logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wykładowcy gdańskiej ASP o znaku woj. pomorskiego: błahy merytorycznie i miałki estetycznie  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja

W reakcji na nowe logo województwa pomorskiego zaprojektowane przez Andrzeja Pągowskiego, wykładowcy gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych wystosowali oświadczenie do marszałka województwa pomorskiego, w którym wyrażają zdecydowaną dezaprobatę zarówno dla samego znaku jak i trybu prac nad wizerunkiem regionu.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie ma mieć co pretensji do artysty Pągowskiego. Zrobił co zrobił, dorobił piękną legendę, wziął za to umówione pieniądze i mówiąc żartem; trzyma się teraz za brzuch ze śmiechu obserwując całą burzę. Pretensje można mieć do urzędników, którzy "stanęli na wysokości zadania", pokazując po raz kolejny jak potrafią dbać o publiczne pieniądze.

,

To stary lizacz platformianego zadka. Pupilek co zresztą przekłada się i na ilość zleceń z sektora publicznego jak i na niebotyczne kwoty za wykonane prace. Jakim on jest artystą to widać po jego pracach.  

,

Od lat kształcą bujających w obłokach, oderwanych od rzeczywistości rynkowej, nieumiejących odnaleźć się komercyjnie, dyplomowanych artystów, których koszmarki wizualne wiszące tu i ówdzie można liczyć w tysiącach.
Teraz się obudzili i protestują.





avatar użytkownika
,

A Ty - masz dyplom?  

,

Ja nie protestuję, bo wiem, że to nie jest właściwa droga.
W związku z tym, mój stan posiadania leży poza dyskusją.
  

avatar użytkownika
,

Pytanie padło w związku z Twoją oceną pracy wykładowców gdańskiej ASP oraz kompetencji jej absolwentów. Ale pewnie zechcesz ją uzasadnić, prawda?  

,

A jaki jest związek między moją oceną a stanem posiadania?  

avatar użytkownika
,

Chcemy się upewnić czy Twoje opinie o tych ludziach znajdują jakieś oparcie w faktach, czy też motywowane są emocjonalnie. Wówczas - jako niemerytoryczne - byłoby niewiarygodne i nie trzeba by z nimi dyskutować.  

,

Emocjonalnie to ja mogę oceniać co najwyżej grę polskich piłkarzy nożnych.
Wszystko inne na zimno. Jak nóżki.
  

avatar użytkownika
,

Fajnie, no to czekamy na chłodne uzasadnienie tak krytycznej opinii o pracy tej uczelni i jej absolwentach.  

,

A płacisz wierszówkę czy ryczałtem?  

avatar użytkownika
,

Jeżeli mamy płacić to może poprzestaniemy na wyjaśnieniu kolegom czytającym ten wątek, którzy nie śledzili poprzedniej dyskusji przy okazji pierwszej publikacji na temat pasztetu pana Pągowskiego, że opinia wyrażona w przedstawionym oświadczeniu pozostaje w głębokiej sprzeczności z Twoimi poprzednimi komentarzami.  

,

Znaczy się chciałbyś, aby zapełniać łamy Signs tak zupełnie za darmo?
Tak się nie da drogi panie.

W kwestii spójności wyjaśnienie jest proste.
Cytując klasyka: są tacy, którzy ironię wyłapują i tacy, którzy nie zauważyliby jej nawet, gdyby podeszła i kopnęła ich w d...ę.


  

avatar użytkownika
,

Serio nie liczyłeś na wierszówkę i to tylko żart ironiczny był?  

,

No rzeczywiście, jak coś dłuższego niż dwa zdania napiszę, to tak trochę po cichu o wierszówce myślę.
  

avatar użytkownika
,

A czyli to żarcik jednak był. Za głupi jesteśmy na dyskusję z Tobą.  

avatar użytkownika
,

Dlaczego redakcja pozwala na zaśmiecanie takiego fajnego tematu?  

