logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Z pamiętnika Chochlika (7): O wyższości okładki nad wkładem  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja
Ilustracja Bronisław Józefiok

W chochlikowych wędrówkach po drogach i bezdrożach poligrafii posługujemy się często sformułowaniem „przygotowanie plików do druku”. Jest to skrót myślowy, który poważnie spłyca istotę rzeczy. Dobre stosunki studia graficznego z panami drukarzami to jedna sprawa. Jednak równie mocne wrażenia czekają nas w relacjach z działem introligatorni. A tam zazwyczaj, większość załogi stanowią kobiety. Nie o parytetach jednak dziś będzie mowa.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Szkoda, że Autor nie podal paru szczegółów nt. szycia nićmi i klejenia (kiedy jedno, kiedy drugie, czy zawsze łącznie w przyp. klejenia?).

brak ikonki
,

Formuła i objętość felietonu nie pozwala mi na tak specjalistyczne omówienia. Z pewnością w odcinkach poświęconych introligatorni temat będzie jeszcze omawiany.
Ponieważ wydawnictwo "Helion" planuje wydać książkę opartą na felietonach Chochlika, poszerzonych o część teoretyczną - będzie tam z pewnością też miejsce na szczegóły.
Twoje pytanie natomiast, jest wyzwaniem dla naszej Szefowej Intro Darii - i nie omieszkam jej jutro nadmienić, aby się w komentarzu do tego tekstu - do zagadnienia odniosła.
Pozdrawiam

  

brak ikonki
,

Książka szyta czy klejona? Nie ma sztywnych reguł. Głównie decyduje klient. Dostępne obecnie technologie klejenia z powodzeniem zastępują szycie nićmi - a pod kątem wytrzymałości nieraz nawet przewyższają (np. klejenie PUR). Największym problemem książek klejonych jest ich otwieralność, która znacznie odbiega od otwieralności książek szytych nićmi. Ma to szczególne znaczenie przy zdjęciach rozkładówkowych, które mają się idealnie połączyć w grzbiecie. Oczywiście przy klejonych pozycjach też da się oszukać wzrok czytelnika, ale trzeba wiedzieć jak. Szyte książki są droższe w produkcji, więc należy przeanalizować czy rzeczywiście musimy się decydować na tę technologię. W naszej drukarni najczęściej szyjemy albumy, cenniki, katalogi czy piękne artystyczne wydania. No i pamiętajmy, że książka szyta to tak naprawdę książka szyto-klejona (to bardzo często używane określenie), bo publikację zszytą nićmi należy w grzbiecie zakleić tak aby składki połączyły się ze sobą na całej długości swoich grzbietów - zarówno w oprawie prostej ("miękkiej") jak i złożonej ("twardej"). Samo szycie nie wystarcza:)

brak ikonki
,

A nie mówiłem, że Darii nikt nie wykantuje...???

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764