Arthur D. Little (ADL) opublikował swój flagowy raport na temat globalnego rynku mediów na rok 2022. Skupia się on na tym, w jaki sposób firmy z branży medialnej, sportowej i rozrywkowej powinny zareagować na świat post-COVID, zarówno wykorzystując istniejące możliwości, jak i przekształcając swoją działalność, aby pozostać atrakcyjnymi dla konsumentów.
Raport identyfikuje kluczowe tematy, które kształtują tę nową erę mediów, w tym:
- Rozwój możliwości D2C, przy czym reklama Connected TV jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą reklamy wideo;
- Rosnąca niestabilność modelu biznesowego Netflix, który zaczyna odczuwać skutki zmian na rynku;
- Rola i możliwości Web3 w zapewnieniu nowego źródła przychodów dla sektora TV & video.
Celem niniejszego raportu jest dostarczenie informacji rynkowych i wiedzy eksperckiej na temat czterech kluczowych elementów globalnego ekosystemu mediów:
- Kierownictwo branży medialnej - pomoc w identyfikacji możliwości integracji pionowej i poziomej, a także w optymalizacji portfolio i strategii wejścia na rynek;
- Kierownictwo branży telekomunikacyjnej - doradztwo w zakresie rozwoju segmentów działalności niezwiązanych z działalnością podstawową;
- Inwestorzy finansowi - wskazanie najbardziej atrakcyjnych segmentów rynku i celów akwizycji;
- Środowisko akademickie - przedstawienie kompleksowego zestawu danych i ram dla przyszłych badań nad transformacją branży medialnej.
Spostrzeżenia dotyczące aktualnych trendów rynkowych zostały opracowane na podstawie wywiadów z kadrą kierowniczą wyższego szczebla oraz doświadczeń zdobytych podczas realizacji projektów dla globalnych graczy medialnych we wszystkich segmentach. Ilościowa ocena rynku i prognozy dotyczące przyszłości branży obejmują 53 kraje i 10-letni okres od 2015 do 2024 roku.
Shahid Khan, Partner & Global Media Segment Head w ADL, skomentował: - Od początku 2022 roku rynek mediów wykazuje silne oznaki ożywienia post-COVID. Tradycyjni gracze medialni w dalszym ciągu wykorzystują możliwości technologii cyfrowych, podczas gdy nowi uczestnicy rynku nadal inwestują, a aktywność w zakresie fuzji i przejęć nie wykazuje żadnych oznak osłabienia. Pojawienie się Web 3.0 i NFT stworzyło również nowe możliwości dla właścicieli treści, marek, agregatorów i pośredników, nawet jeśli nie wszystkie innowacje są skazane na sukces.
Maureen Kerr, Partner and Gabriel Mohr, Principal w ADL, współautor raportu komentuje: - Nasze badania pokazują wiele ścieżek rozwoju dla globalnego przemysłu medialnego - jedyną nieopłacalną jest trzymanie się starej drogi. Inteligentne i szybkie uruchomienie działalności, inwestycje i przejęcia mogą stanowić różnicę między dobrobytem a brakiem znaczenia, podczas gdy nowe technologie mogą radykalnie zmienić krajobraz medialny.
- Raport ADL State Of The Media 2022 można pobrać TUTAJ.
Źródło: Arthur D. Little