,

To jest temat bardzo ważny społeczne, dlatego też każda dyskusja pod nim, nawet głupia, ma znaczenie, bo daje władzy jasny sygnał, że obywatele widzą i komentują bieżące wydarzenia.
  

avatar użytkownika
,

Pytanie o dyplom to zupełnie jak z Mistrza i Małgorzaty. Już wtedy najwyraźniej się śmiano z okoliczności w których jedynym kryterium weryfikacji kompetencji jest "papierek". Za takim Michałem Aniołem stał chyba warsztat, a nie dyplom?
pzdr., PB
  

avatar użytkownika
,

Pytamy o dyplom bo skoro kolega tak krytykuje posiadaczy papierka to może przemawia przez niego zazdrość? A pytanie stąd, że nie widać żadnego uzasadnienia dla jego szyderczej opinii na temat uczelni i jej absolwentów. Może poza tą jedną, że wykładowcy zaprezentowali opinię potwierdzającą krytyczną ocenę tego znaku, podczas gdy ów kolega konsekwentnie go broni.  

,

Jestem ostatnim do ataku i ostatnim do obrony cudzej pracy czy twórczości.

Niech obroną zajmie się ten, kto zamówił i zapłacił. Ewentualnie ten kto stworzył.
A atakiem Ci, którzy potrafią lepiej.

A że tych ostatnich mało u nas...

  

avatar użytkownika
,

Ostatni do ataku...? A jednak zmieszałeś z błotem pracowników uczelni, jej absolwentów i ich pracę. Pół biedy gdybyś zajął się pracą - choć i wówczas wypadałoby uzasadnić krytyczne tezy jako że nie mamy okazji zobaczyć żadnych przykładów prac, które krytykujesz. Ale Ty zająłeś się w pierwszej kolejności ludźmi i zrobiłeś to z wyraźną swadą. Przypadek?  

,

Oczywiście, że nie.
Celowo umieściliśmy kontrowersyjny w treści komentarz, żeby dyskusję rozkręcić.

Zresztą, co szkodzi, gdy pod głupim tekstem pojawią się głupie komentarze?
Nic.

  

avatar użytkownika
,

Rzeczywiście nic nie szkodzi - przecież wszyscy wokół Ciebie są tak głupi że i tak nie zrozumieliby ani słowa z komentarza mądrego, zatem Twoje wypowiedzi są jak najbardziej na miejscu.  

avatar użytkownika
,

Droga redakcjo, kilka gorzkich słów nt. produktów jakieś branzy/środowiska to jeszcze nie "mieszanie z błotem". Czy konstatacja, że w Polsce drogi są podłej jakości jest tożsame ze zmieszaniem z błotem inżynierów drogowców?
pzdr., PB
  

avatar użytkownika
,

Stan dróg każdy widzi i takie uwagi jest w stanie samodzielnie ocenić. Natomiast powodów dla których kolega zakwestionował jakość i sens pracy uczelni i jej absolwentów kolega ten nie ujawnił, co jest w stosunku do tych ludzi nie fair i kwalifikuje się jako takie do prac ziemnych.  

,

Cieszy mię ten rym: Polak mądr po szkodzie:
lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie,
nową przypowieść Polak sobie kupi,
że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.
Jan Kochanowski

Profesorowie mieli czas na protesty, ZANIM ten znak zamówiono.
Teraza to sobie jedynie robią PR.



  

avatar użytkownika
,

Sam wskazujesz najbardziej skandaliczny aspekt całej tej akcji - mianowicie prowadzenie jej przy spuszczonej kurtynie. Skąd profesorowie mieli w ogóle wiedzieć o toczących się pracach, skoro nie odbył się nawet oficjalny przetarg? Gdyby profesorowie mieli szansę protestować wcześniej, zapewne by z tej szansy skorzystali, bo wytwór pana Pągowskiego jest zwyczajnie kompromitujący dla województwa i jego mieszkańców.  

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764