logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Artemis Pulsar 2 - przemysłowy ploter do „najcięższych” banerów i plandek

  PR 21.12.2018, przeczytano 1798 razy
ilustracjastrzałka

Nowy Artemis to maszyna do „najcięższych” zadań – dosłownie i w przenośni. Ta drukarka LED-UV da radę najgrubszym materiałom … białymi i kolorowymi. Ale z cienką „ceratą” również sobie poradzi. Przedstawiamy model PULSAR 2.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/artemis-pulsar-2---przemyslowy-ploter-do-_najciezszych_-banerow-i-plandek,380614,artykul.html

- Wybierając urządzenia Artemis do naszego portfolio, dobieraliśmy je pod kątem konkurowania jakością wydruków z maszynami europejskimi. Drugim istotnym dla nas czynnikiem była znacząca  atrakcyjność cenowa. Wbrew pozorom niemożliwe, ale udało nam się to połączyć. Najlepszym przykładem może być właśnie nagrodzony i doceniony przez użytkowników Artemis Pulsar a teraz nowy, ciężki Artemis Pulsar 2. Mówi Paweł Stania z Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora tych urządzeń w Polsce.

Artemis Pulsar 2 to ploter LED-UV o szerokości druku 3.20 m, który charakteryzuje się stabilną konstrukcją oraz ciężkim systemem podawania i odbioru mediów dostosowanym do materiału o tak dużym ciężarze jakim są plandeki. Przypomnijmy, że plandeki cechują się nawet 2x większą gramaturą od standardowego banera reklamowego, dlatego system prowadzenia materiału gra bardzo ważną rolę.

- Jesteśmy dumni, że pierwszy egzemplarz „Pulsara 2” już drukuje w Polsce. Wybrała go firma specjalizująca się właśnie w plandekach. Ale nie jest tajemnicą, że urządzenie znajdzie zastosowanie także w wydrukach „reklamowych”.

W Pulsarze 2 zastosowano system prowadzenia mediów bez rolek dociskowych, co znacznie zwiększa gamę stosowanych mediów w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań i "tradycyjnych" ploterów 3.20 m. Drukarka zawiera cztery niezależne strefy podsysu, które mają za zadanie przyciągać materiał do stołu, aby leżał płasko w momencie przejazdu karetki drukującej.
 
Za posuw materiału oprócz systemu rolowego odpowiadają, niezawodne i potężne silniki Panasonic o mocy aż 750 wat. Innym unikalnym elementem są przemysłowe szyny i ciche prowadnice THK. Maszyna waży aż 2500 kg, co świadczy o jej produkcyjnym charakterze. Ploter wyposażony jest we wbudowaną stację roboczą z monitorem i oprogramowaniem.

Pulsar drukuje standardową paletą atramentów CMYK, ale to dzięki wykorzystaniu dodatkowego atramentu białego, można zadrukować materiały różnych kolorów. Przykładowo, aby nadrukować na granatowej plandece żółte logo firmy, ploter zanim nadrukuje żółtą grafikę, pod to miejsce zostanie naniesiony biały, nieprzezroczysty podkład.

Ploter wyposażony jest w zależności od konfiguracji w szybkie głowice Konica Minolta 1024 z kroplą 6 lub 13 pl. W 4 pasach ploter drukuje nawet 60 m2/h, co czyni go bardzo produktywną maszyną.

Jesteśmy świadkami  rozwoju technologii LED-UV, która jest kolejnym etapem ewolucji „tradycyjnej” technologii UV i naturalnym następcą dotychczasowych technologii wielkoformatowych. Dzięki  nowoczesnym atramentom  możliwe jest już zadrukowywanie nie tylko płaskich nośników ale i jak się okazuje, z powodzeniem miękkich, delikatnych materiałów jak na przykład podświetlanych backlitów, soft-filmów czy coraz częściej klasycznych banerów czy jak się okazuje nawet grubych plandek.

Z dnia na dzień wydruki w tej technice wypierają grafiki powstające na ploterach eko-solwentowych i solwentowych. Technologia LED jest już łatwo dostępna, ekologiczna  i co więcej, ekonomiczna. Dzięki temu, jest naturalnym wyborem przy inwestycji w nowe maszyny do druku LFP. Na koniec warto wspomnieć, że szeroki wachlarz obsługiwanych mediów pozwala traktować taką inwestycję jako przyszłościową.

Za przyszłością rozwiązań LED-UV, przemawia po pierwsze brak potrzeby suszenia wydruków, bowiem atrament jest utrwalony w momencie zadruku za pomocą lamp LED-UV. Rozciągliwość i elastyczność tuszu, brak pęknięć, możliwość składania i łączenia wydruków to kolejne atuty. Dzięki wydrukom gotowym do użytku po ściągnięciu z plotera oszczędzamy także czas a co za tym idzie koszty.

Atramenty LED-UV stosowane w ploterze Artemis Pulsar 2 są ekologiczne, bezzapachowe, cechują się brakiem lotnych związków organicznych, nie generują ozonu. Sama technologia jest także ekonomiczna gdyż lampy LED-UV pobierają znikome ilości energii (w odróżnieniu od np. technologii lateksowych) i charakteryzują się wydłużoną żywotnością, przez co wielokrotnie rzadziej się je wymienia.

Artemis Pulsar 2 z uwagi na małą kroplę atramentu pozwoli realizować praktycznie każde zlecenie. Od precyzyjnego druku w jakości fotograficznej materiałów do wewnątrz, takich jak backlity, tkaniny i softfilm’y (wykorzystywane jako podświetlane sufity, ścianki czy sklepowe kasetony), tapety, płótna, papiery billboardowe… na ciężkich banerach i plandekach skończywszy. Podkreślmy jeszcze raz – wydruki są od razu suche i gotowe do dalszej obróbki, montażu czy wysyłki.

Trendy wskazują, że co raz bardziej popularne będą lekkie banery do zadruku LED. Ich gramatura 2-3 krotnie niższa od klasycznych banerów przy zachowaniu wytrzymałości to niepowtarzalne atuty. Oszczędności wynikające z niskiej wagi (niższe koszty transportu i montażu, lżejsze konstrukcje, bezpieczniejsza aplikacja) to przysłowiowa kropka nad „i”. Dodatkowo dzięki zastosowaniu polietylenu (PE) zamiast PVC, pozwolą na poddanie ich recyklingowi. Już największe marki, które wdrażają działania proekologiczne rezygnują z materiałów zawierających PVC. Dlatego też zadruk takich nośników w technologii LED np. na ploterze Artemis Pulsar 2 to przyszłościowe rozwiązanie.

Innym ciekawym nośnikiem do jakiego warto wykorzystać ten ploter to tzw. „soft filmy” czyli elastyczne, wytrzymałe i lekkie nośniki  z możliwością podświetlenia. Jest to materiał co raz częściej wykorzystywany w naszym kraju, kiedy to na kontynencie azjatyckim jest dominujący. Jego atutami są duża szerokość (do 3.20 m), możliwość, składania, łączenia, łatwy transport, atrakcyjna cena i aspekt wizualny.

Artemis = jakość za (bardzo) rozsądną cenę

- Z roku na rok zainteresowanie wszystkimi ploterami z portfolio Artemis na rynku krajowym i międzynarodowym rośnie. Od lat maszyny naszej marki są używane w Polsce a przez to sprawdzone i doceniane w działalności produkcyjnej. Z uwagi atrakcyjną cenę plotery Artemis trafiają na wiele rynków wschodzących, jak Bałkany, Europa Południowa czy Afryka ale i także na wymagające rynki Europy Zachodniej.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764