logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Unikatowe cechy ploterów Mutoh Valuejet

  PR 07.12.2016, przeczytano 2182 razy
ilustracjastrzałka

Wielkoformatowe drukarki różnych producentów, służą do tego samego, wyglądają podobnie, nawet kosztują niemal tyle samo porównując te same „półki”. Jednakże pewne różnice technologiczne powodują, że to czego nie widać w broszurze produktu, może mieć diametralne znaczenie. Centrum Ploterowe Atrium przedstawia unikatowe rozwiązania zastosowane w japońskich ploterach Mutoh, których jakość doceniło tysiące użytkowników w Polsce i na świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/unikatowe-cechy-ploterow-mutoh-valuejet,30772,artykul.html

Korporacyjne kolory

Każda drukarnia chciałaby drukować zlecenia dla największych marek na świecie z uwagi na prestiż, wolumen i oczywiście zysk. Jednakże, firmy te mają wysokie wymagania co do jakości wydruków jak i kolorów. Ich znaki firmowe mają ściśle określony kolor, najczęściej określony w palecie Pantone.

Plotery Mutoh drukują atramentami Mutoh UMS w palecie CMYK, które pozwalają uzyskać aż 83% pokrycia całej palety Pantone C, w tym kolory wykorzystywane przez największe firmy na świecie jak: McDonald's, BP, FedEX, Siemens czy też Unia Europejska.

Wskaźnik DeltaE (CIE76), wykorzystywany jest w celu zmapowania koloru i określenia odległości lub różnicy pomiędzy dwoma kolorami w przestrzeni barw L*a*b*. W tym przypadku, porównaliśmy rzeczywiste, oryginalne kolory znanych firm i instytucji z kolorami odtworzonymi na różnych drukarkach atramentowych, odpowiadając tym samym na pytanie jak łatwo bądź trudno jest przybliżyć się do zadanych kolorów.

Przeprowadziliśmy testy kolorystyczne porównując ploter Mutoh ValueJet z 3 innymi urządzeniami znanych marek. Porównanie odbyło się w identycznych bądź zbliżonych warunkach pracy (ten sam typ mediów, ta sama fizyczna rozdzielczość).

Mapując kolor czerwony (Pantone 485C) wykorzystywany przez takie marki jak Shell, Kodak, Toyota czy Texaco, Mutoh ValueJet 1638X z atramentami UMS uzyskał wskaźnik DeltaE = 0.1 (gdzie wyniki od 0 do 1 to niewidoczna różnica kolorów). Inne plotery znanych, światowych marek przy tym kolorze uzyskały wyniki od 1.2 (niewielka różnica), przez 3.0 (umiarkowana różnica) po 10.7(!) (mocno odznaczająca się różnica. W przypadku tego ostatniego jest to wynik jednego z najpopularniejszych producentów drukarek.

Drugim testowanym kolorem, był fiolet Pantone 2685C. Ploter Mutoh uzyskał ponownie wynik 0.1. Natomiast 3 konkurencyjne urządzenia, zupełnie nie poradziły sobie z tym kolorem i uzyskały wynik od 9.9 do 17.0.


Wysokomarżowe wydruki do wewnątrz

Atramenty Mutoh UMS można nazwać w pełni ekologicznymi, gdyż spełniają rygorystyczne europejskie normy i posiadają pisemny certyfikat Eurofins Indoor Air Comfort.

Dobrze wiemy, że największe marże uzyskuje się na wysokojakościowych, bezpiecznych wydrukach do wewnątrz. Wybierając ploter Mutoh ValueJet z ekologicznymi, certyfikowanymi atramentami Mutoh UMS, można drukować grafiki (np. tapety, obrazy, plakaty, oznakowanie) dla przedszkoli, szkół, szpitali, sklepów, miejsc użyteczności publicznej. Nic nie stoi na przeszkodzie aby drukować także wysokomarżowe grafiki dla klientów końcowych do ich mieszkań.

Jaki ploter MUTOH ValueJet wybrać?

O wyborze konkretnego modelu decyduje kilka czynników: maksymalna stosowana szerokość materiału, oczekiwana produktywność, rodzaj obsługiwanych zleceń czy też plany na przyszłość.

Plotery Mutoh ValueJet produkowane są w kilku szerokościach od 1.37 do 2.60 metra. Najpopularniejszy na rynku rozmiar – 162 cm – to aż 3 modele ValueJeta, posiadające te same japońskie technologie a różniące się jedynie prędkością maksymalną: 16, 50 i prawie 100 m2/h.

Bezpieczne, pionowe systemy workowe

Główną zaletą worków z atramentem jest ich hermetyczność. Oznacza to, że atrament nie ma kontaktu z powietrzem, a co za tym idzie jego skład pozostaje nienaruszony w czasie przechowywania i eksploatacji. Po drugie atramenty są odgazowane. Trzecią zaletą jest to, że operator nie ma kontaktu z samym atramentem, co czyni pracę czystą dla urządzenia jak i samego komfortu pracy (brak rozlanego tuszu, czyste ręce).

