logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Klinika Betonu na Wawa Design Festival

  PR 05.09.2014, przeczytano 7055 razy
ilustracjastrzałka

Rusza kolejna edycja Wawa Design Festival. Soho Factory stanie się na 10 dni terenem wielu wydarzeń skupionych wokół projektowania.Klinika Betonu włączyła się w to wydarzenie jako gospodarz jednej z wystaw. Zaprezentujemy projekt oświetlenia Dominiki Wojtkowskiej, tworzącej pod szyldem „Żywy Projekt”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klinika-betonu-na-wawa-design-festival,22544,artykul.html

Beton – tworzywo do odkrycia

Beton jest elementarnym tworzywem współczesnej architektury. Uniwersalny, plastyczny, bezpieczny, trwały i przyjazny dla środowiska, uchodzi również za banalny i zwyczajny materiał konstrukcyjny o nieskompilowanej technologii produkcji. Dlatego, jako surowy materiał budowlany, beton ukrywany był pod powierzchnią tworzyw o szlachetniejszej naturze. Prefabrykowany beton przez lata nie wywoływał pozytywnych skojarzeń – dla wielu będąc synonimem szarej bylejakości, przemysłowego brutalizmu, unifikującej anty-architektury blokowisk z wielkiej płyty. 


Estetyka surowego betonu zaczęła być jednak stopniowo odkrywana przez architektów i projektantów – tworzywo to stało się nośnikiem nowych jakości, doceniono również jego walory dekoracyjne, zarówno w architekturze bryłowej, jak i w aranżacji wnętrz. Pod nazwą „beton architektoniczny” kryje się bardzo wiele różnych jego odmian, a możliwości jego zastosowania są niemalże nieograniczone. 

Klinika Betonu została powołana do życia, gdyż beton pozostaje materiałem o ogromnym, wciąż niewykorzystanym potencjale. Jako „płynny kamień” daje projektantom bogate możliwości w uzyskaniu oryginalnych form, faktur czy barw. Nowoczesna technologia prefabrykacji pozwala integrować inżynierię i sztuki piękne, jest otwarta na wszystkie języki, jakimi chce posługiwać się architektura czy projektowanie przedmiotu, a posługiwanie się matrycą nie stoi w sprzeczności z indywidualizacją.


Klinika Betonu – producent betonu architektonicznego „szytego na miarę”

Klinika Betonu to producent, który oferuje odbiorcom więcej, niż tylko gotowe rozwiązania z betonu architektonicznego. W swoich działaniach koncentruje się przede wszystkim na współpracy z architektami i inwestorami przy tworzeniu unikatowych, indywidualnie zaprojektowanych elementów z betonu architektonicznego i niestandardowych wzorów płyt odlewanych na zamówienie. 

Poza okładzinami płaskimi, które można dowolnie indywidualizować poprzez wybór faktury, sposobu wykończenia czy koloru betonu (od bieli, poprzez całą skalę szarości i czerń, aż po dowolne kolory betonów barwionych w masie), Klinika Betonu oferuje wyjątkowe wzory trójwymiarowych płyt ściennych, elewacyjnych, małej architektury oraz obiektów 3D. Do każdej realizacji Klinika Betonu stosuje betony o specjalnie zaprojektowanych recepturach i unikalnych procesach produkcji, łącząc rzemiosło i najnowocześniejsze technologie, dzięki czemu każdy element betonowy jest niepowtarzalny. 


Szczególną metodą indywidualizowania betonowych płyt, stosowaną przez Klinikę Betonu, jest fotobeton. To innowacyjna technologia modelowania, dająca możliwość odwzorowania niemalże każdego dwuwymiarowego obrazu w płycie betonowej 3D. Każdy wzór fotobetonu opracowywany jest indywidualnie, a techniki frezowania matryc do odlewów są dobierane specjalnie, by uzyskać optymalny efekt optycznej iluzji. Płyty fotobetonowe mają zastosowanie zarówno we wnętrzach, jako okładziny ścienne, jak również na elewacjach, w odpowiednio powiększonej skali tworząc niezwykle ciekawe efekty plastyczne na powierzchni budynku.

Klinika Betonu jest również specjalistą w produkcji trójwymiarowych obiektów i brył 

w betonie – niezależnie od ich skali i stopnia skomplikowania: od przedmiotów codziennego użytku, oznaczeń, liternictwa czy mebli, poprzez popiersia i portrety wykonywane na modelu, aż po wielkoskalowe pomniki i miejskie obiekty. Dzięki skanowaniu w trójwymiarze, drukowi 3D i odpowiednio dobranym procesom produkcji Klinika Betonu daje projektantom możliwość realizacji unikatowych rzeczy architektonicznych i wzorniczych.


Klinika Betonu w Soho Factory

12 czerwca 2014 r. Klinika Betonu uroczyście zainaugurowała swoją działalność otwarciem pawilonu ekspozycyjnego w warszawskim Soho Factory. Miejsce pod szyldem Kliniki Betonu to przestrzeń otwarta dla ludzi kreatywnych, żywy punkt spotkań dla architektów i projektantów form przemysłowych, którzy chcą realizować swoje projekty w betonie. Premierowa ekspozycja pokazuje, jak można wykorzystywać betonową materię, inspirując możliwościami i wszechstronnością jej zastosowań – od klasycznych dwuwymiarowych płyt béton brut, poprzez betony barwione w masie i wyrafinowane wzory trójwymiarowe, aż po nietypowe obiekty bryłowe. 

Klinika Betonu stawia sobie również za cel wspieranie młodych talentów w zakresie projektowania oraz integrowanie specjalistów i twórców z różnych środowisk. Otwarciu towarzyszyła prezentacja kolekcji sukni 3Dtal Izabeli Tomczak, architektki i absolwentki Politechniki Poznańskiej. W przyszłości w przestrzeni Kliniki Betonu organizowane będą również warsztaty oraz inne wystawy.


Partnerem uroczystości otwarcia Kliniki Betonu został renomowany producent matryc do betonu – firma Reckli. Patronatem medialnym objęły wydarzenie tytuły Architektura Murator oraz Design Alive.

Źródło: Klinika Betonu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764