logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Re:design w Gdyni: Nowe szyldy dla rzemieślników  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja

Bez kolorowych kasetonów, bez zaklejania folią szyb – pięć zakładów rzemieślniczych w historycznym centrum Gdyni zyskało nowe szyldy i witryny zaprojektowane przez polskich grafików.

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Fachowiec od maszyn wie, że z zepsutą maszyną trzeba przyjść do niego, ale nie wie do kogo iść po dobrą reklamę?

avatar użytkownika
,

A dlaczego miałby wiedzieć? Jest fachowcem od reklam?  

,

Skąd przeciętny Kowalski wie, kto naprawia maszyny?
Czy, przez analogię, nie szuka się podobnie kogoś od reklam?

IMHO większość ludzi dobrze WIE, gdzie kupić dobrze zrobiony szyld czy wizytówki.
Tylko SZKODA im kasy.

  

avatar użytkownika
,

To samo można powiedzieć o chociażby projekcie logo. Jeśli są tacy którzy gotowi są zafundować sobie logo za 50 zł to nie (albo nie tylko) dlatego że szkoda im kasy. Nie mając o tej dziedzinie pojęcia nie rozumieją czym różni się logo za 50 zł od projektu za 5 czy 50 tysięcy. I trudno mieć o to pretensje. Logo to nie maszyna po której od razu widać czy dobrze pracuje - tu leży różnica. Z oznakowaniem lokalu jest podobnie.   

,

Oczywiście. To samo można powiedzieć o wędlinach, ubraniach, sprzęcie AGD i RTV i wielu innych rzeczach, zróżnicowanych jakościowo i cenowo.

Tym głupiej brzmi wypowiedź pana Andrzeja, który twierdzi, że nie wiedział, gdzie szukać. Obstawiam, że nie szukał, bo szkoda było kasy.
  

avatar użytkownika
,

Bzdura. O wędlinie i sprzęcie AGD można bez problemu powiedzieć czy smaczy i działa. O logo i oznakowaniu lokalu - nie ma bolca żeby ocenił to ktoś, kto nie zna się na rzeczy. Ty potrafisz jednoznacznie powiedzieć czy ta estetyczna i pożądana z punktu widzenia ładu wizualnego wersja jest skuteczniejsza reklamowo niż ten ordynarny kaseton?  

brak ikonki
,

Ja zdecydowanie twierdzę, że ten ordynarny kaseton był skuteczniejszy.

Jak sobie jakaś bieda chce buty naprawić to potrzebuje wyrazistej, oczojebnej i nieskomplikowanej informacji gdzie te buty naprawi.
To nie ten sam target klienta który poszukuje galerii sztuki, żeby sobie obrazek za kilka tysięcy powiesić na ścianie, niestety .
  

avatar użytkownika
,

Myślę podobnie.
Co gorsze, obawiam się, że za jakiś czas mogą się pojawić elementy "uzupełniające" czyli jakieś kolorowe semafory na ścianie i podobnie pstrokate (ale oczywiście w zupełnie innej kolorystyce) potykacze, bo właściciel zauważy spadek obrotów.
Taki mamy klimat...
  

avatar użytkownika
,

Dopóki wszyscy solidarnie trzymają się takiego skromnego standardu nie ma powodów aby rozpoczynać walkę na kolorowe folie. Ale do tego trzeba pewnej kultury i związanego z nią szacunku dla wspólnej przestrzeni. Działa to w wielu krajach. U nas niekoniecznie.  

,

O wszystkim można się dowiedzieć czy smaczy i działa.
Wystarczy uruchomić szare komórki i pytać, szukać, dowiadywać się.

Pan Andrzej, z tego co mówi, nawet nie próbował, bo ponoć nie wiedział, że reklamy zamawia się w firmie reklamowej.
  

avatar użytkownika
,

Moje stanowisko:
Pan Andrzej to wiedział, ale fachowcy, na których trafił zrobili mu coś, co nie wytrzymało konfrontacji z nowym projektem. Doopa, nie fachowcy, można by zatem powiedzieć (domyślam się, że pan Andrzej nie ma za dużo czasu na węszenie, bo na naprawę czeka pewnie stos maszyn do szycia).
Nie wiemy co to było, bo artykuł nie rozwija tego wątku, więc dyskusja na temat szczegółów nie ma podstaw.
@Klnyc, czy mógłbyś wprost i przejrzyście napisać o co ci chodzi? Nie czepiam się (naprawdę, od jakiegoś czasu nie ekscytuję się w ogóle takimi rzeczami), ale zwyczajnie nie wszystko rozumiem.
To dobrze, że pan Andrzej się cieszy, że pomogli mu fachowcy, czy źle?
Lepiej żeby zostało po staremu? Wiesz jak było? Na zdjęciu widzimy tylko nowy szyld podczas piaskowania. Wiesz więcej? Dawaj!


  

,

Pan Andrzej, biedaczek, nie wiedział gdzie szukać fachowca (Ciekawe czy podobnie ma, gdy musi kupić buty/spodnie/cokolwiek). Fachowcy go znaleźli. Całość wsparł pewien bank.

Mnie to wygląda następująco - bank dał kasę, panowie graficy zrobili projekty a fachowcom włożyło się w usta okrągłe zdania o tym, jak nie mogli wcześniej znaleźć dobrych wykonawców i dlatego mieli brzydkie reklamy.
Świat jednak został uratowany, dzięki bankowi i młodym zdolnym, ambitnie zmieniającym szare, brzydkie realia.


W Gdyni znam co najmniej 5 DOBRYCH firm reklamowych, projektujących i wykonujących reklamy na wysokim poziomie estetycznym i technicznym. Tyle, że nie robią tego za pch.
Może dlatego nie można o nich zrobić artykułu.
  

brak ikonki
,

Tłumaczenie Pana Andrzeja brzmi tak, jakby się tłumaczył, że jeździ Oplem bo nie nie wiedział, ze Mercedesa kupuje się w salonie Mercedesa.

Apropo reklam to niektóre nowe realizacje są lepsze od starych inne niekoniecznie.

Mnie osobiście bardziej rażą poobijane, brudne elewacje, niechlujnie pomalowane, krzywe poobijane schody zaniedbane witryny itp.
Na takiej zaniedbanej elewacji nawet szczerozłoty szyld będzie wyglądał tak sobie.


  

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764