Nowy sposób przechowywania atramentów oprócz czynnika jakościowego wprowadza też ekonomiczny. Worek instaluje się w specjalnym adapterze w pozycji pionowej. Takie rozwiązanie pozwala na spłynięcie 100% zawartości worka do maszyny. W konkurencyjnych rozwiązaniach o układzie poziomym jest to niemożliwe - zachodzi tam strata atramentu od 10 do 30%, gdyż tyle tuszu pozostaje w kasecie.

Dzięki pionowej pozycji potrzebujemy także mniej miejsca za ploterem, przez co wykorzystujemy mniej cennej powierzchni w pracowni.

Japońskie technologie

Mutoh Intelligent Interweaving

Tradycyjna metoda druku wielkoformatowego polega na nakładaniu z każdym przebiegiem karetki kolejnych pasów. To rozwiązanie ma jednak wadę. Gdy głowica jest np.: niedokładnie skalibrowana lub część jej dysz jest uszkodzona, często powstaje efekt paskowania.

Ten problem nie występuje w ploterach firmy Mutoh gdzie zastosowano technologię Intelligent Interweaving (np. z inteligentnym, przeplatającym się rastrem typu „chmura” lub „mgła”). W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Mutoh Drop Master

Nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk.

DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu aby trafiały w cel zarówno podczas druku jedno- i dwu-kierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości.

Zmienna Wielkość Kropli (VarDot, Variable Dot)

Głowice piezo zaprojektowane zostały zaprojektowane specjalnie dla firmy Mutoh. Mogą drukować zmienną wielkości kropli: od 3.5 do 35 pl. W zależności od modelu, 4 lub 8 sekcji dysz (po 360 na każdy kolor) pozwala osiągnąć rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi.

Plotery wyposażone w głowice z technologią Vardot drukują średnio o 30% szybciej od drukarek z głowicami DX5 i DX6 firm konkurencyjnych. Nasycone i naturalne kolory, jednolite aple, gładkie przejścia tonalne dostępne są zarówno w wielkoformatowej reklamie zewnętrznej jak i w precyzyjnych wydrukach do wewnątrz.

Automatyczna współpraca z ploterem tnącym

Stare przysłowie mówi "Jeżeli coś jest do wszystkiego, jest do...". Firma Mutoh od lat z sukcesem przekonuje, że systemy drukująco-tnące powinny być złożone z dwóch niezależnych urządzeń: plotera drukującego i plotera tnącego. Dlaczego?

Po pierwsze, plotery Mutoh ValueJet współpracują z ploterami tnącymi (np. Summa Cut, Mutoh ValueCut) w sposób automatyczny. Zintegrowane oprogramowanie pozwala na ploterze drukującym zadrukować znaczniki cięcia. Wprowadzony taki wydruk do plotera tnącego jest rozpoznawany poprzez optyczny / laserowy system pozycjonowania umożliwiający cięcie np. po obrysie zadrukowanej grafiki lub też wycinając obrysy etykiet.

Po drugie, podczas druku na ploterze, w tym samym czasie można wycinać prace dla drugiego klienta.

Po trzecie, wydrukowaną pracę można wyciąć w dowolnym momencie po zdjęciu z drukarki, przez co w przeciwieństwie do "uniwersalnego" plotera drukująco-tnącego możesz zmieniać priorytety produkcji. Przykładowo: w czasie produkcji etykiet, można na ploterze drukującym Mutoh ValueJet wydrukować grafikę "na już" przerywając produkcję naklejek. Ich wycięciem ploter tnący może się zająć później, gdyż wydruk nie musi być założony na ploterze drukująco-tnacym od początku procesu druku do końca procesu cięcia.

Po czwarte, nie trzeba czekać aż świeży wydruk wyschnie na drukarce aby go wyciąć. Można to zrobić za godzinę lub za tydzień.

Po piąte i przedostatnie, w przypadku jakiejkolwiek awarii mozna nadal pracować na drugim urządzeniu i zarabiać, na co nie pozwoli "uniwersalny" ploterze drukująco-tnący.

Po szóste i ostatnie… cena zestawu 2 niezależnych urządzeń (plotera Mutoh ValueJet i plotera tnącego) jest porównywalna z maszynami 2 w 1.

Druga połowa sukcesu – oprogramowanie ONYX

Sportowy samochód bez mistrza kierownicy jest jak ploter bez zaawansowanego oprogramowania RIP. Wraz z ploterami Mutoh ValueJet od lat dostarczamy najwyższej, światowej klasy oprogramowanie ONYX.

ONYX 12 jest jeszcze bardziej intuicyjny niż kiedykolwiek. Innowacyjny a zarazem sprawdzony na bazie lat doświadczeń użytkowników ploterów. Najnowsza wersja oprogramowania Onyx to nie "nowy numerek", to potężna lista ulepszeń wprowadzonych przez firmę, która tworzy druk wielkoformatowy! Najciekawsze z nich to intuicyjny interfejs, narzędzia do spadów i oczek czy też nowe zestawy podręczne potrafiące usprawnić pracę jednego operatora jak i całej drukarni.

Jeden z wieloletnich użytkowników ploterów Mutoh na pytanie „Dlaczego ploter Mutoh” odpowiedział pytaniem „A jest jakiś inny?”. To dobra puenta podsumowująca różnice między ploterami Mutoh a innymi.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim, wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764