logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiTV: czas na męskie pośladki?

   06.06.2005, przeczytano 8491 razy

W kilka tygodni po wystąpieniu min. Środy, na której wniosek Krajowa Rady Radiofonii i Telewizji sprawdza jak w reklamach pokazywana jest kobieta, przyszedł czas na męskie pośladki. Pod lupę pójdzie reklama paneli podłogowych Kronopolu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krritv%3A-czas-na-meskie-posladki,2806,artykul.html

Jak donosi Gazeta Wyborcza, tym razem urzędnikom podpadła reklama pokazująca męskie pośladki symbolizujące piękno paneli podłogowych Kronopolu. Spot przygotowany przez agencję Orfa oceniany jest według jej własnych badań różnie, w zależności od płci widzów. Wśród kobiet wywołuje podobno duże emocje, zaś mężczyznom nie podoba się. Takie reakcje męskiej widowni na obrazy mające przedstawiać piękno męskiego ciała wydają się typowe - stwierdzano je również w wypadku innych reklam.

KRRiTV może zakazać emisji reklamy jeżeli stwierdzi naruszenie przepisów o równym traktowaniu kobiet i mężczyzn albo konstytucyjnego zakazu dyskryminacji.

Burza wokół dyskryminacji kobiet w reklamach rozpoczęła się na początku maja, gdy pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn, Magdalena Środa, wystąpiła przeciw dyskryminacji kobiet w reklamach, przedstawianych przedmiotowo jako obiekty seksualne, lub infantylne „kury domowe” w służbie mężczyzny. Środa wnioskowała poddanie reklam pokazywanych przez telewizję drobiazgowej ocenie KRRiTV i wprowadzenie zakazu reklam uznanych za „szowinistyczne”.

Przeciw cenzorskim pomysłom min. Środy wypowiadało się nie tylko środowisko twórców reklamy, ale nawet przedstawicielki ruchów feministycznych. Wskazywano, że uznaniowa cenzura w rękach urzędników to narzędzie, które bardzo szybko może zostać wykorzystane wbrew intencjom jego twórców.
Temat wizerunku kobiety w reklamie porusza opublikowany przez nas niedawno artykuł Mit okaleczonego mężczyzny w reklamie autorstwa Katarzyny Kosenko.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Moja dziewczyna uwielbia fotografować się nago. I chętnie sprzedaje takie fotki agencjom reklamowym. I co - jakis fanatyczny babsztyl zabroni jej tego ?! Sama jest pewnie obrzydliwa i z zazdrości ubrałaby wszystkie dziewczyny w kwefy i czadory muzułmańskie ?! Włącz sobie babo Radio Maryja i odwal sie od innych. W krajach cywilizowanych obowiązuje prosta zasada: zyj i pozwól zyć innym.

avatar użytkownika
,

Obawiam się, że pani minister Środa nie gustuje w audycjach Radia Maryja i nie zastosuje się do Twoich postulatów. Zresztą o gustach trudno dyskutować, dlatego wolałbym, aby nie zajmować się oceną obrzydliwości lub apetyczności wskazanych z nazwiska pań. Z całą pewnością istnieje grupa mężczyzn mających zupłenie inne zdanie, co nie znaczy oczywiście, że byliby gotowi zgodzić się z głoszonymi przez panią minister tezami.

No - ale wszyscy jesteśmy ludźmi. Jeżeli koniecznie chciałbyś podyskutować na temat gustów, to moglibyśmy pewnie zrobić jakiś wyjątek - tylko musiałbyś zaprezentować jakoś ogółowi wspomniany materiał fotograficzny ;-)

pozdrowienia
Łukasz
  

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764