalnym Urząd Miasta Łodzi, natomiast Patronat Medialny nad konkursem sprawuje Radio Eska.

Źródło: Profbud

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764