Kampania reklamowa Inteligo wzbudziła mieszane uczucia nie tylko u nas. Jak poinformowała Rzeczpospolita, Związkowi Banków Polskich udało się w ramach nieformalnych rozmów przekonać oferujący produkt Inteligo Bankgesellshaft Berlin Polska do zmiany charakteru kampanii z "intrygującej" na "informacyjną".
Zastrzeżenia bankowców wzbudziły przede wszystkim pojawiające się na bilboardach hasła w stylu "Nie funduj bankowi marmurowych schodów", "prowizja banku zjada twoje zyski" itp. W ten sposób poddają one według przedstawicieli Związku w wątpliwość solidność innych banków oraz oceniają ich działalność. Tego typu odniesienia porównawcze stoją w sprzeczności z ustalonymi przez Związek "Zasadami dobrej praktyki bankowej". Przedstawiciele Inteligo bronią swej koncepcji przywołując przykłady niektórych reklam brytyjskich.
Przypomnijmy, że kilka dni temu informowaliśmy o skandalicznym naszym zdaniem naruszeniu przez Inteligo zasad uczciwej reklamy przy okazji uruchomienia kampanii w portalach Onet.pl i WP.
http://www.inteligo.pl
http://www.rzeczpospolita.pl
Zob. też nasz artykuł: Twarz pod reklamę zdecydowanie sprzedam