logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Miasto nie jest wyłącznie nośnikiem reklamy  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU

ilustracja
Radzymin

Czas uporządkować Katowice i inne miasta. Polecamy wywiad z Angeliką Gromotką ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, przeprowadzony oryginalnie dla Dziennika Zachodniego. Rozmawiała Agata Markowicz

  PRZEJDŹ DO ARTYKUŁU
REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Dizajn to, dizajn tamto.
Czy ktoś kto umie tylko w dizajn jest w stanie cokolwiek naprawić?

avatar użytkownika
,

Twoje pytanie i stojąca zanim teza są niezrozumiałe - możesz wypowiedzieć się jaśniej? Uważasz że dizajn nie ma wpływu na jakość otoczenia i życia?  

,

Uważam, że ktoś, kto bezwiednie stosuje kalki językowe i makaronizmy, jest bardzo słabym kandydatem do wprowadzania zmian.

Uważam, że ktoś, kto chce naprawiać, powinien zacząć od siebie i, na przykład, używać polskich wyrażeń, mających to samo znaczenie i niosących ten sam zestaw informacji.

Proste, ale jak widać, dla wielu nadal zbyt skomplikowane.
  

avatar użytkownika
,

Zwiększając udział polskich synonimów zastępujących wyrażenia obcojęzyczne zwiększa się zdolność do wprowadzania zmian w otoczeniu wizualnym za pomocą dizajnu? Zgłosiłeś już ten fenomen badaczom i teoretykom designu?  

,

Zwiększając udział polskich słów, pokazuje się, że działania mają na celu kompleksowe zmiany, nie zaś wycinkowe.

Cóż z tego, że nie będzie reklam na budynkach, skoro nie zmieni się bylejakość sposobu komunikowania?
A to właśnie bylejakość i bezmyślność są przyczynami obecnego stanu rzeczy.
  

avatar użytkownika
,

Czyżby? A nie chaos prawny?   

,

Okazjonalnie czytam pewne forum dla grafików.
Widać tam jak na dłoni, że prawo wcale nie przeszkadza, bo Ci ludzie nie znają prawa.
A mimo to tworzą prawdziwe koszmarki.

Więc nie, chaos prawny nie jest przyczyną mizerii.
  

avatar użytkownika
,

To jest właśnie chaos prawny. Skoro można działać nie oglądają się na prawo i nie znając go, to znaczy że otoczenie prawne jest kulawe i niesprawne. Wyrazy obcojęzyczne mają się do tego mniej więcej tak jak znaczenie spadającej konsumpcji soli na Dolnym Śląsku do częstotliwości występowania skał wylewnych na Marsie.  

avatar użytkownika
,

Niedbałość formy wypowiedzi mnie też drażni. Jak tylko będzie okazja, to będę głosował za karą chłosty za błędy ortograficzne :)
Ale do adremu: Pierwsze skojarzenie - owczy pęd - barany biegną bez zastanowienia się po co i dokąd.
Parę lat temu zaczęła się moda na logo. Każde województwo, miasto, a nawet państwowe instytucje uznały, że koniecznie muszą mieć logo. Efektem jest bukiet znaków graficznych, z których nieliczne tylko są udane, ale mino to wszyscy są z siebie cholernie zadowoleni.
Teraz nagle każde miasto musi natychmiast pozbyć się szpecących reklam w trybie natychmiastowym. Taka nowa moda, bo już chyba nie ma miejsca na kolejne loga, a nie znalazł się nikt, kto wymyśliłby coś innego.
Ekspresowe tempo, powierzchowność i brak odpowiedzialności. Nikomu nie przychodzi do głowy, żeby do tematu podejść spokojnie, z rozwagą i ucząc się na błędach poprzedników. Nie, każde miasto chce być lepsze, szybsze i w ogóle najbardziejsze.

I w dodatku tyle pisania o zachodnich wzorcach (poparte żałosnymi fotkami), ale jakoś nie znalazłem informacji jaką drogą cywilizowane kraje doszły do obecnej sytuacji. Ja wiem jak to zrobiły, ale czy członkowie tych wszystkich Rad Miasta wiedzą?
Od początku krytykowałem ustawę krajobrazową jako tą, którą rozłożą niekompetentni ludzie na zbyt wysokich stanowiskach. Jak na razie, podtrzymuję.

  

avatar użytkownika
,

Nie jest to żadne "nagle" ani efekt owczego pędu czy mody - ale efekt wprowadzenia przepisów,. Twój zapał do tropienia bezmyślnych działań motywowanych doktrynersko sam spycha Cię na drogę takiego doktrynerskiego działania i oceniania.

Sprawa ciągnie się i jest dyskutowana od kilku lat - ile czasu trzeba abyś uznał, że podejście do sprawy było spokojne? Mamy bić pianę przez kilkadziesiąt lat? Krytykujesz oglądanie zachodnich wzorców, ale postulujesz jednocześnie uczenie się na błędach poprzedników. Gdzie chcesz szukać tych doświadczeń? Na Wschodzie?

Argument, że przepisy są złe, bo je "rozłożą niekompetentni ludzie na zbyt wysokich stanowiskach" - cóż, daruj, ale to chyba żart? Nie wiesz, że każde przepisy mogą "rozłożyć niekompetentni ludzie na zbyt wysokich stanowiskach"? Niezależnie od jakości tych przepisów?
  

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764