logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rzeszowskie samorządy stawiają na promocję

  PR 07.11.2016, przeczytano 1702 razy
ilustracjastrzałka

Badania marketingowe tematem VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeszowskie-samorzady-stawiaja-na-promocje,30458,artykul.html

Marketing miejsc to nie tylko reklamowe hasła, gadżety i logotypy. To także działania niestandardowe i wykorzystanie Internetu, bo za pomocą mediów społecznościowych można prezentować interesujące miejsca lub wydarzenia. Doskonale wiedzą o tym samorządy na Podkarpaciu. Tym bardziej, że już niedługo stolica tego województwa będzie miejscem VI edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Kongres jest doskonałym forum do wymiany poglądów na temat zastosowania nowoczesnych technik marketingowych. Swoje prelekcje wygłoszą naukowcy, eksperci, a także specjaliści, którzy na co dzień zajmują się promowaniem miast i regionów. Swoją wiedzą podzieli się np. Dawid Lasek, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, który objął wydarzenie Patronatem Honorowym. Patronem Honorowym wydarzenia jest także Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,

Jak miasto i województwo może się promować na Facebooku?

Internet daje ogromne możliwości. Miasto Rzeszów promuje się w nim m.in. poprzez serwis informacyjny www.rzeszow.pl. Obecnie planowana jest aktualizacja strony, dodatkowo utworzona zostanie strona turystyczna z wersją mobilną oraz aplikacja mobilna dla turystów. Z kolei na portalu społecznościowym Facebook działa oficjalny fanpage, który obecnie prowadzi zewnętrzna firma. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba fanów profilu „Rzeszów - Stolica Innowacji” wzrosła o 20 000 użytkowników. Od początku roku 2016 odnotowano 384 000 aktywności użytkowników w obrębie profilu. 32 000 fanów wykonało co najmniej jedną aktywność na profilu w roku 2016, co pozwala stwierdzić, iż ponad 90% fanów tworzy aktywną społeczność.

Departament Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego prowadzi profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” na Facebooku oraz „visitpodkarpackie” na Instagramie. W obu kanałach opowiada o walorach turystycznych regionu, jego kulturze i tradycji. Na profilach pojawiają się teksty i galerie zdjęć. Pracownicy Urzędu śledzą też najnowsze trendy - tworzą m.in. dedykowane na Facebooka krótkie filmy, infografiki, czy panoramy 360 ukazujące atrakcje naszego regionu. Udało się także stworzyć społeczność wokół marki Podkarpackie. To przede wszystkim blogerzy, piszący o naszym regionie, ale i podróżnicy, turyści czy fotografowie. Wysyłane przez nich zdjęcia i artykuły, udostępniane są na obu profilach. Dzięki czemu stają się oni współtwórcami oficjalnej komunikacji – jako tzw. ambasadorzy marki. W comiesięcznych raportach Fanpage Trends, analizującym najważniejsze polskie strony na Facebooku profil „Podkarpackie – przestrzeń otwarta” zajmuje wysokie pozycje w kategorii Regiony. Raport opracowuje firma badawcza Sotrender.

Nowoczesny marketing to nie tylko social media

Wszystkie działania w mediach społecznościowych oraz w Internecie powinny być zawarte w strategii danej miejscowości. Przed stworzeniem takiego dokumentu należy pamiętać jednak o badaniach. Podejmowanie decyzji tylko na podstawie własnego przeczucia jest na dzisiejszym konkurencyjnym rynku mocno ryzykowne – także w przypadku samorządów.

Nasze intuicje nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością w 100 proc. Badania pozwalają nam przekonać się, jak jest naprawdę. Pozwalają też na rzetelne porównanie się z konkurentami czy dokładną charakterystykę naszych grup docelowych i ich potrzeb. Z badań uzyskujemy również informacje na temat trendów w konsumpcji mediów. Przykładowo, dzięki naszemu badaniu Gemius/PBI można uzyskać wiedzę, które serwisy internetowe są najskuteczniejsze w dotarciu do grupy internautów o określonych parametrach. Dzięki temu wiadomo, gdzie powinniśmy umieścić reklamę lub którą redakcję uwzględnić w działaniach media relations. Można też poznać trendy w użytkowaniu serwisów internetowych i sprawdzić, jak zmienia się ich popularność na przestrzeni lat, miesięcy czy nawet dni. Chociażby podczas Euro 2016 można było zauważyć szybki wzrost zainteresowania internautów serwisami o tematyce sportowej – mówi Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu.

Użyteczność badań w planowaniu strategii promocji to tylko jeden z tematów, który będzie poruszony podczas VI Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Organizatorem Kongresu zaplanowanego na 17-18 listopada 2016 roku jest firma Exacto, a Partnerami strategicznymi: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764