logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (8): Narzędzia - szlifowanie  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja

Jak w prosty sposób zrobić samemu kombajn szlifierski do obróbki krawędzi? Jakie rodzaje pilników sprawdzą się przy obróbce tworzyw? Do czego przydadzą się różne typy szlifierek i czym kierować się przy zakupie? Jakich papierów ściernych użyć kompletując zestaw kostek szlifierskich? W kolejnym odcinku Poradnika także kilka praktycznych uwag na temat polerowania.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU


REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Czy przy stosowaniu tego napędu nie czuć bicia na dużej tarczy ? Mimo wszystko wiertarka przenosi deko inaczej siłę i w nieodpowiednich rękach można sobie zrobić krzywdę.
I druga kwestia - ja osobiście mocno posiłkuję się multiszlifierką Dremel'a przy obrabianiu tworzyw. Pan o nich nie wspomina. Dlaczego ?

avatar użytkownika
,

Hmm - akurat ten problem, tj bicie dużej tarczy przenigdy nie wystąpił mimo iż stosowałem wiele tarcz, także swojej produkcji (np z PMMA). Poza tym nawet jesli jakieś bicie rzeczywiście występuje, to przy obrotach uzyskiwanych przy najzwyklejszej Celmie (2 bieg) były one kompletnie już bez znaczenia - niezauważalne. Obróbce w większości podlegały dość miękkie materiały w rodzaju PVC spienionego i średniotwardego PMMA dlatego ewentualne bicie tarczy mogło objawiać się jedynie nierównomiernym zużyciem materiału ściernego - i tak marginalnym w ogóle. Jeśli chodzi o multiszlifierki - nie mam akurat doświadczeń bo do tej operacji jej nie stosowałem. Generalnie przy tego typu obróbce tj. przygotowaniu jak najlepszej powierzchni pod przyszłe klejenie chodzi o stworzenie idealnie prostopadłej krawędzi, z czym multiszlifierka doskonale da sobie radę, ale także o wyrównanie krzywizn - o jak najdoskonalsze wyprostowanie "linii brzegowej" Nie wiem jak radziłaby sobie z tym multiszlifierka ale tarcze radziły sobie dobrze. Chodzi o to, że na tarczy trudno "zrobić krzywdę" obrabianemu detalowi a naturalny, niedoskonały jeszcze obrys poddany szlifowaniu stanowi jakby szablon docelowego, doskonalszego obrysu. Przedmiot sam się niejako prowadzi nie wymagając za wiele od operatora. Szczególnie dotyczyło to łuków zewnętrznych. Nieco więcej uwagi wymagają proste bo wszelkie operacje szlifowania przy tarczy wymagają nieustannego ruchu postępowego względem tarczy. Głównie ze względu na te właściwości stosowałem wyłącznie tarcze i szlifierki taśmowe przy większych przedmiotach. Wszystkie operacje obróbki, niezależnie od wielkości wykonywałem bez pomocy innych osób (tak są opisane w poradniku). To też wymuszało takie a nie inne rozwiązania.  

avatar użytkownika
,

Jeszcze tylko przyszło mi do głowy czy pytanie o "bicie dużych tarcz" nie wynikało z przekonania że tarcza musiała mieć wielkość obrabianej prostej... Jeśli tak to wyjaśniam - absolutnie nie ma takiej potrzeby. Tak naprawdę obróbki nawet największych przedmiotów wykonywałem na dwóch tarczach o maks średnicy 25 cm wykorzystując jedynie jej połowę - tą część która "uciekała pod blat". Ponadto materiał (przy szlifowaniu prostej) nigdy nie przylega do całej powierzchni tarczy tylko tworzy z nią minimalny kąt - bardziej przypomina to frezowanie niż szlifowanie a frezem jest okrąg przy samym brzegu tarczy. To wymaga odrobiny wprawy ale naprawdę niewielkiej. Można spokojnie wymusić taką konfigurację styku tarcza przedmiot (ogranicznikiem w blacie) tylko wtedy komplikowałby on życie przy szlifowaniu krzywizn.  

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764