logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Z pamiętnika Chochlika (3): Wyroby teczkopodobne  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja
Ilustracja Bronisław Józefiok

W tak zwanych słusznie minionych czasach życie było proste, wręcz prostackie. Poligrafia też. Uwodzenie klientów feerią barw i wymyślnością kształtów, było zarówno technicznie jak i ideologicznie trudne, a praktycznie niepotrzebne. Teczki (bo o nich dziś mowa) kojarzyły się bardziej z tajnymi archiwami SB, niż z podstawowym gadżetem marketingowym. Siermiężne, wiązane w pętelkę, szaro-bure twory, stanowiły nieodzowny atrybut socjalistycznej biurokracji.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Święte słowa! To i ja dorzucę przysłowiowe 3 grosze.
Jeśli już bardzo pragniesz sam rysować przemyślną konstrukcję teczki, pamiętaj o kilku jeszcze ważnych rzeczach:
1.Jeśli teczka ma być z kredy, zrób wszystkie grzbiety jednakowe.
2.Grzbiety muszą mieć wymiar całkowity (bez przecinków) i nie mniejszy niż 3mm - to znaczy grzbiet może mieć 3,4 lub 5mm. Powyżej 5mm ta zasada nie obowiązuje. Dlaczego? Wynika to z technologii sztancowania - przyjmijcie jako dogmat.
3.Zadbaj aby końce nacięć na wizytówkę były oddalone minimum 5mm od krawędzi - w przeciwnym razie nacięcie się rozerwie przy wyciąganiu wizytówki.
4. Sprawdź zapięcie - kreda może i jest fajna, ale kiepsko zatrzaskuje. A wszelakie "mikrozatrzaski" poniżej 3mm wielkości nie są zwykle wykonalne na wykrojniku.
Zrób makietę, włóż zawartość i sprawdź czy nie rozleci się.
5. Staraj się unikać projektów, w których np grzbiet jest innego koloru niż reszta. Bardzo to utrudnia życie, a jeśli zapomnisz o czymś co napisane powyżej, może być i tak, że przez tę fanaberię nakład poleci w kosz. Jednolita apla rulez!

,

Aaa żeby była jasność - grzbiet "na jedną bigę/big" też jest jak najbardziej ok!  

,

Warto dodać, iż przy dużych, powtarzalnych nakładach koszt własnego wzoru wykrojnika jest właściwie pomijalny.
W imię zasady, wyróżnij się lub zgiń, czasem warto te parę groszy na sztuce dopłacić.

brak ikonki
,

W dużej mierze masz rację, ale...sprawa komplikuje się kiedy korzystamy z usług tzw. drukarni internetowych czy też drukarni on-line.
Tajemnica znacznie niższych cen, jakie drukarnie te oferują m.in za teczki, w części tkwi w maksymalnej optymalizacji arkusza drukarskiego i optymalizacji całego procesu produkcyjnego. Kiedy nie korzystasz z wzorów wykrojników proponowanych w ofercie - przechodzisz z tej "promocyjnej" grupy cenowej do "normalnej" - a wtedy różnica w cenie - to nie tylko koszt nowego wykrojnika , ale koszt bycia traktowanym indywidualnie. Wynika to chociażby z faktu bardzo krótkich terminów realizacji...


  

avatar użytkownika
,

Skoro jesteśmy przy tym temacie to warto (choć może to temat na osobny artykuł poruszający sprawy kosztów..?) wyjaśnić, czy drukarnie on-line mają szansę utrzymać wyraźną przewagę nad tradycyjnymi w wypadku dużych i powtarzalnych nakładów, o których pisze Diplodoc?  

brak ikonki
,

Musimy mieć świadomość, że istniejące jeszcze rozgraniczenie na drukarnie on-line i drukarnie "tradycyjne" niebawem zaniknie całkowicie. Tak naprawdę drukarnie on-line to w większości realnie istniejące drukarnie, a przydomek "on-line" lub "internetowe", mówi jedynie o sposobie dystrybucji oferty i wykorzystaniu Internetu do realizacji większości lub wszystkich procesów biznesowych z klientem. W tym znaczeniu za moment wszystkie drukarnie albo będą internetowe albo nie będzie ich w ogóle.
Inną zupełnie sprawą jest wykorzystywana tutaj "do maxa" zasada optymalizacji arkusza drukarskiego, która leży u podłoża niskich cen oferowanych przez drukarnie internetowe.
W wypadku dużych i powtarzalnych nakładów, o których pisze Diplodoc, faktycznie może ona nie mieć znaczenia, ale to temat do szerszej analizy. Zauważmy np, iż publikacjach innych niż "proste" przewaga cenowa drukarni internetowych zanika,,,
  

avatar użytkownika
,

Ja rozumiem pojęcie "drukarni on-line" nie tyle jako drukarnia umożliwiająca składanie zamówień on-line, ile jako rodzaj usługi zoptymalizowanej pod kątem obsługi on-line - czyli w uproszczeniu usługi zestandaryzowanej, a w zamian za to wygodniejszej, tańszej, szybszej itd. W tym sensie nie sądzę, aby zamiana na wersję on-line była naturalnym wektorem rozwoju wszystkich czy nawet większości drukarń. Pytanie o duże nakłady zadałem specjalnie aby pokazać przykład zamówień, dla których bycie on-line lub off-line nie ma większego znaczenia - i to niezależnie nawet od tego jak się owo "on-line" rozumie :-)  

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764