logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo Szybkiej Kolei Miejskiej - nie chcą profesjonalistów

   23.11.2004, przeczytano 9335 razy

Mamy kolejną kompromitację związaną z projektem logo. Szybka Kolej Miejska w Warszawie ogłosiła konkurs na logo firmy. Nagroda - 500 złotych i "uścisk ręki prezesa" - zakrawa na kpinę w porównaniu z kosztami inwestycji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-szybkiej-kolei-miejskiej---nie-chca-profesjonalistow,2492,artykul.html

Cytowany przez Rzeczpospolitą Jacek Poniewierski, pełnomocnik zarządu SKM mówi: „Każda firma, która chce się dobrze kojarzyć, potrzebuje dobrego logo. Chcemy zapytać przyszłych użytkowników, jaki znak chcieliby widzieć na pociągach, którymi będą podróżować”

Za projekt i przekazanie praw do logo dla inwestycji wartej kilkadziesiąt milionów złotych, SKM zamierza przyznać gratyfikację w wysokości 500 złotych oraz przekazać podziękowanie od zarządu. Po krytycznych komenatrzach jakie towarzyszyły pojawieniu się komunikatu o konkursie w serwisie Stowarzyszenia Sympatyków Komunikacji Szynowej, informacja o konkursie znikła ze strony głównej SSKS, z serwisu usunięto też nadesłane prace.

W tej sytuacji koledzy z grupy dyskusyjnej pl.comp.dtp wsparli ideę powołania niezależnej strony „anty-konkursowej”, na której można zamieszczać i oglądać przygotowane w czynie społecznym projekty. Autorzy prac zamieszczają także informacje o swoich odczuciach. Czytamy tu m.in.: „Oszlałem!!! nie mogę spać ani jeść i wciąż czekam na ogłoszenie wyników. Pieniądze- pal sześć -ale spotkanie z samym Prezesem...Już nie mogę!”

Zarządowi SKM nie dał do myślenia fatalny poziom nadesłanych dotychczas na oficjalny konkurs projektów, co zmusiło organizatorów do przedłużenia terminu składania prac do 21 listopada. Cytowany Jacek Poniewierski ma na to następującą odpowiedź: „Nie chcemy profesjonalistów, którzy jak za logo Warszawy wezmą 180 tys. zł. Zależy nam na twórcach, którzy dziś malują graffiti na murach”.

Wśród komentarzy na stronie SSKS czytamy m.in. : „Lord Finchley chciał naprawić elektryczny kontakt Sam. Prąd go zabił. Słusznie zginął on tak, Bowiem człowiek zamożny, jak chce przeznaczenie, Winien rzemieślnikowi dawać zatrudnienie.”


strona SSKS:
http://www.ssks.org

strona anty-konkursowa:
http://www.super-konkurs-na-logo-dla-szybkiej-kolei-miejskiej.tk/

Na ilustracji fragment strony anty-konkursowej

(inf. wł.)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Takie rzeczy, jak opisane w artykule, dzieją się w całym naszym pięknym kraju. Nie tak dawno Starostwo w Tarnowskich Górach ogłosiło konkurs na logo ziemi tarnogórskiej. Warunki postawione w regulaminie brzmiały jak z "Misia": logo musiało JEDNOZNACZNIE kojarzyć się z powiatem tarnogórskim, musiało nawiązywać do historii, musiało nawiązywac do heraldyki i musiało nawiązywać do walorów krajobrazowych. Niech mi ktoś spoza Śląska powie: z czym (jednoznacznie) kojarzy mu się ziemia tarnogórska ?! Pomimo tego wpłynęło aż kilkanascie prac, przypominających raczej plon lekcji rysunków z 6 klasy. Wygrał (i skasował 2 tys. zł) autor z Krakowa. Okazało się, że z ziemią tarnogórską, jej heraldyką, historią, zabytkami i walorami krajobrazowymi - jednoznacznie (zdaniem jury) kojarzy się... profil orła z kolorowymi piórami.
No i jak tu komentować to - i pewnie wiele podobnych - co wyprawiają lokalne władze (a okazuje się, że w stolicy również), czyniące się specami od wizualizacji. Tak to już jest w naszym kraju - władza zna się na wszystkim, specjaliści są niepotrzebni. A podejrzewam, że często w takich przedsięwzięciach wygrywa znajomy królika...

avatar użytkownika
,

Czy może ktoś zrzucił sobie te zdjęte projekty? Tak bardzo chciałbym zobaczyć przykład naprawdę złego projektowania :)

avatar użytkownika
,

Proszę bardzo:
news://news.ztm.waw.pl/ztm.binaries
Wątki: "Tak a propos logo.. " (5 listopada 2004 01:27) i "Moja nowa
propozycja logo :)" (10 listopada 2004 18:46).
Szukaj postów organizatora konkursu, prezesa SSKS - w polu "Od" widnieje "SSKS". Inne propozycje z tych wątków również "wybitne".

  

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764