logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Polacy nie kaczory...” – kontrowersyjna reklama linii Ryanair

   23.11.2005, przeczytano 9429 razy

Nowa reklama tanich linii lotniczych Ryanair wzbudziła niesmak nie tylko wśród polityków PiS. Skrytykował ją nawet sekretarz generalny SLD. Skuteczność pomysłu docenił natomiast poseł PiS Jacek Kurski, współautor kampanii prezydenckiej Lecha Kaczyńskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polacy-nie-kaczory...--kontrowersyjna-reklama-linii-ryanair,3263,artykul.html

Nowe hasło reklamowe tanich linii Ryanair brzmi: "Iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają". Nawiązuje ono do wakacyjnej wyprawy Lecha Kaczyńskiego na Sycylię, dokąd poleciał samolotem rządowym, a nie rejsowym. Ogłoszenia z nowym hasłem ukazały się w „Gazecie Wyborczej”, ‘Fakcie’ i w prasie regionalnej w całym kraju.

Za „co najmniej niestosowne” uznał ogłoszenie wiceprzewodniczący klubu parlamentarnego PiS Marek Kuchciński. Przyjęty niedawno ponownie w szeregi PiS poseł Jacek Kurski, autor słynnego wywiadu w „Angorze”, od którego rozpoczęła się „afera Wermachtu”, ocenia zabieg w kategoriach skuteczności: „Gust średni, ale marketingowo - pomysł szatański. Wywołuje skandal i zainteresowanie.”

Na razie klub parlamentarny PiS nie zajął w tej sprawie żadnego oficjalnego stanowiska. Szef klubu Przemysław Gosiewski bagatelizuje sprawę: „Nie wiem, dlaczego ktoś do reklamy linii lotniczych postanowił użyć jakiegoś ptactwa. Ta reklama jest zła. Ktoś za darmo wziął pieniądze.”

Reklamę skrytykował nawet Grzegorz Napieralski, sekretarz generalny SLD: „Ktoś postanowił zagrać na podziale Polaków na zwolenników i przeciwników braci Kaczyńskich. (...) Nie godzi się w ten sposób postępować z głową państwa.”

Źródło: gazeta.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764